Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Czy pierwsze klasy są opłacalne i mają przyszłość? - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: PRZEWOZY PASAŻERSKIE I TOWAROWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-94.html)
+--- Dział: KOLEJ DALEKOBIEŻNA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-5.html)
+--- Wątek: Czy pierwsze klasy są opłacalne i mają przyszłość? (/thread-6243.html)

Strony: 1 2 3 4


Czy pierwsze klasy są opłacalne i mają przyszłość? - SAP102 - 02.01.2018

Czym różni się 1 kl. od 2 kl. pisać nie będę, bo myślę, że każdy z nas to wie; natomiast zastanawia mnie co innego - czy w dobie coraz nowocześniejszych pociągów, gdzie różnice między 1 a 2 kl. się zacierają dalej opłaca się kupować bilet na 1 klasę? Oprócz funduszy to moim zdaniem zależy toteż od tego kiedy zamierzamy podróżować - czy w zwykły weekend czy jednak jakiś długi weekend jak np. ostatni noworoczny. Jak na jakiś dłuższy weekend (majówka itp.), kiedy wiemy, że w pociągu spędzimy 3-4h to jednak warto dołożyć te 30 zł do biletu weekendowego - w tamtym roku tak właśnie z dziewczyną zrobiliśmy na majówkę: kupiliśmy bilet weekendowy na 1 klasę i zwiedziliśmy Warszawę, Łódź i Częstochowę. Fakt, że zarówno do W-wy jak i Częstochowy jechaliśmy TLK, a z Warszawy do Bydgoszczy i z Łodzi do Kalisza IC jednak oboje dalej uważamy, że była to dobra decyzja - większy komfort, mniej ludzi i ogólny spokój. A jakie jest Wasze zdanie?


RE: Czy pierwsze klasy są opłacalne i mają przyszłość? - DamianT - 02.01.2018

Dla mnie są. Zawsze jeżdżę 1 klasą, bo jest zwyczajnie mniej ludzi. I wkurza mnie, że ostatnimi czasy w wielu pociągach nie ma 1 klasy.


RE: Czy pierwsze klasy są opłacalne i mają przyszłość? - norbis97 - 02.01.2018

Sprawa jest prosta, kto chce jechać w "lepszych" warunkach, tzn wygodniejszy przedział, mniej ludzi o czym pisał  DamianT , ogółem większy komfort aniżeli w klasie drugiej, jak to mówią "za luksus się płaci" to wybierze pierwszą klasę.

Czy podział na klasy jest opłacalny i ma przyszłość ? sądzę że tak, Ci którym zależy aby jechać gdzieś szybciej, niż "osobówką" a nie mają zbyt dużo funduszy, a chcą jechać "pośpiechem"  wybiorą klasę drugą, a tym którzy zależy na wygodzie podróży wybiorą "first claas" Wink
Pomijając pociągi zestawiane z wagonów zdeklasowanych, vide "Bory Tucholskie" i "Kociewie" , tam płacisz za 2 klasę , a komfort masz jak w pierwszej Wink


RE: Czy pierwsze klasy są opłacalne i mają przyszłość? - SAP102 - 14.01.2018

Dla mnie osobiście zwłaszcza w TLK gdzie te wagony są zdeklasowane z 1 kl. na 2 jest to nieco irytujące - ktoś płaci jak za 2 kl. a jedzie w komforcie 1. Inna rzecz, że wg mnie w TLK nie widać aż tak mocno różnicy między 1 a 2 klasą


RE: Czy pierwsze klasy są opłacalne i mają przyszłość? - Adams - 14.01.2018

To co opisujesz, to jeszcze pikuś. Dwa lub trzy rozkłady temu jeździł pociąg Jagiełło lub Jadwiga (nie pamiętam który z nich) w relacji Kraków - Lublin, zestawiony z czterech wagonów - trzech zdeklasowanych jedynek i jedynki "faktycznej". I może nie byłoby w tym nic dziwnego, ale te zdeklasy były świeżo po rewizji, czyste, zadbane, a ta właściwa jedynka szrot wyciągnięty z krzaków Big Grin


