Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Manewry Ir-1 - pytania - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html)
+--- Wątek: Manewry Ir-1 - pytania (/thread-4998.html)



Manewry Ir-1 - pytania - dring - 13.06.2015

Witam serdecznie chciałbym się doinformować.
1) Wyjazd manewrującego taboru na szlak poza wskaźnik oznaczający granicę przetaczania, a gdzie wskaźnika takiego nie ma poza ostatni rozjazd, skrzyżowanie torów czy mam to rozumieć jako przejazd pierwszą osią, czy ostatnią osią (cały tabor)?
2) Jazda manewrowa powinna się odbywać nie dalej niż do granicy najbliższego posterunku następczego lub semafora sbl , co jeżeli dojedziemy do semafora sbl lub granicy i potrzeba jest dalej jechać? tor zamknąć czy jak, bo napisane tylko że do tej granicy i koniec.
3) Manewrujemy się a na semaforze wjazdowym nie ma literki "m", czyli pomijamy semafor na sygnał ręczny "do mnie" ?
4) Dyżurny wystawił z lokomotywowni czy z torów postojowych pociąg na tor nr 4 (przykładowo)w perony, dyżurny wystawia drugi pociąg na ten sam tor nr 4 moje pytanie czy taka sytuacja jest prawidłowa?
5) Rozkaz pisemny S kiedy dla manewru będzie taki rozkaz?
Z góry dziękuję za odpowiedzi Big Grin Smile))


Re: manewry ir1 - rustsaltz - 13.06.2015

dring napisał(a):1) Co oznacza podczas manewrów treść " poza ostatni rozjazd" czy mam to rozumieć jako przejazd pierwszą osią, czy ostatnią osią (cały pociąg)?
Jak manewr to nie pociąg to raz, dwa zacytuj cały punkt, do którego to się odnosi.

Cytat:2) Jazda manewrowa powinna się odbywać nie dalej niż do granicy najbliższego posterunku następczego lub semafora sbl , co jeżeli dojedziemy do semafora sbl lub granicy i potrzeba jest dalej jechać? tor zamknąć czy jak, bo napisane tylko że do tej granicy i koniec.
Nie znam miejsca, gdzie wykonuje się manewry składami dłuższymi niż odstęp albo długość szlaku. Jeżeli zaszłaby taka potrzeba to najbezpieczniej byłoby tor z blokadą samoczynną zamknąć, a na blokadzie półsamoczynnej-uzgodnić z dyżurnym ruchu sąsiedniego posterunku. Ale jest to czysto teoretyczna sytuacja.

Cytat:3) Manewrujemy się a na semaforze wjazdowym nie ma literki "m", czyli pomijamy semafor na sygnał ręczny "do mnie" ?
Tak, manewrujący tabor każdy semafor bez litery "m" mija na sygnał ręczny "do mnie" bądź "ode mnie".

Cytat:4) Dyżurny wystawił z lokomotywowni czy z torów postojowych pociąg na tor nr 4 (przykładowo)w perony, dyżurny wystawia drugi pociąg na ten sam tor nr 4 moje pytanie czy taka sytuacja jest prawidłowa?
Regulamin techniczny stacji powinien określić, czy podstawianie dwóch składów na jeden tor jest dopuszczalne (OIDP zezwala na to np. we Wrocławiu Głównym). Praktyka mówi, że podstawianie nie powinno odbywać się jednocześnie, bo można się spotkać.

Cytat:5) Rozkaz pisemny S kiedy dla manewru będzie taki rozkaz?
Wyjazd na tor lewy, na linię jednotorową, na tor zasadniczy przy prowadzeniu ruchu dwukierunkowego, jeżeli zachodzi potrzeba wyjazdu poza granicę przetaczania (lub ostatni rozjazd). Taki rozkaz powinien zawierać najpóźniejszą godzinę zjazdu ze szlaku.