Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Chiny - Iran: pociągi towarowe - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: PRZEWOZY PASAŻERSKIE I TOWAROWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-94.html)
+--- Dział: KOLEJ ZA GRANICĄ (https://www.forumkolejowe.pl/forum-6.html)
+--- Wątek: Chiny - Iran: pociągi towarowe (/thread-5461.html)



Chiny - Iran: pociągi towarowe - kazio - 09.04.2016

Uruchomiono przewozy towarowe między wschodnim wybrzeżem Chin (okolice Szanghaju) a Teheranem w Iranie. Trasa liczy około 10,500 km.


- przem710 - 10.04.2016

Mają rozmach ....


- sm31-131 - 10.04.2016

I to już drugi raz :-).
Pierwsza była linia Łódź - Chengdu licząca około 10 tyś kilometrów, teraz Teheran - Szanghaj.
Co oni mają kompleks jakiś czy co? Czy po prostu na cle na statkach za dużo im towaru rekwirują? :-D

Pozdrawiam
sm31-131


- kazio - 10.04.2016

Nowy Jedwabny Szlak


- przem710 - 10.04.2016

sm31-131 tak czy inaczej jest to dobry biznes, pomijając inne korzyści.


- sm31-131 - 10.04.2016

Patrząc na to że firma która po stronie Łódzkiej obsługuje to połączenie (to o którym wspominałem) 2 tygodnie po uruchomieniu połączenia miała średnio 70 zapytań dziennie to jestem w stanie w to jak najbardziej uwierzyć. Zwłaszcza że zapytania nie były tylko z Polski ale także z państw sąsiadujących z Polską. Jak mniemam taki transport jest tańszy, szybszy i pewnie także bezpieczniejszy.

Pozdrawiam
sm31-131


- kazio - 10.04.2016

sm31-131 napisał(a):Jak mniemam taki transport jest tańszy, szybszy i pewnie także bezpieczniejszy.
Transport morski jest tańszy ale powolniejszy więc czasami za szybkość warto płacić więcej, ale nie zawsze.

Morski transport typowego kontenera na porównywalnej trasie (Szanghaj - Dubai) w latach 2010-2012 kosztował około US$900. Poza tym, na statek ładuje sie tysiące kontenerów, na wagon co najwyżej dwa.


- DamianT - 12.04.2016

No Chiny poprzez AliExpress jakoś muszą wysyłać Tongue


- RomekL - 12.04.2016

Co do kosztów transportu morskiego: W tej chwili da się nadać kontener 20' z głównych portów Chin (np. Yantian, Hongkong, Szanghaj) do Gdańska (statkiem bezpośrednim) ok. 200,- USD, kontener 40' koło 400,- USD. Z początkiem maja stawki pewnie wzrosną, i potem znowu zjazd. Skutek taki, ze wyładunek ze statku i osbługa w porcie kosztuję prawie tyle samo co transport po morzu z ChinWink - w Gdańsku THC jest między 160 a 200,- EUR. To są stawki nienormalne; na innych kierunkach (np. Ameryka Południowa, Indie) płaci się ok. 800,- USD za 20', ok. 1500,- USD za 40'.
Kolej jest szybsza i zapewnia coraz szerszą ofertę. Np. z Wuhan do Małaszewicz jedziemy 10-11 dni, z Yiwu do Małąszewicz 14 dni.
W Polsce stacjami przeznaczenia pociągów kontenerowych bywają Małaszewicze (wygodne dla odbiorcy np. w Lublinie, Warszawie - odpada przeładunek na wagon PKP Cargo) i Łódź Olechów; przez Polskę jeżdżą także pociągi kontenerowe do Niemiec (pamiętam Duisburg jako ważną stację przeznaczenia).
Szeroki tor w Kazachstanie i Rosji nie jest wielką przeszkodą, na wjazdowej stacji KTŻ (Kazachstan Temir Żoły) Dostyk następuje przełądunek z wagonów chińskich na rosyjskie i kazachskie suwnicą.
Koszt jest wyraźnie wyższy niż na morzu, ale spada.
Operatorzy kolejowi na tej trasie co prawda niechetnie przyjmują kontenery 20' (zniechęcają klienta-każą płacić jak za 40' bo marnuje się pół wagonuWink , ale coraz więcej spedytorów oferuje mozliwość nadawania kolją drobnicy.