Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Typowe, najczestsze usterki w lokomotywach EU/EP07 i EP09? - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html)
+---- Dział: LOKOMOTYWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-87.html)
+---- Wątek: Typowe, najczestsze usterki w lokomotywach EU/EP07 i EP09? (/thread-7214.html)



Typowe, najczestsze usterki w lokomotywach EU/EP07 i EP09? - Matt01 - 18.01.2020

Witam, kieruje się z prośbą o informacje dotyczące  najczęściej występujących usterek podczas eksploatacji w lokomotywach serii EU/EP07 oraz EP09.
Potrzebuję te informacje na potrzeby szkolne aby zrobić małą statystykę awaryjności tych maszyn.
Może są tu osoby, które mają do czynienia z tymi lokomotywami, pracują na warsztacie albo porostu znają dobrze temat? Chciałbym aby statystyka była prawdziwa.
Z góry dziękuję i pozdrawiam


RE: Typowe, najczestsze usterki w lokomotywach EU/EP07 i EP09? - rustsaltz - 20.01.2020

Głównym problemem EU07 jest to, że są. Zrobienie statystyki z wpisów na forum to naprawdę słaby pomysł. Przewoźnicy mają swoje statystyki defektów, wraz z przyczynami.


RE: Typowe, najczestsze usterki w lokomotywach EU/EP07 i EP09? - zeus04 - 22.01.2020

(20.01.2020, 12:12)rustsaltz napisał(a): Głównym problemem EU07 jest to, że są. 

Zależy dla kogo  Smile Dla mnie spalona żarówka itp. usterki problemem nie są  Big Grin


RE: Typowe, najczestsze usterki w lokomotywach EU/EP07 i EP09? - rustsaltz - 22.01.2020

Utykanie drzwi i okien gazetami też nie? Big Grin


RE: Typowe, najczestsze usterki w lokomotywach EU/EP07 i EP09? - zeus04 - 23.01.2020

Jeszcze nie zdarzyło się mnie poza maszynami typu 6Dg, gdzie normalnie bez tego nie da się jeździć o tej porze roku.


RE: Typowe, najczestsze usterki w lokomotywach EU/EP07 i EP09? - PeKaP - 23.01.2020

A co dopiero na SM42... wieje od okien , drzwi i każdej możliwej dziury... do tego zapowietrzone wciąż grzejniki, ale grunt by kuchenka była sprawna Wink


RE: Typowe, najczestsze usterki w lokomotywach EU/EP07 i EP09? - zeus04 - 24.01.2020

(23.01.2020, 09:29)PeKaP napisał(a): A co dopiero na SM42... wieje od okien , drzwi i każdej możliwej dziury... do tego zapowietrzone wciąż grzejniki, ale grunt by kuchenka była sprawna Wink

Stara SM42 to jest zimą komfort i luksus w porównaniu do 6Dg. Grzejniki się zapowietrzają jak mało wody jest w układzie i łatwo je odpowietrzyć. W zimie gasiłem  je do 4 godzin i grzałem kabiny i cały obieg "webastem". Cisza i spokój. Okna dobrze się uszczelnia starymi rozkazami w formie zwiniętej kartki formatu A4. Drzwi też jak jest taka potrzeba. Na 6Dg koledzy już jesienią na stałe zaklejali okna taśmą klejącą, szmatami a nawet pianką budowlaną. Bez sprawnej płyty grzewczej (kuchenki) to w pogodę jak dziś trzeba w kurtce zimowej tam pracować. Na starych sprzętach mi się jeszcze nie zdarzyło jeździć w kurtce. Być może dużo zależy od miejsca stacjonowania danego sprzętu.


RE: Typowe, najczestsze usterki w lokomotywach EU/EP07 i EP09? - Zone - 25.01.2020

(24.01.2020, 21:23)zeus04 napisał(a): Na 6Dg koledzy już jesienią na stałe zaklejali okna taśmą klejącą, szmatami a nawet pianką budowlaną. Bez sprawnej płyty grzewczej (kuchenki) to w pogodę jak dziś trzeba w kurtce zimowej tam pracować. Na starych sprzętach mi się jeszcze nie zdarzyło jeździć w kurtce. Być może dużo zależy od miejsca stacjonowania danego sprzętu.
Nie wiem, może na tych Cargowskich 6Dg jest gorzej, ale ja u siebie zdecydowanie mam lepiej. W taką pogodę w bluzie jest zdecydowanie wystarczająco, jak zaświeci słońce to nawet przy 1 stopniu siły nadmuchu robi się za ciepło. Fakt, nagrzewnice są bardzo głośne ale pomysły z pianką budowlaną to jakiś kosmos. Może przy -20 faktycznie pomyślałbym o kurtce, ale przy takiej zimie?


RE: Typowe, najczestsze usterki w lokomotywach EU/EP07 i EP09? - rustsaltz - 26.01.2020

Nie można wykluczyć, że za pewną część problemów z zimnem na cargowskich 6Dg odpowiada fakt, że przez znaczną część zmiany stoją na biegu jałowym i płyn nie ma się jak nagrzać Big Grin