Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Czy naprawy rewizyjne wagonów są wymagane zbyt często? - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html)
+---- Dział: WAGONY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-52.html)
+---- Wątek: Czy naprawy rewizyjne wagonów są wymagane zbyt często? (/thread-556.html)



Czy naprawy rewizyjne wagonów są wymagane zbyt często? - mikrobart - 05.01.2011

http://www.rynek-kolejowy.pl/20918/PKP_ ... agonow.htm

Mędza poruszył ciekawy dla mnie temat - czy rzeczywiście naprawy rewizyjne muszą się odbywać tak często? Dlaczego nie jest to uwarunkowane od przebiegu wagonu? Ciekawi mnie, kto wprowadził takie a nie inne przepisy.

Proszę mnie oświecić ;-)


- przem710 - 05.01.2011

Ja był bym za wprowadzeniem limitu kilometrów, bo czas to nie miarodajny przelicznik zużycia wagonów. Jeżeli już trzeba polegać na czasie to wydłużył bym go do 24-30 miesięcy, bo faktycznie 18 miesięcy to mało. Oczywiście wygony powinny być przez ten czas odpowiednio utrzymane, z działającym światłem i ogrzewaniem, bo samo wydłużenie czasu nic nie da, a za brak przestrzegania tego przepisu powinny obowiązywać odpowiednio wysokie kary. Żeby nie dochodziło do sytuacji gdy podstawiony wagon nie ma ogrzewania.


- mikrobart - 05.01.2011

Brak światła czy ogrzewanie nie ma większego związku z naprawą rewizyjną, bo przecież jak coś się zepsuje w pierwszym miesiącu po naprawie, to nikt nie czeka z tym do kolejnej (RACZEJ!). Naprawy wg mnie są za często, nawet skrupulatni Niemcy wymagają tych napraw w dłuższych przedziałach czasowych.


- *ARTUR* - 07.01.2011

Akurat nasze skansenowe wagoniki podlegają rewizji co 24 miesiące :-P
Co do wydłużenia czasu rewizji jestem za ale za limitem kilometrów to już zależy jak często eksploatuje się dany wagon dla spółek kolejowych oznaczało by to większe wydatki bo jeśli wagon jest w miarę nowy i często jest w ruchu to mógłby wyjeździć swoje kilometry szybciej niż obecna rewizja, ale jeśli chodzi o drobnych przewoźników kolejowych było by to korzystne bo takie prywatne salonki rzadko jeżdżą i potrafią przez rok przejechać raptem z 1000km ale i rewizje mają za to znacznie tańszą prostszą :-)
W dawnej kolei jak była jedna porządna firma widać było "na oko" zużycie wagonu na krótko przed końcem rewizji "buty cienkie", sprzęgi ogrzewania ledwo sprawne wypluwające z siebie znaczne ilości pary, grzejniki mało drożne, siedzenia do wymiany elektryka na 3 drzwi z niedomaganiami itd.


- pospieszny - 08.01.2011

przem710 napisał(a):Ja był bym za wprowadzeniem limitu kilometrów,
Wyjaśnij tylko zwiększonego/zmniejszonego o ile dla poszczególnych grup wagonów?

Bo mam nadzieję że przynajmniej słyszałeś że limit kilometrów jest pierwszym i głównym czynnikiem obowiązującym w gospodarce i eksploatacji wagonów pasażerskich zawartej w przepisach obowiązującego prawa :-)


- przem710 - 08.01.2011

Więc po co ogranicznik w postaci 18 miesięcy?