Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Setki milionów na nowe pociągi dla Pomorza - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: PRZEWOZY PASAŻERSKIE I TOWAROWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-94.html)
+--- Dział: KOLEJ REGIONALNA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-30.html)
+--- Wątek: Setki milionów na nowe pociągi dla Pomorza (/thread-5550.html)

Strony: 1 2


Setki milionów na nowe pociągi dla Pomorza - przem710 - 20.06.2016

Pomorskie po latach zastoju rusza na zakupy
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Set ... 02760.html

Imponujące :-O Aczkolwiek może być problem z zrealizowaniem całego projektu.


- masovian - 21.06.2016

Tylko po co akurat te push-pulle spalinowe? Szynobusy zwykłe by się nie nadały?

W ogóle ktoś w Polsce to ma? Push-pulle maja KM, ale elektryczne. A spalinowe?


- lolingpl - 21.06.2016

Bo Push-Pull jest o wiele bardziej pojemny od zwykłego szynobusu?


- masovian - 21.06.2016

A nie da się zamówić bardziej pojemnego szynobusu?


- pasqudek - 21.06.2016

lolingpl napisał(a):Bo Push-Pull jest o wiele bardziej pojemny od zwykłego szynobusu?

Nie wiem czy zauważyłeś co napisano w artykule:
Kod:
pociągi push-pull można dowolnie skracać i wydłużać oraz wymieniać lokomotywę
;-)


- masovian - 21.06.2016

Teoretycznie miałoby to sens w kwestii Helu. Latem w sezonie więcej, po sezonie mniej. Ale prawda jest taka, że nie zamówią chyba tyle wagonów, żeby ludziska się pomieściły w sezonie...


- szy_mat - 21.06.2016

KM eksploatuje Push-Pulle jako elektryczne, podpinając spalinową Gamę stają się one spalinowe. Nie wiem co prawda czy w tej chwili to jest możliwe, jeżeli nie można to małym kosztem wprowadzić, ale teoretycznie można by zestawić skład push-pullowy: Gama spalinowa + 4 wagony środkowe + Gama elektryczna. Wtedy mamy hybrydowy w pełni dwukierunkowy skład, jadąc pod drutem można przejść na elektryczne, a zjeżdżając na bezdrucie odpalić dizelka.


- masovian - 21.06.2016

Tylko SKM nie będzie na pewno robić takich kombinacji. Poza tym z tego co jest napisane w artykule puch-pull ma być spalinowy.


- Goldenpass - 21.06.2016

05.07. jadę ze znajomymi z Kościerzyny do Gdańska. 11 osób. Już pomijając fakt, że nie ma bezpośredniego połączenia do Głównego ( dla mnie paranojka ) czy ktoś się orientuje dlaczego jest tak marna oferta przewozowa w dobie ?
9 składów do Gdyni, 3 do Chojnic, 1 do Bydgoszczy ( Rzeszowa ). Przy takim "natężeniu " ruchu jak może wyglądać frekwencja ?. Bo niestety rowery też chcą jechać.
Pozdrawiam


- masovian - 22.06.2016

Bo Gdańsk Główny ma słabą infrastrukturę. Kiedyś gdy chcieli zrobić wagonowy pociąg do Szczecina, który przejeżdżałby przez całe Trójmiasto to jechał on z Tczewa.


- DamianT - 22.06.2016

masovian napisał(a):Teoretycznie miałoby to sens w kwestii Helu.

Hel ma przejść elektryfikację Wink


- Dudzio - 22.06.2016

I właśnie dlatego, że (być może) Hel zostanie zelektryfikowany kupują wagony a nie SZT/EZT.
Po elektryfikacji kupią po prostu lokomotywę elektryczną, a wagony dalej będą wykorzystywane te same. W przypadku SZT musieliby je wysłać zupełnie gdzie indziej i kupować (drogo) nowe EZT.
Co w tym trudnego do zrozumienia? Big Grin


- przewoz - 22.06.2016

Tak na marginesie - mam nadzieję, że do elektryfikacji Helu jednak nigdy nie dojdzie. Na prawdę, mały sens.


- lolingpl - 22.06.2016

DamianT napisał(a):
masovian napisał(a):Teoretycznie miałoby to sens w kwestii Helu.

Hel ma przejść elektryfikację Wink

Tylko czy dożyjemy tej elektryfikacji. :-D


- masovian - 22.06.2016

Właśnie. Ile to już raz było o budowie nowych linii i elektryfikacjach? :-)