![]() |
SM42 6Dg i zasady numeracji taboru zmodernizowanego - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html) +---- Dział: LOKOMOTYWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-87.html) +---- Wątek: SM42 6Dg i zasady numeracji taboru zmodernizowanego (/thread-364.html) |
SM42 6Dg i zasady numeracji taboru zmodernizowanego - Cinek - 17.08.2010 W tamtym tygodniu przed Rybnikiem od strony Orzesza widziałem "nową" SM42 6Dg, która z ST44 (także po modernizacji) prowadziły składy węgla od strony Orzesza do Elektrownii Rybnik. Powiem szczerze, że NEWAG z Politechniką krakowską zrobiły kawał dobrej roboty :-P . Widok tej stonki robi niesamowite wrażenie. Niestety nie zdążyłem sfocić jej. Może ktoś z Was ma jakieś fotki ? Prosiłbym o linki do zdjęć na priva albo na forum. Dodam, że pomalowane (obie zresztą) były w barwy PKP Cargo. - mikrobart - 17.08.2010 http://gagarinek.cal.pl/galeria/albums/ ... CF7010.jpg Znalezione w necie. - Cinek - 17.08.2010 No niezła, ale ta którą widziałem była w barwach PKP Cargo, może masz jakieś linki do nich? W hucie Częstochowa eksploatowane są 3 sztuki, a gdzie pozostałe ? ![]() - mikrobart - 17.08.2010 http://m8.mech.pk.edu.pl/img/DSCF0056.jpg A tu cała galeria: http://www.hot.jpg.pl/zdjecie/76199/6Dg.html - *ARTUR* - 17.08.2010 Mnie się ona jakoś nie podoba za bardzo kanciasta jest ![]() - Obleśny Szczur - 17.08.2010 To ju¿ nie stonka, przypomina mi bardziej niemieckie diesle manewrowe. - przem710 - 18.08.2010 Poglądowo dodałem parę zdjęć. Która wam podoba się bardziej, dodam że stonka z pesy ma dwa silnik i może używać każdego z osobna lub oba naraz co jest ciekawym rozwiązaniem i dość ekonomicznym. - Obleśny Szczur - 18.08.2010 Ta z Newagu ma takie "zue" oczy ![]() I nie rozumiem czemu oznaczaj± to nadal jako SM42, jak dla mnie to s± ju¿ zupe³nie inne loki. - Cinek - 18.08.2010 No cóż każda z nich (NEWAG, PESA) to już zupełnie inne maszyny i moim zdaniem powinny mieć inne oznaczenia. Faktycznie ta Pesy jest troszkę bardziej "dopracowana" pod względem designu. Ale to już nie są stonki. Oby tylko dobrze się spisywały na torach. :-) Ciekawe jest również w nich rozwiązanie dotyczące drzwi wejściowych do kabiny. Z pewnością kabina zyskała na wielkości. Kakpit także jest właściwie podobny do wszystkich nowoczesnych loków. Ale mimo wszystko, żal kółka... ![]() Oby nie skończyło się na modernie zaledwie paru sztuk. Jak mówił klasyk trzeba iść z duchem czasu.. p.s. Dzięki za fajne fotki. ;-) - mikrobart - 18.08.2010 Przynajmniej jest ergonomicznie, mechanikowi jest łatwiej, bo ma wszystko pod ręką a i widoczność jest lepsza. Ale zgadzam się, że stonką to za dużo wspólnego nie ma. - przem710 - 18.08.2010 W zasadzie ze starej SM42 pozostała tylko rama i wózki jako baza pod nowe pojazdy. Ja osobiście wyżej oceniam pojazd PESY ze względu na zastosowanie dwóch silników co czyni lokomotywę elastyczną do zadanych potrzeb. Chociaż kabina z NEWAGU bardziej mi się podobała była jakby przytulniejsza. - Kamil - 18.08.2010 SM42-1601 była zmodernizowana we współpracy z CZ Loko. Oznaczenia pewnie pozostaną bez zmian. Jedynie numery będą nowe. - przem710 - 18.08.2010 Znowu chcą zmienić numeracje? Tylko po co. - mikrobart - 18.08.2010 Zmieniają numerację chyba tylko po to, żeby zaburzyć porządek w notatnikach miłośników kolei ;-) - Kamil - 18.08.2010 To taka praktyka stosowana na PKP. Patrz na EP07, ST44, SM42 itd. Ja też tego nie rozumiem. Największy bajzel był w numeracjach SU42. Pierwsza partia była modernizowana z SM42 a druga z SP42. Link - pierwsza seria. Pierwsza seria SU42 miała numery przeniesione żywcem z SM42. |