Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Koleje Mazowieckie prawie jak Interregio - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: PRZEWOZY PASAŻERSKIE I TOWAROWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-94.html)
+--- Dział: KOLEJ REGIONALNA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-30.html)
+--- Wątek: Koleje Mazowieckie prawie jak Interregio (/thread-5253.html)

Strony: 1 2


Koleje Mazowieckie prawie jak Interregio - kazio - 24.11.2015

Jest podobieństwo planów Kolei Mazowieckich do koncepcji Interregio. KM chce konkurować z Pendolino na trasach do Krakowa i Trójmiasta.

Ekspert Fundacji ProKolej dr Bartosz Mazur zwraca uwagę na częściowe podobieństwo planów Kolei Mazowieckich do koncepcji dalekobieżnych połączeń o charakterze komercyjnym, firmowanych marką Interregio, wycofanych od 1 września. Mazowiecki przewoźnik, podobnie jak wcześniej PR, dąży do lepszego wykorzystania taboru i drużyn poprzez uruchamianie pociągów w weekendy, kiedy potrzeby lokalne są mniejsze. Na tym podobieństwo się kończy, choć nawet w przypadku kwestii wykorzystania taboru, aby „jeździł a nie stał” unaocznia się skala inwestycji, poczyniona na Mazowszu, która pozwala wysyłać na ewentualne połączenia do Gdyni i Krakowa tabor z górnej półki.

Rynek Kolejowy


- przem710 - 24.11.2015

Ledwo IC pozbyło się IR a już ma kolejny problem :-D Ciekawe co zrobią z tym fantem.


- mikrobart - 24.11.2015

Sukces Słonecznego mówi sam za siebie. Zobaczmy na same kwestie obiegowe - w kierunku Krakowa i Gdyni z Warszawy można się dostać w ~3h, skład jest "uwięziony" poza obszarem Mazowsza na bardzo krótko (przy krótkim przejściu na stacji zwrotnej jest to nawet krócej niż Impuls KD w obiegu Wrocław - Szklarska Poręba Górna). Ekonomicznie uzasadnione patrząc na to przez pryzmat efektywności wykorzystania taboru.

O wiele trudniej byłoby planować pociągi gdzieś "daleko" pod banderą chociażby Kolei Dolnośląskich - czy to kierunek nadmorski czy Bieszczady/Tatry to strata składu na całą dobę.


- przem710 - 24.11.2015

Może jednak KM wyznaczą pewien trend na przyszłość, być może nawet KD lub inne spółki mogę wejść w taki model.


- kebeka - 25.11.2015

przem710 napisał(a):Może jednak KM wyznaczą pewien trend na przyszłość, być może nawet KD lub inne spółki mogę wejść w taki model.
Tylko niech do tego wszystkiego jeszcze ujednolicą taryfę.


- ET40 - 25.11.2015

mikrobart napisał(a):Sukces Słonecznego mówi sam za siebie. Zobaczmy na same kwestie obiegowe - w kierunku Krakowa i Gdyni z Warszawy można się dostać w ~3h, skład jest "uwięziony" poza obszarem Mazowsza na bardzo krótko (przy krótkim przejściu na stacji zwrotnej jest to nawet krócej niż Impuls KD w obiegu Wrocław - Szklarska Poręba Górna). Ekonomicznie uzasadnione patrząc na to przez pryzmat efektywności wykorzystania taboru.

O wiele trudniej byłoby planować pociągi gdzieś "daleko" pod banderą chociażby Kolei Dolnośląskich - czy to kierunek nadmorski czy Bieszczady/Tatry to strata składu na całą dobę.
W Beskidy dałoby radę. Ale nie wiem, czy to miałoby sens ekonomiczny - kierunek popularny, ale nie aż tak.


- masovian - 25.11.2015

przem710 napisał(a):Może jednak KM wyznaczą pewien trend na przyszłość, być może nawet KD lub inne spółki mogę wejść w taki model.

