Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Ciekawa oferta biletów okresowych - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: PRZEWOZY PASAŻERSKIE I TOWAROWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-94.html)
+--- Dział: KOLEJ DALEKOBIEŻNA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-5.html)
+--- Wątek: Ciekawa oferta biletów okresowych (/thread-5533.html)



Ciekawa oferta biletów okresowych - szy_mat - 08.06.2016

Osobiście jestem ogromnym zwolennikiem wszelkiego typu biletów okresowych, dlatego zaciekawiła mnie nowa oferta przewoźników.

Przewozy Regionalne przygotowały ciekawy bilet strefowy w Małopolsce i na Śląsku: http://www.przewozyregionalne.pl/node/18994. Bilety może nabyć każda osoba, nie stosuje się ulg ustawowych ani handlowych, oferta jest ważna od 25 lipca do 2 sierpnia 2016. Mogą się przydać do kółeczek po południowej Polsce, szczególnie że strefa D jest dość spora - ograniczona stacjami Katowice, Krynica, Zakopane, Bielsko-Biała Główna.

PKP InterCity przygotowało karnet za 149 zł. Oferta ważna jest między 16 lipca do 15 sierpnia 2016 roku, i można go wykorzystać na trzy przejazdy bezpośrednie w pociągach TLK lub IC. W przeciwieństwie do Biletu Weekendowego, trzeba pobrać bezpłatną miejscówkę (co jest traktowane jako legalizacja biletu). Żeby go kupić, trzeba zarejestrować się jako uczestnik imprezy organizowanej przez pewną kontrowersyjną organizację. Najtańsza rejestracja kosztuje 49 zł + 10 euro. Niestety, 250 złotych to nie jest atrakcyjna cena, gdyż wychodzi 83,33 zł za jeden bezpośredni przejazd, co byłoby atrakcyjne jedynie gdyby oferta obowiązywała w pociągach EIC i EIP. Tak więc z tej oferty na pewno nie skorzystam, szczególnie iż nie zamierzam wspierać tejże organizacji.

Podsumuję to w taki sposób - jak dla mnie taki bilet powinien, nawet nieco droższy, być cały czas, a nie tylko "od święta". Wrzucam, bo może ktoś z tej oferty skorzysta.


- sm31-131 - 08.06.2016

Czy ja wiem czy ta oferta taka fajna do wprowadzenia na stałe? Pierwsza kwestia to ograniczenie oferty do jednego rejonu, dodatkowo ceny:
Cena trzydniowego czasowo i finansowo podobna do weekendowego a zasięg bardzo ograniczony
Jednodniowy - owszem się opłaca, zwłaszcza jeśli trzeba pojechać np. z jednego końca strefy na drugi
7 dniowy? Tylko jeśli chce się zwiedzić całość i to dokładnie, ale komu starczyłoby zdrowia na siedmiodniowe kółko?

a PKP IC? Hmm, chyba nie będę komentował :-).

Pozdrawiam
sm31-131


- szy_mat - 08.06.2016

Nie mówię o konkretnie tym bilecie, a o potrzebach rozszerzenia oferty biletów okresowych, w szczególności w PKP IC.


- masovian - 08.06.2016

Ale chyba nie bierzesz pod uwagę interesów. Jest oczywistym, że dla klienta interesem jest jak największa ilość biletów okresowych i to za jak najniższą cenę. Tyle, że interesem przewoźnika jest jak najmniejsza ilość takich biletów. Bilet weekendowy i turystyczny wykorzystują to, że weekendy mniej ludzi jeździ, więc aby zmniejszyć straty można mu dać coś tam. Ale rozszerzanie tego się nieszczególnie opłaca.

Co innego gdy jakaś inna instytucja państwowa dopłaca. W Niemczech są bilety regionalne i to nie tylko na kolej. Cudowna sprawa. Ale tu państwo dopłaca do tego interesu.


- szy_mat - 08.06.2016

Ot i całe betonowe myślenie. Zapłaci klient 100 zł za bilet dobowy na TLK i IC, a zapłaciłby 140 na jednorazowych, czyli 40 złotych straty. Ale już nie przyjdzie im do głowy, że gdyby taki bilet był, klientów byłoby więcej. I zarobili by w ostatecznym rozeznaniu 300 zł, a nie 140.


- masovian - 09.06.2016

Klientów pewnie byłoby więcej. Gdybyś bilety rozdawał za darmo, to by było dopiero klientów. Jednak przypominam, że w tej zabawie chodzi o maksymalizację zysków, anie maksymalizacje klientów.