Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
PKP Cargo kupuje połowę Pol-Miedź Transu - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: AKTUALNOŚCI ZE ŚWIATA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-93.html)
+--- Dział: AKTUALNOŚCI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-4.html)
+--- Wątek: PKP Cargo kupuje połowę Pol-Miedź Transu (/thread-4766.html)

Strony: 1 2


PKP Cargo kupuje połowę Pol-Miedź Transu - pitagoras23 - 02.02.2015

PKP Cargo i KGHM Polska Miedź zawarły dzisiaj wstępne porozumienie dotyczące przejęcia przez PKP Cargo 49% udziałów w spółce Pol-Miedź Trans. Obecnie PMT należy w całości do KGHM. Intencją obu stron jest finalizacja transakcji w drugim kwartale 2015 r.

http://www.rynek-kolejowy.pl/55608/pkp_ ... ransu.html

To po AWT drugie nieco zaskakujące przejęcie.
O ile w przypadku AWT nie ma raczej podejrzenia o praktyki monopolistyczne, o tyle w PMT już mi tu "śmierdzi" próbą uzyskania monopolu w przewozach.


- rustsaltz - 02.02.2015

Ile PMT ma udziału w rynku? I gdzie Cargo do 80-90% które mają przewoźnicy w innych krajach...


- Valcyte - 02.02.2015

Według danych za 11 miesięcy 2014 r. udział PMT w polskim rynku kolejowym wg przewiezionej masy towarów wynosił 2,36 proc., a wg wykonanej pracy przewozowej 2,13 proc.


- pitagoras23 - 02.02.2015

Tak się mówi, tu 2%, tam 2% i się uzbiera. Przecież nie tak dawno Cargo chciało CTL Logistics oraz LOTOS Kolej kupić.


- rustsaltz - 02.02.2015

Ale nie kupiło ani jednego ani drugiego. No i jak się ma 50% Cargo w Polsce do 90% DB w Niemczech?


- pitagoras23 - 02.02.2015

Ale żyjemy w Polsce i tu nasze podwórko nas powinno interesować.


- rustsaltz - 02.02.2015

Tyle tylko, że skoro wszędzie jest jeden silny przewoźnik to należy spodziewać się, że w Polsce będzie podobnie. Zresztą po co dziesiątki firm-krzaków?


- Valcyte - 02.02.2015

Jeśli się nie mylę to na pod koniec roku 2013 przewoźnicy tacy jak DB Schenker Rail, Freightliner PL, Lotos Kolej skarżyli się na działania PKP Cargo. Mowa tutaj o monopolu w przewozach towarowych.


- rustsaltz - 02.02.2015

Jaki monopol, skoro Cargo ma połowę rynku na torach (a w transporcie w ogóle pewnie dużo, dużo mniej)?


- pitagoras23 - 02.02.2015

Monopol może nie w rozumieniu udziału procentowego, co w rozumieniu utrudnień w przewozach, chęci bycia zawsze pierwszym (podczas jazd pociągowych na szlaku i blokowania innych przewoźników), a kończywszy na fakcie braku sprzedaży nieużywanych lokomotyw w myśl zasady "sam nie wezmę, innemu nie dam". To są pobudki do działań monopolistycznych.


- rustsaltz - 02.02.2015

Ale kolejność pociągów na linii reguluje dyspozytor odcinkowy, nie Cargo Big Grin Przecież nikt nie weźmie na siebie zwykłego zatrzymania na szlaku dla własnego widzimisię. A defekty i utknięcia zdarzają się wszystkim.

A w materii lokomotyw-używasz akurat swojej maszynki do golenia? Nie. To mi ją sprzedaj, bo po co Ci?


- pitagoras23 - 02.02.2015

Tutaj będziesz bronił Cargo jako pracownik. I wcale Ci się nie dziwię. Ale zobacz jaka ostatnio wybuchła afera odnośnie ET22, które jakimś cudem stały się 201Eo. Fakt ta sprawa śmierdzi na kilometr przekrętem, ale mniejsza z tym. Ogólna sytuacja jest taka, że Cargo za wszelką cenę nie chce innych przewoźników na rynku i choćby tym, że nie sprzedają nieużywanych przez siebie lokomotyw (a mogliby na nich zarobić) swiadczy, że mają zapędy dla bycia monopolistą.


- rustsaltz - 02.02.2015

Akurat pospawana lokomotywa to potężne zagrożenie, ale nie jedni maszyniści którzy na nich siedzą ryzykują życiem i zdrowiem swoją wypłatę. Ich sprawa.

A w temacie lokomotyw-myślisz, że Cargo ma tyle maszyn, że kasuje te nadające się do remontu? Niektórzy przewoźnicy i konia by zapięli, jakby im PLK zezwoliło, ale nie w tym rzecz. Chcesz jeździć-kup sobie lokomotywy, już na drogach mamy wszelkiej maści spawane wynalazki.


- pitagoras23 - 02.02.2015

No wiadomo, że jeżdżących lokomotyw się nie kasuje, ale powiedz mi w takim razie dlaczego Intercity w ostatnim czasie sprzedaje lokomotywy serii EU07, które "grzały krzaki" w wielu przypadkach od dobrych kilku lat. Z mniejszym czy większym sukcesem udaje im się je sprzedać, o czym świadczy dzisiejsze ogłoszenie wyników przetargu i sprzedaż 12 lokomotyw, które po NG wrócą na tory pod prywatną banderą.


- rustsaltz - 02.02.2015

Dlatego, że IC ma nadmiar lokomotyw ze względu na uj*banie sporej ilości połączeń i zakup jednostek. Popatrz też, że lokomotywy kupują typowe firmy-krzaki. DB czy nawet CTL się w coś takiego nie bawi.