Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Uruchamianie EN57 w jeździe ukrotnionej - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html)
+---- Dział: ZESPOŁY TRAKCYJNE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-88.html)
+---- Wątek: Uruchamianie EN57 w jeździe ukrotnionej (/thread-3683.html)



Uruchamianie EN57 w jeździe ukrotnionej - fanatyk1 - 06.08.2013

Witam,
Nie wiedziałem w którym dziale zamieścić moje pytanie więc zdecydowałem się napisać tutaj...

Jeżeli mamy 3 jednostki en57 i chcemy uruchomić je od podstaw to wiem że na początku wchodzimy do szafy i pompujemy małą spręzarkę (na każdym ezt) lecz czy trzeba na w każdej szafie włączać przetwornice i zamykać WS?


- rustsaltz - 06.08.2013

Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że jeżeli podniesiemy patyk w jednym kiblu, nabijemy i puścimy powietrze na resztę to podniesiemy patyki na reszcie bez małej sprężarki. WS i przetwornice załączają się w jeździe ukrotnionej same (przynajmniej w lokomotywach).


- wilczek19 - 06.08.2013

Na pewno musisz wejść do każdej szafy NN i załączyć baterie odłącznikiem nożowym i możesz wtedy spokojnie uruchomić wszystkie trzy jednostki z jednej, ale do dożo dłużej twa.


- fanatyk1 - 06.08.2013

wilczek19 napisał(a):Na pewno musisz wejść do każdej szafy NN i załączyć baterie odłącznikiem nożowym i możesz wtedy spokojnie uruchomić wszystkie trzy jednostki z jednej, ale do dożo dłużej twa.

A jak trzeba uruchamiac zeby to trwalo krocej?


- rustsaltz - 07.08.2013

Nabić powietrza z obcej maszyny albo sieci stałej i podnosimy od razu patyki.


- fanatyk1 - 07.08.2013

Jeszcze mam jedno pytanie. Czy moge zalaczyc przetwornice w szafie zanim zamkne ws.


- rustsaltz - 07.08.2013

W jednostce nie ma WSa Tongue. Ale nie, nie załączysz przetwornicy, bo wymaga ona 3kV, a cały prąd wysoki płynie przez WS, albo zespół styczników głównych (na jednostkach).


- wilczek19 - 07.08.2013

Na jednostkach EN57 i EN71 jest WS (włącznik szybki).


- MichałŁ - 08.08.2013

Nie ma WSa przynajmniej takiego jak na lokomotywach bo nie było dla niego miejsca.
Zamiast niego jest układ czterech styczników liniowych
WS1-4
http://www.trakcja.rail.pl/images/artic ... 57_max.gif
W razie jakiegoś awaryjnego wyłączenia najpierw otwiera się WS 3 i 4 włączając w obwód rezystor który ogranicza prąd zwarcia potem otwiera się WS1 i 2 wyłączając obwód a dzięki ograniczeniu prądu maja jakąś szansę na wygaszenie łuku.


- przewoz - 09.08.2013

W zmodernizowanych wsadzają albo Secherony albo Woltan. A te już nie załączą się bez napięcia tak łatwo. Oczywiście to ciągle mniejszość jednostek, ale jednak.