Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Przewozy Regionalne złomują młode EN57 - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forumdisplay.php?fid=95)
+--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Wątek: Przewozy Regionalne złomują młode EN57 (/showthread.php?tid=5097)

Strony: 1 2 3 4


Przewozy Regionalne złomują młode EN57 - Dominik Piotrowicz - 11.08.2015

Pojawił się kolejny przetarg na sprzedaż trzech jednostek z Oddziału Zachodniopomorskiego PR: link.
Nowa o numerach 1408, 1775, 1787. Wcześniej Lubelski odzdział PR wystawił na kasacje 1710, który jeździł do stycznia tego roku.
Nie mogło zabraknąć oczywiście tego warunku:
Cytat:Ostojnice, wózki wagonowe i zestawy kołowe muszą zostać przez kupującego trwale uszkodzone w sposób uniemożliwiający dalszą eksploatacje
Najgłupsze w tym wszystkim jest to, że do Mińska Mazowieckiego na modernizacje trafiły numery EN57 dużo starsze, i co ciekawe np. EN57-1408 nie wypadała naprawa P5.
Sprawy tej tak nie zostawimy. Ktoś ewidentnie podejmuje decyzje zupełnie nie znając się na taborze, działając na szkodę PR.

Poniżej treść maila skierowana do Rynku Kolejowego z prośbą o podjęcie działań.
Cytat:Witam Państwa,
W ostatnim czasie spółka Przewozy Regionalne podejmuje serię działań która w mojej opinii jest szkodliwa dla interesu jej oraz rozwoju Polskiego kolejnictwa. Działania te dotyczą kasacji jednostek elektrycznych serii EN57, która to była produkowana w latach 1961-1993 we wrocławskim PaFaWagu. Sprawa dotyczy oddziałów Lubelskiego oraz Zachodniopomorskiego. Wystawiły one na sprzedaż jednostki o numerach 1710 i 1775 wyprodukowane odpowiednio w 1988 oraz 1990 roku, które oczekiwały na wykonanie napraw poziomu P5 (naprawy główne/modernizacje). Na sprzedaż w celu złomowania została również wystawiona jednostka o numerze 1408 wyprodukowana w 1980, poddana już takiej naprawie w 1999 roku i oczekująca zwykłej naprawy rewizyjnej (poziomu P4) po której mogłaby być eksploatowana dalej.
Link do ogłoszenia oddziału zach-pom : http://www.przewozyregionalne.pl/sites/ ... zedazy.pdf

Kasacje te nie byłyby niczym zaskakującym ani dziwnym z racji sukcesywnej wymiany taboru na nowy, gdyby nie fakt iż PR wystawiają na sprzedaż złomową jednostki z końca produkcji, mające zaledwie 25 lat! Mogłyby one być z powodzeniem eksploatowane dalej przez następne 20 lat po przeprowadzeniu napraw poziomu P5 i modernizacji np.do standardu EN57AL. Co ciekawe w ramach prowadzonej obecnie w ZNTK Mińsk Mazowieckie modernizacji 21 jednostek należących do spółki, Przewozy Regionalne wysłały do niej jednostki starsze od obecnie kasowanych o ponad 10 lat! Przykładowo EN57-1206 wyprodukowaną w 1978 roku i EN57-1287 wyprodukowaną w 1979 roku czy też EN57-1345 z 1980 roku.
Proszę państwa o podjęcie stosownych działań.



- rustsaltz - 11.08.2015

Może EN57 jak EU07 im starszy tym w lepszym stanie.


- DamianT - 12.08.2015

Jak dla mnie, to niech kasują wszystkie, kupują nowe elfy, flirty, impulsy itd.


- ET40 - 12.08.2015

rustsaltz napisał(a):Może EN57 jak EU07 im starszy tym w lepszym stanie.
Możliwe, może tak być. EN57 za wczesnego Gierka - robiony na 40 lat pracy. EN57 za późnego Gierka - na 30 lat, miał być na 40, ale wicie, rozumicie, materiałów zbrakło. EN57 ze Stanu Wojennego - na 25. EN57 z czasów transformacji - na 15 lat Big Grin
A że wszystkie pojeździły dłużej, no co, Polak potrafi. Niemcy pewnie też nie przewidzieli, że na polskich torach tramwajowych będą jeździły prawie 60-letnie Duewagi ;-D


- 0tomek0 - 13.08.2015

Oprócz powyższych, PR Opole kasuje jednostki o numerach 1354, 1414, 1497, a PR Białystok wystawił na złom #1532 i 1548.


