Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Godzinny flirt między Łodzią a Warszawą za 24 złote - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: PRZEWOZY PASAŻERSKIE I TOWAROWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-94.html)
+--- Dział: KOLEJ REGIONALNA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-30.html)
+--- Wątek: Godzinny flirt między Łodzią a Warszawą za 24 złote (/thread-5391.html)



Godzinny flirt między Łodzią a Warszawą za 24 złote - kazio - 05.03.2016

Ruszają weekendowe połączenia pomiędzy Łodzią a Warszawą. Podróżni kolei w godzinę mają dostać się do stolicy.

Od 13 marca Łódzka Kolej Aglomeracyjna rozpoczyna stałe połączenia na trasie Łódź Kaliska - Warszawa Wschodnia - Łódź Kaliska. Pociągi kursować będą w każdą sobotę i niedzielę. Ze stacji Łódź Widzew będą odjeżdżać o godz. 8.25 i 16.01, a z Warszawy Centralnej o 13.15 i 19.45. Mają pokonać trasę między miastami w czasie 62 minut. Cena biletu - w jedną stronę to 24 złote.

Kolejnym udogodnieniem dla pasażerów będzie honorowanie biletów kolejowych w komunikacji miejskiej w Warszawie i Łodzi.

Szczegóły


Łódź - Warszawa: Niewykorzystany potencjał znakomitych torów - kazio - 09.03.2016

Cytat:Tabor nie nadąża za infrastrukturą

Uruchamiany w najbliższą sobotę kurs udowadnia , że przy użyciu adekwatnego do parametrów technicznych torów taboru realne jest istotne skrócenie czasu jazdy, i to także w przypadku pociągów zatrzymujących się w mniejszych miejscowościach. Skalę możliwości pokazał także przejazd promocyjny, który odbył się 5 marca - specjalny pociąg ŁKA dojechał z Łodzi Widzewa do Warszawy Centralnej w 58 minut, zatrzymując się po drodze w Koluszkach i Skierniewicach.

Byłoby co prawda skrajnie nierozsądnym oczekiwać, że wszystkie regularne pociągi będą osiągać czas przejazdu pojedynczych, specjalnych kursów promocyjnych, chociażby ze względu na większe zakładane rezerwy. Tym niemniej różnica pomiędzy czasem podróży codziennym pospiesznym a okazjonalnym ekspresem jest tak duża (sięga w większości przypadków około 30 minut!), bo składają się na nią oprócz kwestii ruchowych także możliwości taboru. Znakomita większość połączeń nie jest bowiem prowadzona lokomotywami mogącymi rozwijać prędkość 160 czy nawet 140 km/h.

Rynek Kolejowy