Już dawno wyznaczyły. Przecież "Słoneczny" to był pierwszy IR de facto.

mikrobart napisał(a):O wiele trudniej byłoby planować pociągi gdzieś "daleko" pod banderą chociażby Kolei Dolnośląskich - czy to kierunek nadmorski czy Bieszczady/Tatry to strata składu na całą dobę.

IRy chodziły głównie z i do W-wy. I tutaj jest największe pole rozwoju. Tak więc jeśli spółeczki regionalne zrobią gdzieś IR to najpewniej do W-wy. A tutaj strata skladu nie będzie na całą dobę. No chyba, że jeden skład przeznaczy sie na wahadełko jeżdżące tylko na tej trasie.

A tak w ogóle to ŁKA planuje pociągi do W-wy. A czy będą inneto kwestia decyzji w województwach.


- przem710 - 25.11.2015

masovian napisał(a):Już dawno wyznaczyły. Przecież "Słoneczny" to był pierwszy IR de facto.

Tyle że zawsze pociąg ten miał charakter sezonowy

masovian napisał(a):IRy chodziły głównie z i do W-wy. I tutaj jest największe pole rozwoju. Tak więc jeśli spółeczki regionalne zrobią gdzieś IR to najpewniej do W-wy. A tutaj strata skladu nie będzie na całą dobę. No chyba, że jeden skład przeznaczy sie na wahadełko jeżdżące tylko na tej trasie.

I tu racja, ale jak ktoś pomyśli można wykorzystać inne kierunki zaczynając od połączeń sezonowych. Np Łódź - Gdynia, Poznań - Gdynia, Poznań - Kołobrzeg.

masovian napisał(a):A tak w ogóle to ŁKA planuje pociągi do W-wy. A czy będą inneto kwestia decyzji w województwach.

To mnie wcale nie dziwi, ruch tam spory.


- Włos - 26.11.2015

Potwierdzenie- od 19 grudnia KM uruchamiają weekendowe połączenia do Gdyni i Krakowa (odp. Słoneczny i Dragon) :

http://www.rynek-kolejowy.pl/60356/kole ... _40_zl.htm


- masovian - 26.11.2015

Do Krakowa przebili PIC i PB - 40 zł. Tylko "Słoneczny" jak na grudzień to słaba nazwa. :-)


- kazio - 26.11.2015

Włos napisał(a):weekendowe połączenia do Gdyni i Krakowa
Dla KM są weekendy lepsze i gorsze. Te pociągi nie kursują 13,25,26 grudnia 2015 i 2,6 stycznia 2016


- Włos - 27.11.2015

masovian napisał(a):Tylko "Słoneczny" jak na grudzień to słaba nazwa. :-)

To może niech zmienią na śnieżny Tongue , chociaż u nas z tymi zimami to też różnie bywa...

[ Dodano: 2015-11-27, 09:41 ]
http://www.rynek-kolejowy.pl/60360/drag ... wiosny.htm


- masovian - 27.11.2015

To że przedsięwzięcie będzie dochodowe na linii do Krakowa ta ja jestem raczej spokojny. Smieszą mnie pomysły wydłużania linii do Gdyni. Lotnisko, Radom... A może Kasprowy Wierch jeszcze?


- Włos - 02.12.2015

Koleje Mazowieckie zainwestują w Radomiu

http://www.rynek-kolejowy.pl/60422/to_j ... adomiu.htm

Czy opłaca się budowa hali utrzymania dla obsługi tylko 10 nowych EZT ? Czy należy rozumieć, że budują między innymi dla tych 10 nowych EZT ?


- masovian - 02.12.2015

Jest jeszcze trzecia możliwość. Starszy sprzęt można tam wstawić...
Tak ogólnie to Radom jest drugim co do wielkości miastem woj. mazowieckiego. Jakiś to sens więc ma.


This forum uses Lukasz Tkacz MyBB addons.