RE: Czy pierwsze klasy są opłacalne i mają przyszłość? - Gżągal - 14.01.2018

Takie sytuacje jak wspomniał @Adams występują do dziś lub są podobne - przykładowo pociąg TLK Galicja zestawiony z siedmiu wagonów 112A z czego jeden kursuje jako pierwsza klasa, pozostałe są zdeklasowane. Nie mniej jednak jeszcze gdy zaczynałem swoje podróże można było spotkać patologie jak na zdjęciu poniżej:

http://img2.garnek.pl/a.garnek.pl/009/616/9616209_800.0.jpg/zdeklasowany-wagon-2-klasy-na-1.jpg


RE: Czy pierwsze klasy są opłacalne i mają przyszłość? - SAP102 - 14.01.2018

Dla mnie w TLK 1 kl. różni się tym, że jeździ mniej ludzi, w IC wyraźniej widać
BTW na wiosnę wybieram się do Gdyni pofocić stare 111 i 112 - widziałem, że stoją bodajże za Gdynią Gł. stare oliwkowe 2 i czerwone 1;
Gżągal, gdzieś Ty widział ten defekt?


RE: Czy pierwsze klasy są opłacalne i mają przyszłość? - Adams - 14.01.2018

Cytat:
(14.01.2018, 14:50)Gżągal napisał(a):  Nie mniej jednak jeszcze gdy zaczynałem swoje podróże można było spotkać patologie jak na zdjęciu poniżej:
http://img2.garnek.pl/a.garnek.pl/009/616/9616209_800.0.jpg/zdeklasowany-wagon-2-klasy-na-1.jpg
Skoro Ty zielonego, to ja dorzucam czerwonego kwiatuszka Big Grin
No i teraz jak to nazwać, bo jedynkę do dwójki nazywa się zdeklasowaną, a dwójkę do jedynki? Nadklasowana? Big Grin


RE: Czy pierwsze klasy są opłacalne i mają przyszłość? - SAP102 - 14.01.2018

Skad bierzecie te kwiatki....


RE: Czy pierwsze klasy są opłacalne i mają przyszłość? - Gżągal - 14.01.2018

Wyższa stopniem Wink @SAP102 nie pamiętam, foto dałem podglądowe i nie jestem jego autorem


RE: Czy pierwsze klasy są opłacalne i mają przyszłość? - norbis97 - 14.01.2018

Zacytuje klasykę Wink  "Bądź mądry,pisz wiersze"

Dla zobrazowania fotka
[Obrazek: 1304109343_by_misiaczek605_600.jpg]


RE: Czy pierwsze klasy są opłacalne i mają przyszłość? - Adams - 14.01.2018

(14.01.2018, 17:11)SAP102 napisał(a): Skad bierzecie te kwiatki....
Z krawędzi peronu Big Grin


RE: Czy pierwsze klasy są opłacalne i mają przyszłość? - norbis97 - 14.01.2018

Taki przykład zdeklasowanej 112Ag na klasę 2-gą. Kartka w drzwiach i naklejka na pudle, ale mniejsza niż oznakowanie klasy. Wink
Fot R.Kroma
http://forum.modelarstwo.info/

[Obrazek: z2-jpg.400009]


RE: Czy pierwsze klasy są opłacalne i mają przyszłość? - DamianT - 15.01.2018

Wszystkie wagony pierwszej klasy, ale tylko jeden niezdeklasowany? Jedyny plus taki, że duże prawdopodobieństwo mniej ludzi w wagonie.


RE: Czy pierwsze klasy są opłacalne i mają przyszłość? - idka65 - 16.01.2018

Ostatnimi czasy pierwsza klasa pozostawia bardzo wiele do życzenia. Oczywiście nikt nie ma sobie nic do zarzucenia, dlatego nie wiem czy warto płacić za nią płacić.