Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Zamość Starówka - nowy przystanek - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html)
+---- Dział: INFRASTRUKTURA KOLEJOWA, MODERNIZACJE, REMONTY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-89.html)
+---- Wątek: Zamość Starówka - nowy przystanek (/thread-4755.html)

Strony: 1 2


Zamość Starówka - nowy przystanek - pitagoras23 - 28.01.2015

W połowie roku PKP PLK zakończy budowę dwóch całkowicie nowych peronów w Zamościu. Dzięki nim kolej zbliży się do centrum i wschodnich dzielnic i stanie się bardziej konkurencyjna wobec transportu samochodowego.

http://www.rynek-kolejowy.pl/55545/nowy ... otowy.html

Ciekawe czy uruchomią w końcu połączenia Zamość - Hrubieszów?


Re: Zamość Starówka - nowy przystanek - Afrika Bambaataa - 28.01.2015

pitagoras23 napisał(a):Dzięki nim kolej zbliży się do centrum i wschodnich dzielnic i stanie się bardziej konkurencyjna wobec transportu samochodowego.

Dawno się tam nie uśmiałem. Jak może być bardziej konkurencyjna w sytuacji, gdy na trasie Zamość - Hrubieszów nic nie jeździ? W ogóle z tego co pamiętam, to w Zamościu jest szczątkowa oferta połączeń kolejowych. Jedna TLK przez Rzeszów i kilka Regio do Lublina.
Bez poprawy oferty budowa tych przystanków, to moim zdaniem kasa w błoto.


- masovian - 28.01.2015

Przecież dworzec kolejowy w Zamościu jest w sumie nie tak daleko Starego Miasta. To nie w tym rzecz, aby był bliżej, ale żeby coś tam się działo. Obecnie tam nawet kiosku nie ma, nie wspominając już o niczym takim jak postój taksówek. Ale jak pociąg jeździ na przysłowiowy "raz na ruski rok", to nie ma się dziwić, że nawet kiosku nie ma komu postawić. Zresztą nawet dojazd z Lublina to jest tor z przeszkodami. Od Rejowca brak elektryfikacji i dwa razy zmiana kierunku jazdy w tym gdzieś na jakiejś kompletnej wsi... Oczywiście najbardziej bije brak pociągu do Warszawy, ale przy takich przeszkodach nie dziwi, że połączenia brak, a busiarswto kwitnie...


- pitagoras23 - 28.01.2015

Z Zamościa przydałyby się połączenia do Rzeszowa, Stalowej Woli, Przemyśla, Lublina, Hrubieszowa. Wtedy ruch byłby większy i ludzi też by pewnie było.


- Gżągal - 28.01.2015

Planują w ogóle reaktywować połączenia do Hrubieszowa? Poza tym co wg. planów ma kursować do nowych przystanków?


- pitagoras23 - 29.01.2015

Do nowych przystanków pewnie przedłużą połączenia, które obecnie kończą bieg na st. Zamość (Gł.)


- masovian - 29.01.2015

pitagoras23 napisał(a):Z Zamościa przydałyby się połączenia do Rzeszowa, Stalowej Woli, Przemyśla, Lublina, Hrubieszowa. Wtedy ruch byłby większy i ludzi też by pewnie było.

Raczej niewiele większy. To są połączenia dla busików, a nie dla pociagu. Wystarczy pójść na plac koło dworca autobusowego w Zamościu, żeby zobaczyć gdzie busy mają najwięcej kursów i frekwencję. Od razu zauważy się Lublin i Warszawę...

Natomiast kursy do Krakowa przez Stalową Wolę i Rzeszów, to zabawa z cyklu jak zniechęcić do podróży do Krakowa pociągiem. Już przez Lublin chyba byłoby bardziej sensownie...


- pitagoras23 - 29.01.2015

Z Zamościa do Krakowa to fakt jedzie się niemiłosiernie długo.
Można pokusić by się o jazdę ze Stalowej Woli albo przez Mielec do Dębicy (po remoncie, który jest planowany) albo przez Staszów i CMK.
Do Warszawy jakiś poranny pociąg dalekobieżny też by się przydał.


- Barciur - 29.01.2015

masovian napisał(a):Od Rejowca brak elektryfikacji i dwa razy zmiana kierunku jazdy w tym gdzieś na jakiejś kompletnej wsi...
Tak, w Zawadzie zaraz za Zamościem i potem w Rejowcu. Jak jeździłem w lecie to czasami zdarzało się tak, że w Rejowcu była przesiadka na kibel do Dęblina a pesobus jechał do Zamościa dalej. Bardzo niedogodne połączenie - 100 km a jedzie się ponad 2 godziny.

O reaktywacji połączeń do Hrubieszowa to się mówi i mówi, ale coś nie widać, żeby to się udało...


- masovian - 30.01.2015

Zamiast więc na budowania nowej stacji przydałąby się elektryfikacja linii z ogólną modernizacją.


- Barciur - 30.01.2015

No tak, ale ile kosztuje wybudowanie przystanków które mogą coś tam teraz pomóc a ile rewitalizacja linii?


- masovian - 31.01.2015

Pytanie tylko czy cokolwiek może pomóc? Moim zdaniem nie.

To jest działanie typowe dla obecnej ekipy. Zrobić coś, ale niekoniecznie już z sensem, żeby można powiedzieć, że coś robimy i że sie staramy. Czysty PR. Tak było z akcją z dopalaczami i z salonami gier. Niewiele to zmieniło, ale coś zrobili. Nieważne czy z sensem, bo wyszło bez sensu, ale coś zrobili.

No i dokładnie jest z ta stacją. Problem braku checi korzystania z kolei wynika w mało atrakcyjnych połączeniach wynikajacych ze słabych torów, a ekipa stawia nową stację... Czyli jakby z powodu braku wody na pustyni zamiast studni głebinowej postawili budynek zarządu wód państwowych... Też na pewno pomoże...


- celtin.88 - 31.01.2015

Żadna elektryfikacja, modernizacja, bezpośredni pociąg do Warszawy (nocny czy dzienny) nie spowoduje że kolej będzie konkurencyjnym środkiem lokomocji w kierunku Lublina. Jedynie budowa nowej linii kolejowej biegnącej najkrótszą trasą dawałaby nadzieję na podjęcie realnej konkurencji dla transportu drogowego.


- masovian - 31.01.2015

Odległosć kolejowa Zamość - Lublin kolejowo to 117 km. Drogowo 88 km.

I teraz przy dostosowaniu do prędkości 120 km/h, modernizacji unikającej zmiany kierunku, pociąg non-stop byłby szybciej w Lublinie od busika czy nie?


- celtin.88 - 31.01.2015

Kolego zejdź nogami na ziemię.