Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
EU07 do modernizacji - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html)
+---- Dział: LOKOMOTYWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-87.html)
+---- Wątek: EU07 do modernizacji (/thread-353.html)

Strony: 1 2 3 4 5


EU07 do modernizacji - przem710 - 13.08.2010

Jak informuje rynek kolejowy PKP CARGO będzie modernizować lokomotywy EU07 zamiast ET22. Docelowo ma być zmodernizowanych 24 egzemplarze tej serii. Sam jestem ciekaw cóż to za twór wyjdzie, dodam że również PKP IC chce modernizować swoje "siódemki" do 140 km/h, wiec niedługo czeka nas sporo nowości.

Źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/17550/PKP_ ... z_EU07.htm


- Mark - 13.08.2010

Już sobie wyobrażam lokomotywę ET07 Big Grin I to najlepiej z lampami typu TV, dwoma oknami na czole i połówkowymi pantografami Tongue


- mikrobart - 13.08.2010

Ale nikt nie mówi o przeróbce do T, przecież to lokomotywa uniwersalna, więc może prowadzić ciężkie pociągi - zresztą nie raz już widziano ją z bruttem.


- Lutek - 13.08.2010

To będzie nadal seria EU07. Zapewne reflektory otrzyma podobne jakie ma teraz ET22 po modernie ( coś na styl EP07 z ZNLE ).


- mikrobart - 13.08.2010

Trzeba czekać na dane, czego dokładnie będzie dotyczyć modernizacja. Nowe silniki?


- Lutek - 13.08.2010

Zapewne podobnie jak w przypadku ET22- opis dostępny jest na stronie ZNLE.

EU07-531 jest już w ZNLE ( info od Gigabyta )


- przem710 - 13.08.2010

Z różnych wypowiedzi wynika że zmodernizowana seria ET22 jest dość awaryjna, oby ZNLE Gliwice nie popełniły tego samego błędu z modernizacją "siódemek". Ciekawe jakie oznaczenie otrzymają, ja stawiam tak jak napisał Mark na ET07.


- Lutek - 13.08.2010

Czytajmy uważnie, że "przekładnia trakcyjna lokomotywy nie ulegnie zmianie" co wiąże się z tym, że lokomotywa nadal będzie uniwersalna- zostaje EU07.


- puma2091 - 13.08.2010

Ale możne dostać mocniejsze silniki i już będzie to trochę inna lokomotywa bardziej towarowa Wink


- rustsaltz - 14.08.2010

No akurat zwiększenie mocy nie uczyni lokomotywy towarową (wszak składy dużych prędkości mają moc rzędu 12 MW, a nikt brutta 3200 do nich nie doczepi). Wszelkie modernizacje bez wymiany silników na asynchroniczne to jakieś nieporozumienie, miejmy nadzieję, że tym razem Cargo oszczędzać nie będzie i zrobi ze siódemki lokomotywę w miarę nowoczesną.


- przem710 - 15.08.2010

Może nie czyni towarową ale na pewno zmienia charakterystykę trakcyjną. Poza tym lokomotywy będą używane w ruchu towarowym.


- Lutek - 15.08.2010

A masz gdzieś pismo, że te siódemki będą tylko w ruchu towarowym?


- mikrobart - 15.08.2010

Całkiem możliwe że będą szły do PR, przecież teraz wypożyczają ET22, może po modernizacji EU07 to właśnie te loki pójdą na wynajem a byki wrócą do obsługi brutta.


- przem710 - 15.08.2010

Lutek napisał(a):A masz gdzieś pismo, że te siódemki będą tylko w ruchu towarowym?

No tego to potwierdzić nie mogę, lecz skoro PKP CARGO wyłoży sporą kasę na modernizacje i zarazem zwiększy się moc tych lokomotyw, wiec pewnie wykorzysta je do własnych celów niż wynajmowanie ich innym przewoźnikom. Ale to tylko takie moje zdanie.


- Patrykos - 15.08.2010

mikrobart napisał(a):Całkiem możliwe że będą szły do PR, przecież teraz wypożyczają ET22, może po modernizacji EU07 to właśnie te loki pójdą na wynajem a byki wrócą do obsługi brutta.
A widziałeś choć raz ET22-20xx (po za testami) na IR?