Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Plan budowy linii Grodzisk Maz. - Łowicz - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html)
+---- Dział: INFRASTRUKTURA KOLEJOWA, MODERNIZACJE, REMONTY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-89.html)
+---- Wątek: Plan budowy linii Grodzisk Maz. - Łowicz (/thread-4031.html)



Plan budowy linii Grodzisk Maz. - Łowicz - Mariusz W. - 14.01.2014

Pojawił się pomysł budowy linii Jaktorów – Bednary – (Niedźwiada Łowicka). 46 km, 230 km/h. Wcześniej nigdy jej nie planowano.
Cytat:W Dokumencie Implementacyjnym do Strategii Rozwoju Transportu niespodziewanie znalazł się plan budowy nowej linii kolejowej z okolic Grodziska Mazowieckiego do Łowicza. Tej linii nigdy nie było w planach, jednak w strategii jest przedstawiana jako jedna z najważniejszych inwestycji do realizacji do 2020 roku.
Więcej i źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/50304/rzad ... owicza.htm


- DamianT - 15.01.2014

Nowa linia kolejowa w Polsce? Wink


- Matz32 - 15.01.2014

I po taki komu ogryzek w tej formie. To lepiej zrobić docelowa KDP pomiędzy 1 i 3 y rozgałęzieniem póki co na wysokości CMK z łącznikiem do niej i w druga stronę do Łowicza z pozostawionym miejscem na poprowadzenie w przyszłości ku Lodz dalszego odcinka KDP . Mam ściągnięty cały tranzyt z 1 i 3 i miejsce na ruch aglomeracyjny i towarowy.


- norbert - 15.01.2014

A nie lepiej byłoby te dwa dalekobiezne tory Warszawa-Grodzisk przedłużyć aż do Skierniewic i zmodernizować linię Skierniewice-Łowicz?


- przewoz - 16.01.2014

Taniej chyba nie wyjdzie, na pewno nie szybciej, a i efekt będzie mniejszy. Kwestia minut, ale mniejszy. Nową linię można wytyczyć na te 230 km/h, po starej trochę ciężko.


- vernalisadonis - 16.04.2014

A czy nie lepiej jest dobudować drugą parę torów między Warszawa Włochy a Sochaczewem? Dzięki temu ruch oddzielimy ruch dalekobieżny od aglomeracyjnego, a dzięki temu można wcisnąć kolejne pociągi dalekobieżne no i można pomyśleć też o SKM do Warszawy.