Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Przyszłość kolejowej Zakopianki - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html)
+---- Dział: INFRASTRUKTURA KOLEJOWA, MODERNIZACJE, REMONTY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-89.html)
+---- Wątek: Przyszłość kolejowej Zakopianki (/thread-671.html)



Przyszłość kolejowej Zakopianki - kris123 - 23.02.2011

Niestety coraz bardziej niszczona jest ta linia w Malopolsce. Spada znacząco liczba pociągów. Z Krakowa do stolicy tatr wyjeżdża w C raptem 3 pociągi : 7.45, 12.25,16.25 w D pojawia się jeszcze pociąg o 5.22. nie liczę Gubałowki, która zostaął poważnie ograniczona i zamiast codziennie w lecie pojedzie tylko w soboty.
Z powrotem także lepiej nie jest: pociągi w C 5.15,9.24,14.23,17.57 w D dochodzi12.39.
Do tego polikwidowano popularne regio plusy typu Giewont Czestochowa-Zakopane, Ornat katowice-Zakopane, nawet kasprowy i Janosik zdegradowano do osob.
Czarę goryczy sprawiąl likwidacja wiekszosci kas własnych PR kalwaria czy Rabka czy likwidacja ruchu na linii Chabówka-Sącz. Niestety przyszlość linii tak ważnej dla Malopolski takim dziaalniem jest dalece zagrożona...


- mikrobart - 23.02.2011

Czas jazdy linią z Krakowa do Zakopanego jest wielce niekonkurencyjny w porównaniu z jazdą busem - o ile Zakopianka nie jest zakorkowana. Prac mających na celu skróceniu czasu podróży nie widać, ogólnie linia która ma tak ogromny potencjał - dojazd do najważniejszego zimowego i ważnego letniego kurortu kraju - jest spychana i degradowana do linii znaczenia lokalnego. Dziwne, kolej wydaje się poddawać w walce z busiarstwem.


- kris123 - 23.02.2011

A jak ma się nie poddawać panie Kolego skoro są powiązania pewne z tymi firmami. Niestety Zakopianka także cierpi przez ograniczanie Żywca, pozbywanie sie popularnych szybkich pociągów regio+. Do dziś nikt nie wyjaśnił czemu pozbyto się pociągu czwa-Zakopane. O który byly protesty i podpisy. A prawad jest taka, że aby więcej ludzi pojechało nie starczą same osobowki jadące przeszło 3.5 godz na Zakopane. Potrzebne sa pociągi typu przyśpieszonego w korzystnej cenie, które zapewnią szybki i tani dojazd w ok i poniżej 3 godzin.
podobnie trzeba wynająć kasy skoro PR sie nie opłaca niech je obsługuje ajent.
A korki były i są przy dobrej cenie i niskim czasie dojazdu może się okazać , że ludzie wrócą


- mikrobart - 23.02.2011

Kasy to najmniejszy problem, żyjemy w takich czasach, że spokojnie mogą je zastąpić automaty biletowe, co pozwoli znacznie ograniczyć koszty.


- kris123 - 23.02.2011

Pozornie Panie Kolego. Tylko pozornie. Jak pokazuje przykład Ciężkowic to wpływy znacznie spadają. Kiedyś robiłem badania i z 40paru osób korzystających z kasy nagle zostało kilka z automatu.
Poza tym likwidacja kasy w uzdrowisku, z którego korzystają wczasowicze i grupy a w pobliżu kasy brak także mija się z celem. A co do automatów na razie ich nie ma i nie będzie. Poza tym specyfika Rabki polega na tym, ze leży poza szlakiem Zakopane-Kraków i akurat tu kasa jest wskazana.Można likwidować kasy dublujące się.

//edit by Obleśny Szczur
Pisz staranniej, proszę.



- Adams - 20.02.2014

Jeszcze w połowie ubiegłego roku kolejarze ze spółki PKP PLK przekonywali, że budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki może rozpocząć się już na początku 2014 r. To bardzo ważna inwestycja, ponieważ dzięki niej pociągi jadące m.in. z Zakopanego nie musiałyby już wjeżdżać na stację w Płaszowie i tam zmieniać kierunku, ale bezpośrednio dojeżdżać do Dworca Głównego.
Tymczasem wczoraj w rozmowie z „Dziennikiem Polskim” Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK przyznał, że jego spółka nie uzyskała jeszcze nawet ostatecznej decyzji o lokalizacji inwestycji.

Więcej:Dziennik Polski


- Adams - 22.09.2014

Szybciej do Zakopanego dzięki łącznicy w Suchej Beskidzkiej
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na budowę łącznicy kolejowej wraz z przystankiem osobowym w ciągu linii kolejowych nr 97 Skawina – Żywiec i nr 98 Sucha Beskidzka – Chabówka. Zakończenie inwestycja pozwoli na skrócenie czasu jazdy z Krakowa do Zakopanego o ok. 20 minut.

Więcej: Kurier Kolejowy


- puma2091 - 23.09.2014

Przydała by się przy okazji rewitalka tych linii.


- Adams - 23.09.2014

Zakopianka jest w miarę dobrze utrzymana i jak na jej profil szlakowa tam jest dosyć znośna. Tam największym mankamentem są trzy zmiany kierunku jazdy między Krakowem Gł. a Zakopanem. Po wybudowaniu łącznic Zabłocie - Krzemionki, oraz Sucha pozostanie tylko jedna zmiana kierunku w Chabówce / Rabbe, co znacząco skróci czas przejazdu do Zakopanego.
Rewitalka bardziej by była przydatna dla linii Sucha Beskidzka - Żywiec. Jest to najkrótsza trasa kolejowa łącząca Śląsk z Zakopanem. Po remoncie tej linii część pociągów dalekobieżnych można by było na tą trasę skierować, zamiast dookoła przez Kraków. Przy okazji dogodne połączenia zyskał by Beskid Śląski i część Beskidu Żywieckiego.