Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
EZT dla Wielkopolski - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html)
+---- Dział: ZESPOŁY TRAKCYJNE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-88.html)
+---- Wątek: EZT dla Wielkopolski (/thread-369.html)



EZT dla Wielkopolski - mikrobart - 19.08.2010

http://www.rynek-kolejowy.pl/17680/Prze ... _ofert.htm

Miałem nadzieję, że wybiorą CAF - pojazd pojemny i lekki, czyli tańszy w eksploatacji, ale niestety - znowu PESA.


- Bartek - 19.08.2010

Z jednej strony przetarg na nowe EZT a z drugiej również i na stare ,,kiblozłomy" bo inaczej tego nazwać nie można skoro cena za szt. to ok. miliona złotych. Tym razem przetarg zrobiony tak jak już dawno powinno robić się w Polsce czyli dogadać się w parę województw i ogłosić wspólny.

http://www.rynek-kolejowy.pl/17648/PESA ... polski.htm


Cztery jednostki mają trafić na opolszczyznę, może będą one poddane modernizacji o czym kiedyś było głośno (i mówiono się o czterech sztukach). Oby to była modernizacja do AKM a co najważniejsze wywalić drzwi między członami i zrobić przejście między członami takie jak jest w szynobusach lub EN\R75.


Re: EZT dla Wielkopolski - przem710 - 19.08.2010

mikrobart napisał(a):Miałem nadzieję, że wybiorą CAF - pojazd pojemny i lekki, czyli tańszy w eksploatacji, ale niestety - znowu PESA.

A ja się ciesze co Polskie to Polskie. A PESA urasta do coraz większego producenta taboru, oby tak dalej.


- mikrobart - 19.08.2010

W polskie to inwestowaliśmy za komuny, wszyscy mówią, że CAF zaoferował najbardziej zaawansowany technicznie pojazd. Jak się inwestuje, to w najlepsze rozwiązania.


- przem710 - 19.08.2010

Za lepsze rozwiązania trzeba więcej płacić. Jest o wiele więcej dobrych stron, wygranej PESY to inwestycja w polski przemysł co daje dalszy jego rozwój oraz umacnia pozycje na rynku. Wprawdzie nie można za dużo powiedzieć o elfach bo jeszcze nie jeżdżą ale już cieszą się sporym zainteresowaniem. Biorąc pod uwagę przedników elfa czyli ED59 z którym początkowo był dość awaryjny lecz uporano się z tym, następnie ED74 który już nie stwarza większy problemów. Elfy mogą okazać się przyszłością polskiej kolei regionalnej i stać się zamiennikiem poczciwej EN57, a także utorować naszemu rodzinnemu producentowi drogę na inne rynki.


- mikrobart - 19.08.2010

przem710, różnica w cenie nie jest taka duża - całość zamówienia jest o 12 mln zł droższa od oferty PESA. O PESA krąży już dużo złych opinii, typu np. najbardziej prozaiczna - mocny deszcz, a dachy ciekną.
To trzymajmy kciuki żeby Elf był czymś na miarę ED74, bo rzeczywiście ten pojazd jest dość udanym.