Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
EP07-174 z żółtym czołem - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html)
+---- Dział: LOKOMOTYWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-87.html)
+---- Wątek: EP07-174 z żółtym czołem (/thread-3669.html)

Strony: 1 2 3 4 5 6


EP07-174 z żółtym czołem - pitagoras23 - 01.08.2013

Panie i Panowie przedstawiam zdjęcie hitu, jakim jednak okazuje się EP07-174

[Obrazek: thumb_DSCF7014~0.JPG]
źródło: www.gmfk.pl


- mikrobart - 01.08.2013

Może moje poglądy nie będą popularne, ale to żółte czoło wcale nie jest dla mnie hitem. Na siłę przywraca się szkaradne malowanie zamiast pozostać w ładnym i schludnym zielonym malowaniu.


- flanker - 01.08.2013

Bardzo mnie to cieszy! :-D Fajnie że skoro się przywraca historyczne malowania to i żółte czoło wraca na polskie tory. Wygląda fajnie, tylko ta zieleń coś za seledynkowa (zbyt jaskrawa) jak na moje oko.

mikrobart skoro przywraca się inne historyczne malowania to czemu nie przywrócić żółtego czoła choćby jednemu lokowi? Mi już od tej ciągłej zieleni rzygać się chce. Skoro malowanie Świnki wróciło, tradycyjne jednolite zielone na wielu lokach, malowanie trapez itp. wróciły to uważam że jak najbardziej powinno wrócić żółte czoło. To historia, klasyk i jest ono bardzo rozpoznawalne.


- pitagoras23 - 01.08.2013

Mam podobne zdanie do flankera. Jedna maszyna taka może być i dla mnie to super wiadomość. Zielone czoło mam choćby na -173, która wygląda tak, jak ta powyżej. Są dwa trapezy, jest pomarańcza, ale są też normalne niebieskie.
Wiadomo, że jeżeli już przywracać wszystkie barwy to warto by także przywrócić jagodową siódemkę / epokę lub epokę w malowaniu kremowo - czerwonym.
Jednak dla mnie EP07-174 i tak będzie hitem, nawet jak Bartkowi się nie podoba. :-P


- KlimaT - 01.08.2013

Zdecydowanie zbyt jaskrawe, ale dobry pomysł Wink


- mikrobart - 01.08.2013

flanker napisał(a):Mi już od tej ciągłej zieleni rzygać się chce.
flanker napisał(a):tradycyjne jednolite zielone na wielu lokach
Malowanie wróciło na wiele lokomotyw? Chyba coś mnie ominęło.

Co do jaskrawości to chyba kwestia światła + tego, że nałożono dopiero jedną warstwę lakieru.


- Krzychu191 - 01.08.2013

flanker napisał(a):Mi już od tej ciągłej zieleni rzygać się chce. Skoro malowanie Świnki wróciło, tradycyjne jednolite zielone na wielu lokach, malowanie trapez itp. wróciły to uważam że jak najbardziej powinno wrócić żółte czoło. To historia, klasyk i jest ono bardzo rozpoznawalne.
Dla Was 2 trapezy i jedna zielona siódemka w PKP IC to dużo? Bo mnie się od tego niebieskiego wszechobecnego już niedobrze robi.
Siódemka z żółtym czołem to fajny pomysł ale z tym hitem nie przesadzajmy.


- Lutek - 01.08.2013

Całe szczęście lokomotywy nie są dla mikoli.


- mikrobart - 01.08.2013

Lutek ma rację. Lokomotywa ma jeździć, pracować. Miło, że wracają dawniejsze malowania, niektóre wyglądają ciekawie ale nie działa to na mnie aż tak podniecająco ;-)


- Gordon - 01.08.2013

Lutek napisał(a):Całe szczęście lokomotywy nie są dla mikoli.

Całe szczęście, że czasem ktoś pomyśli o mikolach i choć pojedyńcze sztuki pomaluje klasycznie. Natomiast jak się komu nie podoba żółte czoło, to faktycznie "piękne" sa nowe malowania niebieskie dwóch spółek... Popieram akcję pomalowania tego loka w żółte czoło.


- flanker - 01.08.2013

mikrobart, Krzychu191 no ja widziałem kilka Siódemek w zielonym malowaniu we Wrocławiu na Głównym. Numerów sobie za diabła nie przypomnę, ale jestem w 90% pewien że jest ich więcej niż jedna w kraju. A budynie to co? Też kilka wróciło loków w takim malowaniu.

Co do tego niebiesko-szarego to rzeczywiście już tego za dużo jest, lepsze już są te zielenie. Jednak PIC chce sobie ujednolicać malowanie i tabor, co jest jak najbardziej zrozumiałe.


Lutek ale tutaj to malowanie zostało przywrócone ze względu starań właśnie mikoli ;-) Skoro kilka lokomotyw dostało historyczne malowania dla uczczenia tradycji czy choćby dla samej radochy mikoli to dlaczego miałoby żółte czoło nie wrócić?

Nikt tu nie mówi by zaraz przywracać oliwkowe malowania wagonów, bilety kartonikowe i w ogóle cofać się w czasie, ale o tym by tych kilka loków tak na pamiątkę dostało historyczne malowanie. PIC to nic nie kosztuje (bo loka i tak malować muszą), a mogą sprawić radość tej grupie osób tym, że taka lokomotywa będzie jeździć po kraju i przypominać dawne czasy. Taka odrobina różnorodności nie zaszkodzi.


- przem710 - 01.08.2013

Cytat:to faktycznie "piękne" sa nowe malowania niebieskie dwóch spółek

Jeszcze będziesz wspominał to malowanie. Tak jest zawsze, mam wam przypomnieć jaki był lament gdy weszły budynie! A teraz jest płacz że odchodzą.

Cytat:mikrobart, Krzychu191 no ja widziałem kilka Siódemek w zielonym malowaniu we Wrocławiu na Głównym. Numerów sobie za diabła nie przypomnę, ale jestem w 90% pewien że jest ich więcej niż jedna w kraju. A budynie to co? Też kilka wróciło loków w takim malowaniu.

W PKP IC są trzy sprawne,

173 zielona
338 trapez
442 trapez

Teraz doszła 174 co daje nam 4 maszyny.

174 otrzymuje właśnie żółte czoło.
http://www.gmfk.pl/cpg144/displayimage. ... play_media


- flanker - 01.08.2013

przem710 a taka zielona z takimi żółtymi paskami? Nie wiem czy kojarzysz tą maszynę, Łukasz na bank będzie wiedział o jaką mi chodzi.


- przem710 - 01.08.2013

361 jest już kilka miesięcy odstawiona. Aktualnie przechodzi rewizję w Ostrowie Wielkopolskim będzie niebieska.


- pitagoras23 - 01.08.2013

Świnia w kolorze pomarańczowym też była hitem i nie było osoby, która by nie chciała jej złapać. Tak samo jest teraz z tą siódemką. Pojeździ miesiąc, dwa, pół roku, szał opadnie, bo ludzie się rzucą na pendolino. To samo było z budyniem -1020, z Gamą i wieloma innymi lokami.
Użyłem słowa hit tylko dlatego, że poprzednio przytaczane było zielone zdjęcie i była mowa, że będzie zielona, a jednak udało się wywalczyć żółte barwe. Są zwolennicy i przeciwnicy każdego typu pojazdu. Ja rozumiem i przeciwników i zwolenników tego malowania. Ja należę do grupy zwolenników, stąd takie moje stanowisko.