Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Internetowy system sprzedaży biletów PR - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: PRZEWOZY PASAŻERSKIE I TOWAROWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-94.html)
+--- Dział: KOLEJ REGIONALNA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-30.html)
+--- Wątek: Internetowy system sprzedaży biletów PR (/thread-659.html)

Strony: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10


Internetowy system sprzedaży biletów PR - mikrobart - 22.02.2011

// Wydzielono.

Skąd wiadomość o tym, ze bilety na REGIO będą dostępne w internetowej sprzedaży? Dla mnie rewelacja, bo chętnie będę je kupował bez rannego stania w kilometrowym korku przy kasie.

psim napisał(a):Nie mamy osobnego wątku o IPR?
Ano nie, ale w każdej chwili możesz go założyć
;-)


- psim - 22.02.2011

Wiadomość pochodzi z b. dobrze poinformowanych źródeł Smile

Siatka połączeń REGIO jest już wczytana do systemu, obecnie trwają jeszcze prace nad częścią odpowiedzialną za wyznaczanie ceny biletu - w tym mają być automatycznie uwzględniane oferty typu "Połączenie w dobrej cenie", itp.


- mikrobart - 22.02.2011

A czy są jakieś dane na temat procentowego udziału biletów sprzedanych przez internet do całkowitej liczby sprzedanych biletów? Nie spotkałem się z takimi danymi, a przyznam, że zaciekawiłyby wielu.


- psim - 22.02.2011

Niestety nie mam dostępu do takich danych. Zapewne można sobie trochę oszacować patrząc na numer kolejny wystawianego biletu internetowego - obecnie jest to liczba w okolicy nieco poniżej 30 000.

Taka metoda nie działa jeśli chodzi o szacowanie liczby wydanych REGIOkart - jest osobna numeracja dla tych wydanych z zamówień internetowych, i dla tych zamówionych w kasach. Produkcja REGIOkart idzie żwawiej niż by się wydawało przy cenie 169 zł.

mikrobart, a Ty często jeździsz REGIO? Daleka trasa?

Swoją drogą, ciekawi mnie czy słyszano w ogóle coś o jakichś statystykach dla biletów wystawianych w kasach (różnych przewoźników i ajentów).

Czy ktoś nad tym panuje? Czy jest centralna baza, czy każdy osobno się rozlicza? Czy można z tego generować jakieś statystyki? Czy przewoźnik dostaje szczegółową listę swoich biletów, czy tylko sumaryczną kwotę?

To są bardzo ważne informacje, jeśli chcemy myśleć o wynalazkach typu uniwersalny bilet iR+TLK, rozliczany precyzyjnie co do sztuki (załogi obu przewoźników mają już elektroniczne skanery, więc czemu nie?). Taka oferta byłaby genialna na niektórych liniach - bez strat dla przewoźników mogłaby zwiększyć popularność kolei.


- DamianT - 22.02.2011

Skoro już mowa o IPR i mniemam, że posiadasz większą wiedzę od normalnego pasażera, może wiesz, czy w tym systemie wprowadzą w końcu możliwość kupowania biletów turystycznych itp.


- mikrobart - 22.02.2011

psim napisał(a):mikrobart, a Ty często jeździsz REGIO? Daleka trasa?

Często, trasa niedaleka, ale uciążliwa pod względem kupowania biletu. Jeżdżę do Wrocławia w soboty pociągiem REGIO o 5:03 z Rawicza, żeby kupić bilet trzeba czekać od 4:35-4:40, a wiadomo, że każda minuta snu o tej porze jest bezcenna ;-)

30 000 to jednak bardzo mało w stosunku do tego, co sprzedaje się w kasach, ale jak doliczymy jeszcze bilety sprzedawane w automatach, to może zrobi się z tego sposobu dystrybucji - dużo tańszego od kasowego - dość ważna gałąź.

Na pewno przydałaby się też możliwość zakupu biletów okresowych na REGIO.


- psim - 22.02.2011

I tak tydzień w tydzień? Z powrtotem też pociągiem? Na pewno rozważałeś inwestycję w REGIOkartę?

mikrobart napisał(a):może zrobi się z tego sposobu dystrybucji - dużo tańszego od kasowego - dość ważna gałąź

Dużo tańszy to on jest, jak już działa w praktyce i jest używany. Tworzenie i rozwój to spore nakłady (proporcje porównywalne z kosztem postawienia stacji względem jej późniejszego utrzymywania). Na szczęście w PR postanowili na tym nie oszczędzać.

DamianT, obecnie priorytetem jest sprawne wprowadzenie obsługi o pociągi REGIO. To wbrew pozorom duże przedsięwzięcie, bo nie tylko trzeba zmienić system internetowy, ale również radzić sobie z problemami które to stworzy (np. drużyny konduktorskie które nie przywykły do tego rodzaju biletów).


- mikrobart - 22.02.2011

Tak, co tydzień, tyle że mam zniżkę ciut większą niż uczniowska ;-) Co nie zmienia faktu, że zakup biletu przez internet byłby sporym ułatwieniem. Z powrotem zawsze kupuję we wrocławskich automatach (o ile "mają wydać").


- psim - 24.02.2011

Oprócz REGIO, wkrótce należy spodziewać się wyraźnych zmian jeśli chodzi o wygląd strony IPR. Będzie nowocześnieijszy i błyszczący, choć ja mam wątpliwości, czy czytelniejszy.


- kris123 - 24.02.2011

A ja powiem tak, że te wszystkie unowocześnienia mogą się czkawką odbić. Bo za chwilę pozamykają kasy i powiedzą, że przecież w necie można wydrukować. Owszem może to być dodatkowa forma dystrybucji, ale nie jedyna. Musi być alternatywa.


- mikrobart - 24.02.2011

A ktoś proponuje zamknięcie kas i przejście na sprzedaż internetową? Ja nie zauważyłem, żeby ktoś tak tu napisał. To wg Ciebie nie powinno się rozwijać dystrybucji internetowej, automatowej, tylko rozwijać sieć kas?


- kris123 - 24.02.2011

Znaczy powiem tak internet ma być dodatkiem. Ja też nie mowię, żeby rezygnować z formy internetowej. jeśli ma być to dodatkowa forma to ok.


- mikrobart - 24.02.2011

No przecież o tym mówimy, udział biletów sprzedanych przez internet jest znikomy, ale moim zdaniem (a nie jestem w tym odosobniony) powinien znacznie wzrosnąć, przecież to tylko plus do PR, bo koszty maleją.


- kris123 - 24.02.2011

No tak. mnie martwi tylko inna rzecz. Mianowicie ciągłe oszustwa w bankowości elektronicznej.
Oczywiście koszty też będą. Trzeba będzie zatrudnić informatyków i oddelegować odpowiednich pracowników , ktorzy będą to koordynować.


- mikrobart - 24.02.2011

Wybacz, ale śmiać mi się chce - jakie oszustwa? Korzystam z bankowości elektronicznej już długo i nie zostałem nigdy oszukany ani o grosz.
Zresztą - sprzedaż internetowa już działa i nikt nie zgłasza, że został oszukany.