Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Czy pierwsze klasy są opłacalne i mają przyszłość? - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: PRZEWOZY PASAŻERSKIE I TOWAROWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-94.html)
+--- Dział: KOLEJ DALEKOBIEŻNA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-5.html)
+--- Wątek: Czy pierwsze klasy są opłacalne i mają przyszłość? (/thread-6243.html)

Strony: 1 2 3 4


Czy pierwsze klasy są opłacalne i mają przyszłość? - SAP102 - 02.01.2018

Czym różni się 1 kl. od 2 kl. pisać nie będę, bo myślę, że każdy z nas to wie; natomiast zastanawia mnie co innego - czy w dobie coraz nowocześniejszych pociągów, gdzie różnice między 1 a 2 kl. się zacierają dalej opłaca się kupować bilet na 1 klasę? Oprócz funduszy to moim zdaniem zależy toteż od tego kiedy zamierzamy podróżować - czy w zwykły weekend czy jednak jakiś długi weekend jak np. ostatni noworoczny. Jak na jakiś dłuższy weekend (majówka itp.), kiedy wiemy, że w pociągu spędzimy 3-4h to jednak warto dołożyć te 30 zł do biletu weekendowego - w tamtym roku tak właśnie z dziewczyną zrobiliśmy na majówkę: kupiliśmy bilet weekendowy na 1 klasę i zwiedziliśmy Warszawę, Łódź i Częstochowę. Fakt, że zarówno do W-wy jak i Częstochowy jechaliśmy TLK, a z Warszawy do Bydgoszczy i z Łodzi do Kalisza IC jednak oboje dalej uważamy, że była to dobra decyzja - większy komfort, mniej ludzi i ogólny spokój. A jakie jest Wasze zdanie?


RE: Czy pierwsze klasy są opłacalne i mają przyszłość? - DamianT - 02.01.2018

Dla mnie są. Zawsze jeżdżę 1 klasą, bo jest zwyczajnie mniej ludzi. I wkurza mnie, że ostatnimi czasy w wielu pociągach nie ma 1 klasy.


RE: Czy pierwsze klasy są opłacalne i mają przyszłość? - norbis97 - 02.01.2018

Sprawa jest prosta, kto chce jechać w "lepszych" warunkach, tzn wygodniejszy przedział, mniej ludzi o czym pisał  DamianT , ogółem większy komfort aniżeli w klasie drugiej, jak to mówią "za luksus się płaci" to wybierze pierwszą klasę.

Czy podział na klasy jest opłacalny i ma przyszłość ? sądzę że tak, Ci którym zależy aby jechać gdzieś szybciej, niż "osobówką" a nie mają zbyt dużo funduszy, a chcą jechać "pośpiechem"  wybiorą klasę drugą, a tym którzy zależy na wygodzie podróży wybiorą "first claas" Wink
Pomijając pociągi zestawiane z wagonów zdeklasowanych, vide "Bory Tucholskie" i "Kociewie" , tam płacisz za 2 klasę , a komfort masz jak w pierwszej Wink


RE: Czy pierwsze klasy są opłacalne i mają przyszłość? - SAP102 - 14.01.2018

Dla mnie osobiście zwłaszcza w TLK gdzie te wagony są zdeklasowane z 1 kl. na 2 jest to nieco irytujące - ktoś płaci jak za 2 kl. a jedzie w komforcie 1. Inna rzecz, że wg mnie w TLK nie widać aż tak mocno różnicy między 1 a 2 klasą


RE: Czy pierwsze klasy są opłacalne i mają przyszłość? - Adams - 14.01.2018

To co opisujesz, to jeszcze pikuś. Dwa lub trzy rozkłady temu jeździł pociąg Jagiełło lub Jadwiga (nie pamiętam który z nich) w relacji Kraków - Lublin, zestawiony z czterech wagonów - trzech zdeklasowanych jedynek i jedynki "faktycznej". I może nie byłoby w tym nic dziwnego, ale te zdeklasy były świeżo po rewizji, czyste, zadbane, a ta właściwa jedynka szrot wyciągnięty z krzaków Big Grin