- Kamil Sikora - 13.08.2015

Również kompletny absurd i działanie na niekorzyść spółki... Sprawa moim zdaniem dla prokuratora.
O ile kasację 1497 można jakoś tłumaczyć tym, że jest odstawiona od 2008 roku i naprawdę zdewastowana (barwy granatowo-żółte, ostatnia rewizja 2003 rok) o tyle kasacji jednostek z Białegostoku nie da się w żaden sposób obronić. Tym bardziej, że niedawno do modernizacji na EN57AL również z B-stoku zostały wysłane niemal siostrzane EN57-1529 i 1536 a do modernizacji dofinansowanej ze środków UE są wysyłane starsze jednostki. LINK


- Dominik Piotrowicz - 13.08.2015

Jak to jest, że UM musi placić PR 1 mln złotych za sztukę, a przy przetargu na złomowanie PRy po 700 zł za tonę?
O słabszej jakości wykonania nie ma mowy. Koleje Mazowieckie wysyłają na AKM różne numery i jeszcze się nie zdarzyło żeby jakaś wypadła z modernizacji.
PR ewidentnie kasuje swoje EN57 żeby nie dostały się do innych przewoźników.


- 0tomek0 - 13.08.2015

Mnie też dziwi sprzedaż na złom tych młodych jednostek (wyłączając 1787, która się spaliła).
Muszą być albo ostro zajechane i przerdzewiałe, albo PR zaczyna brakować miejsca na torach odstawczych, tylko dlaczego w takim przypadku nie wyślą do huty jednostek, które czekają na drugą(albo trzecią) NG, a nie te względnie młode klopy.


- Kamil Sikora - 18.08.2015

No i niestety ogłoszono następny przetarg na złomowanie jednostek z numerami powyżej 1500. :-( Tym razem z Oddziału Podkarpackiego wystawione na złom zostały EN57-1503,1510 i 1795, która stoi odstawiona w Krakowie po kolizji z EU07-106 w lutym tego roku.

http://www.przewozyregionalne.pl/sites/ ... 3_2015.pdf


- 0tomek0 - 18.08.2015

Ciekawostką jest pkt 10. paragrafu 4. Na 1795 nikt się pewnie nie skusi, ale na miejscu KŚ albo Arrivy pomyślałbym bardzo poważnie o zakupieniu tego "złomu" za jedyne 0,25 mln zł za dwie zdatne do NG klopy zamiast 1 mln, które płaciły woj. Dolnośląskie, Podlaskie itd.


- rustsaltz - 18.08.2015

Przeciecie ostojnic, wozkow i zestawow kolowych bardzo podniesie cene NG...


- Dominik Piotrowicz - 18.08.2015

Paweł, chodzi o to, że w przypadku nie wywiązania się z pocięcia tych elementów kupujący musi zapłacić 20% wartości umowy. Czyli bardziej opłaca się z tego nie wywiązać.

PR to już całkiem nie myśli. Zamiast wziąć nieuszkodzony człon do spalonej EN71-009 z Pomorskiego, to wolą przeznaczyć na złom...


- 0tomek0 - 18.08.2015

EN71-009 jest własnością woj. Pomorskiego, a nie PR, ale to niezła myśl dla włodarzy tego województwa.


- alojz - 18.08.2015

dominik07317 napisał(a):PR to już całkiem nie myśli. Zamiast wziąć nieuszkodzony człon do spalonej EN71-009 z Pomorskiego, to wolą przeznaczyć na złom...
KolMazom też nie chcą odsprzedać członu na podmianę do EN57AKM-1623.


- Kamil Sikora - 02.09.2015

http://inforail.pl/przewozy-regionalne- ... 77145.html

Nie udało im się za pierwszym razem, więc będą próbować dalej... Niby jednostki w totalnej ruinie lecz jednak do Mińska na modernizację do standardu AL wysyłali gorsze.