![]() |
Oznaczenia używane w wewnętrznym rozkładzie jazdy pociągów (stan na 2013 rok) - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: FORUMKOLEJOWE.PL - OGÓLNOPOLSKIE FORUM MIŁOŚNIKÓW KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-92.html) +--- Dział: PROJEKTY FORUM KOLEJOWE.PL (https://www.forumkolejowe.pl/forum-70.html) +---- Dział: ENCYKLOPEDIA MIŁOŚNIKA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-24.html) +---- Wątek: Oznaczenia używane w wewnętrznym rozkładzie jazdy pociągów (stan na 2013 rok) (/thread-3640.html) |
Oznaczenia używane w wewnętrznym rozkładzie jazdy pociągów ( - rustsaltz - 25.07.2013 Rodzaj postoju (kolumna 4): pt- postój techniczny ph- postój handlowy (obsługa pasażera) pm- praca manewrowa z wymianą grup wagonów bez zmiany brutta lub zmiana pojazdu trakcyjnego zp- zatrzymanie w razie potrzeby (w ruchu pasażerskim stosuje się w przypadku dojazdu, zjazdu pracowników kolejowych na posterunki blokowe, podstacje trakcyjne itp.) pn- postój niehandlowy-tylko dla potrzeb przewoźnika zd- zmiana drużyny wyróżniki optyczne: b- miejsce dojazdu do bocznicy, bocznica stacyjna, bocznica szlakowa gt- grupa torów wydzielona w obrębie stacji nw- nastawnia wykonawcza nd- nastawnia dysponująca m- mijanka opm- obsługa przejazdu przez drużynę manewrową pe- posterunek odstępowy pb- posterunek bocznicowy pgr- punkt graniczny pk- przystanek osobowy w kolejowej komunikacji autobusowej po- przystanek osobowy podg- posterunek odgałęźny pp- punkt przeładunkowy pprj- punkt pomocniczy do konstrukcji rozkładu jazdy w obrębie stacji ps- przystanek służbowy pst- obiekt kolei obcych pzs- miejsce złączenia się linii kolejowych stth- stacja techniczna (bez infrastruktury do obsługi osób) (6-18)- posterunek ruchu czynny w określonych godzinach (1)-(5)- posterunek ruchu czynny okresowo (w dniach tygodnia) Z- posterunek ruchu zamknięty K- zgłoszenie o wjeździe pociągu z sygnałami końca pociągu należy do obowiązków drużyny pociągowej T- trudny podjazd do stacji dla pociągu towarowego. Zatrzymanie przed semaforem wjazdowym grozi niemożnością ruszenia Rd1- zezwolenie na wyjazd pociągu pasażerskiego, oprócz podania sygnału zezwalającego na semaforze wyjazdowym obowiązuje podanie sygnału „Nakaz jazdy” lub zezwolenie za pomocą urządzeń łączności względnie ustnie TL- posterunek ruchu, na którym należy dzienny sygnał końca pociągu zastąpić nocnym sygnałem, z uwagi na tunel przez który pociąg będzie przejeżdżał UZT- posterunek ruchu posiadający urządzenia zdalnego sterowania na odcinku zpr ZS- posterunek ruchu zdalnie sterowany ZSM- posterunek ruchu zdalnie sterowany, z możliwością miejscowego nastawiania R1- posterunek ruchu wyposażony w radiotelefon pracujący na kanale oznaczonym cyfrą H- zainstalowane są urządzenia SHP R307- posterunek ruchu, z którego kierujący pojazdem kolejowym nie może odjechać bez otrzymania rozkazu pisemnego „O” na dalszy odcinek jazdy, chyba że otrzymał już rozkaz pisemny odnoszący się do odcinka lub szlaku stycznego (przyległego) do tego posterunku RT- posterunek ruchu na którym zainstalowany jest rejestrator rozmów radiotelefonicznych SL- posterunek ruchu nieobsadzony, sterowany przez pociąg PP- blokada półsamoczynna przystosowana do prowadzenia ruchu dwukierunkowego po każdym torze szlaku dwu- lub wielotorowego S- blokada samoczynna na szlaku jednotorowym lub samoczynna jednokierunkowa na szlaku dwutorowym dla jazdy pociągu w kierunku zasadniczym SS- blokada samoczynna przystosowana do prowadzenia ruchu dwukierunkowego po każdym torze szlaku dwu- lub wielotorowego SP- blokada samoczynna dla jazdy pociągów w kierunku zasadniczym i blokada półsamoczynna dla jazdy pociągów po torze lewym w kierunku przeciwnym do zasadniczego brak skrótu: blokada półsamoczynna na szlaku jednotorowym lub półsamoczynna jednokierunkowa na szlaku dwutorowym dla jazdy pociągu w kierunku zasadniczym, albo blokada nie występuje W przypadku różnych rodzajów blokad na torach szlakowych symbol podaje się z uzupełnieniem cyfrowym oznaczającym numer toru W24- posterunek ruchu, na którym zezwoleniem wyjazdu na tor lewy w kierunku przeciwnym do zasadniczego (na szlak z blokadą jednokierunkową lub bez blokady liniowej) jest sygnał zezwalający lub sygnał zastępczy „Sz” z równocześnie wyświetlonym wskaźnikiem W24, po uprzedzeniu rozkazem pisemnym pomiędzy kolumną 4. i 5. dwie cienkie linie oznaczają szlak dwu- lub wielotorowy, jedna gruba-szlak jednotorowy |