Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
ST48 - różnice w oznaczeniach fabrycznych - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html)
+---- Dział: LOKOMOTYWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-87.html)
+---- Wątek: ST48 - różnice w oznaczeniach fabrycznych (/thread-7036.html)



ST48 - różnice w oznaczeniach fabrycznych - MegaTVHD - 14.06.2019

jedno pytanie. Na części lokomotyw, zarówno ST48 jak i 15D, są oznaczenia 15D/A.
Jakie są różnice między 15D a 15D/A?


RE: ST48 - różnice w oznaczeniach fabrycznych - Pavicon - 15.06.2019

(14.06.2019, 16:37)MegaTVHD napisał(a): jedno pytanie. Na części lokomotyw, zarówno ST48 jak i 15D, są oznaczenia 15D/A.
Jakie są różnice między 15D a 15D/A?

Według mnie,to chyba chodzi o asynchroniczne silniki trakcyjne.


RE: ST48 - różnice w oznaczeniach fabrycznych - Seven - 11.09.2019

Po wyprodukowaniu pierwszych dwóch lokomotyw wprowadzono kilka zmian, na tyle istotnych, że zmieniono oznaczenie typu. Czyli począwszy od ST48-003 każda kolejna lokomotywa nosi fabryczne oznaczenie 15D/A, aczkolwiek niektórzy przewoźnicy na pudle umieszczają oznaczenie w formie uproszczonej (np. 15D-034 i 035 Orlenu).

Tutaj dokładnie opisane są różnice pomiędzy obydwoma typami: http://www.transportszynowy.pl/lok15d.php