Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Pozostałości po KRR - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html)
+---- Dział: INFRASTRUKTURA KOLEJOWA, MODERNIZACJE, REMONTY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-89.html)
+---- Wątek: Pozostałości po KRR (/thread-4504.html)



Pozostałości po KRR - Mariusz W. - 06.09.2014

Pozostałości po wielkim, nieukończonym przedsięwzięciu lat 80., jakim była Kolej Ruchu Regionalnego jest całe mnóstwo. Stan zaawansowania prac ocenia się jako 25%.

Ograniczę się do najbardziej widocznych.
Najbardziej widoczne są od Zabrza do Rudy Śląskiej. Do ok. 1993 roku leżały nawet tory.
Nastawnia dla stacji Zabrze Główne:
[Obrazek: 10178128_686080408138215_309237880179303...5614742729]
[Obrazek: 84094.jpg]
[Obrazek: 84089.jpg]

Kładka nad torami w Zabrzu:
[Obrazek: 83984.jpg]
[Obrazek: 435723.jpg]
[Obrazek: 435735.jpg]
Co ciekawe, łączy ona ulicę Cmentarną, która nie ma chodnika, z ulicą Skalley, na której nie ma żadnych budynków mieszkalnych. Wcześniej w tym miejscu był przejazd drogi gruntowej w poziomie szyn.

Wiadukt w Rudzie Śląskiej:
[Obrazek: 10689736_686081244804798_741041824113868...ba941e3564]
Z ulicy wygląda tak: http://goo.gl/maps/3qujv
Krąży pogłoska, że nieopodal tego wiaduktu są zakopane dwa wagony 409V, które wykorzystywano do usypywania nasypu. Wywaliły się 7.07.1987. Stwierdzono, że nie będą one przywrócone i są zakopane tam do dzisiaj. Ale czy to prawda?

Wiadukt Drogowej Trasy Średnicowej w Świętochłowicach z rezerwą pod KRR:
[Obrazek: 579838.jpg]
Swoją drogą, zarówno prace nad KRR jak i DTŚ rozpoczęto w tym samym roku, czyli 1986. Obie były wtedy rozmachem, a dziś tylko DTŚ jest na ukończeniu.

Pomocnicza stacja postojowa Katowice Bogucice:
[Obrazek: 10696324_686073468138909_381878582947224...e=5492F09F]
Widać to jadąc od strony Krakowa, przed st. Katowice Zawodzie, po prawej stronie. Też były już tory.

W Gliwicach wybudowano peron 4, jednak KRR z niego nie miała korzystać, a wykorzystywać w całości peron 1. W Gliwicach wybudowano także nastawnię pod kątem KRR, ale nie wiem którą.
Prace rozpoczęto także w Pyskowicach.


- rustsaltz - 07.09.2014

W Pyskowicach zbudowano peron 4, przy czym KRR miala wykorzystywac peron 1, uzywany przez pociagi jadace z Bytomia. Rowniez w Katowicach widac poszerzone wiadukty dla KRR.


RE: - Petyniak - 03.07.2017

(07.09.2014, 11:01)rustsaltz napisał(a): W Pyskowicach zbudowano peron 4, przy czym KRR miala wykorzystywac peron 1, uzywany przez pociagi jadace z Bytomia. Rowniez w Katowicach widac poszerzone wiadukty dla KRR.

Wiem, że troszkę odkopywanie wątku,ale jeśli ktoś nadal szpera, zapraszam: http://krr.c0.pl/


RE: Pozostałości po KRR - rustsaltz - 05.07.2017

Może jednak zamiast forum pokusić się o jakieś profesjonalniejsze (wiem, wiem niepoprawnie, ale odkąd wicepremier użył słowa "imposybilizm" wolno wszystko w języku mieszać) opracowanie ?