RE: Czy pierwsze klasy są opłacalne i mają przyszłość? - Gżągal - 14.01.2018

Takie sytuacje jak wspomniał @Adams występują do dziś lub są podobne - przykładowo pociąg TLK Galicja zestawiony z siedmiu wagonów 112A z czego jeden kursuje jako pierwsza klasa, pozostałe są zdeklasowane. Nie mniej jednak jeszcze gdy zaczynałem swoje podróże można było spotkać patologie jak na zdjęciu poniżej:

http://img2.garnek.pl/a.garnek.pl/009/616/9616209_800.0.jpg/zdeklasowany-wagon-2-klasy-na-1.jpg


RE: Czy pierwsze klasy są opłacalne i mają przyszłość? - SAP102 - 14.01.2018

Dla mnie w TLK 1 kl. różni się tym, że jeździ mniej ludzi, w IC wyraźniej widać
BTW na wiosnę wybieram się do Gdyni pofocić stare 111 i 112 - widziałem, że stoją bodajże za Gdynią Gł. stare oliwkowe 2 i czerwone 1;
Gżągal, gdzieś Ty widział ten defekt?


RE: Czy pierwsze klasy są opłacalne i mają przyszłość? - Adams - 14.01.2018

Cytat:
(14.01.2018, 14:50)Gżągal napisał(a):  Nie mniej jednak jeszcze gdy zaczynałem swoje podróże można było spotkać patologie jak na zdjęciu poniżej:
http://img2.garnek.pl/a.garnek.pl/009/616/9616209_800.0.jpg/zdeklasowany-wagon-2-klasy-na-1.jpg
Skoro Ty zielonego, to ja dorzucam czerwonego kwiatuszka Big Grin
No i teraz jak to nazwać, bo jedynkę do dwójki nazywa się zdeklasowaną, a dwójkę do jedynki? Nadklasowana? Big Grin


RE: Czy pierwsze klasy są opłacalne i mają przyszłość? - SAP102 - 14.01.2018

Skad bierzecie te kwiatki....


RE: Czy pierwsze klasy są opłacalne i mają przyszłość? - Gżągal - 14.01.2018

Wyższa stopniem Wink @SAP102 nie pamiętam, foto dałem podglądowe i nie jestem jego autorem


RE: Czy pierwsze klasy są opłacalne i mają przyszłość? - norbis97 - 14.01.2018

Zacytuje klasykę Wink  "Bądź mądry,pisz wiersze"

Dla zobrazowania fotka
[Obrazek: 1304109343_by_misiaczek605_600.jpg]


RE: Czy pierwsze klasy są opłacalne i mają przyszłość? - Adams - 14.01.2018

(14.01.2018, 17:11)SAP102 napisał(a): Skad bierzecie te kwiatki....
Z krawędzi peronu Big Grin


RE: Czy pierwsze klasy są opłacalne i mają przyszłość? - norbis97 - 14.01.2018

Taki przykład zdeklasowanej 112Ag na klasę 2-gą. Kartka w drzwiach i naklejka na pudle, ale mniejsza niż oznakowanie klasy. Wink
Fot R.Kroma
http://forum.modelarstwo.info/

[Obrazek: z2-jpg.400009]


RE: Czy pierwsze klasy są opłacalne i mają przyszłość? - DamianT - 15.01.2018

Wszystkie wagony pierwszej klasy, ale tylko jeden niezdeklasowany? Jedyny plus taki, że duże prawdopodobieństwo mniej ludzi w wagonie.


RE: Czy pierwsze klasy są opłacalne i mają przyszłość? - idka65 - 16.01.2018

Ostatnimi czasy pierwsza klasa pozostawia bardzo wiele do życzenia. Oczywiście nikt nie ma sobie nic do zarzucenia, dlatego nie wiem czy warto płacić za nią płacić.


This forum uses Lukasz Tkacz MyBB addons.