Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Małopolskie zamawia 10 nowych pociągów - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: PRZEWOZY PASAŻERSKIE I TOWAROWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-94.html)
+--- Dział: KOLEJ REGIONALNA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-30.html)
+--- Wątek: Małopolskie zamawia 10 nowych pociągów (/thread-3511.html)

Strony: 1 2 3


Małopolskie zamawia 10 nowych pociągów - kebeka - 11.06.2013

Województwo małopolskie rozpisało przetarg na dostawę aż dziesięciu nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz z usługą utrzymaniową. Na tory województwa wyjadą w przyszłym roku. Będą to pojazdy dwu- i trzy-członowe.
http://www.rynek-kolejowy.pl/45789/_Mal ... iagow_.htm


- Maciej - 11.06.2013

Wreszcie jakiś większy przetarg (jeśli można w ogóle nazwać go dużym), a nie zamawianie po jednym, dwóch, w porywach trzech EZT. Bardzo to cieszy, jak zresztą każda informacja o nowych EZT, bowiem EN57 zaczną się w końcu sypać, a i czas polepszyć wreszcie standard w pociągach osobowych choć trochę.


- przem710 - 11.06.2013

Dodam że Małopolska obecnie posiada 5 Acatusów II, do tego bierze udział południowej grupie zakupowej w ramach której do małopolski trafi kolejne 6 nowych składów prawdopodobnie z Newagu (36WE). Łącznie dam nam to 21 nowoczesnych składów.


- sphinx - 11.06.2013

@Maciej
To i tak nic w porównaniu z podkarpackim, które w ciągu pół roku ogłosiło 5 przetargów na ... 7 nowych składów. A to wszystko (choć może nie aż tak jak we wspomnianym podkarpackim) jest uzależnione od źródła finansowania i posiadanych środków własnych. Z reguł na niewiele starcza, a te większe (jak na Polskę) przetargi robi się gdy UE sypnie większą kasą w ramach jakiegoś projektu. I prawdę mówiąc nie jest tak źle, nie sztuką jest się zadłużyć żeby w kilka lat wymienić cały tabor, nikt tak nie robi. A EN57 trochę jeszcze pociągną, do tego są modernizacje.

A co do samego przetargu SIWZ już jest:

http://www.wrotamalopolski.pl/root_BIP/ ... ois73d.htm

W skrócie: nie będzie skórzanych zagłówków jak w PGZ, nie ma bzdurnych wymagań odnośnie tempomatu czy unifikacji dostawców nastawników. Jest za to wymóg aby falowniki był umieszczone na dachu i chłodzone cieczą.


- Dominik Piotrowicz - 11.06.2013

przem710 napisał(a):Dodam że Małopolska obecnie posiada 5 Acatusów II.
Które na dzień dzisiejszy praktycznie nie jeżdżą. Z tego co się orientuje, tylko jedna sztuka jest w planowym ruchu.


- przem710 - 11.06.2013

Gdzieś pisali że już dwie są sprawne. Myślę że teraz PESA po kolejnych przegranych przetargach na rzecz NEWAGU, PESA zacznie wyciągać wnioski. Przynajmniej mam taką nadzieję.


- sphinx - 11.06.2013

Tylko ciekawe czy Pesa ma z czego schodzić z ceną bo tu jest górny limit gwarancji więc w mazurskim stylu nic nie ugra. A w PGZ przegrali z Newagiem bardzo wyraźnie.


- Radkowitz - 11.06.2013

przem710 napisał(a):do małopolski trafi kolejne 6 nowych składów prawdopodobnie z Newagu (36WE)

Z czystej ciekawości, jaki pojazd posiada lub raczej będzie posiadał oznaczenie 36WE?


- jackii - 11.06.2013

Radkowitz, trójczłonowy Impuls?


- przem710 - 12.06.2013

Impulsy

31WE - 4 człony
35WE - 6 członów
36WE - 3 człony
37WE - 2 człony


- sphinx - 18.06.2013

Odwołanie Pesy:

http://www.wrotamalopolski.pl/NR/rdonly ... olanie.pdf


- przewoz - 18.06.2013

Odwołanie ciekawie, bo odwołują się od przebiegu składu bez przetaczania kół. Warunek: 100 tys km bez względu na warunki zewnętrzne. I wiecie co? Akurat tu mają rację. Czasem jest tak, że choćby nie wiem co, wyjedziesz nówką, hamowanie nagłe, poślizg i do przetaczania po 5 kilometrach. I Pesa po tyłku. Warunek trzeba jakoś chyba doprecyzować. Nie pamiętam jak to określano w IC. Nie wiem, czy uda się zmniejszyć zasięg, ale doprecyzować "warunki eksploatacyjne" można zawsze.

Natomiast przytoczenie badań toru (trzech wybranych odcinków) przez PK to chyba element obrony w sprawie nadmiernego zużycia kół. Tylko jak si wybronią w Lublinie i WKD?


- sphinx - 19.06.2013

Tylko, że w tej analizie nie ma ani słowa o wpływie stanu torów na zużycie kół. Bo teoretycznie) jeśli obniża to przebieg ze 150 tys. km na 100 tys. to Pesa się błaźni. Wspomniany przez Ciebie przykład hamowania nagłego ma się nijak do linii obrony Pesy, poza tym czy oni przypadkiem nie mają mieć systemu antypoślizgowego? Zauważ, że Pesa nie chce uwzględnienia sytuacji awaryjnych, tylko dla wszystkich EZTów obniżenia przebiegu do zaledwie 50 tys. km.


- przewoz - 19.06.2013

Układy antypoślizgowe są fajne, dopóki wszystkie koła z jednakową prędkością nie dążą do zera i nie jest to opóźnienie na tyle wysokie, że podejrzane dla układu p=poślizgowego.
Stąd w okresie jesienno zimowym w zasadzie po tygodniu można spotkać absolutnie każdą odmianę pojazdu podkutą i ciężko coś z tym zrobić... Stąd linię obrony Pesa ma. Ale obniżenie przebiegu - na to nikt nie pójdzie.


- sphinx - 19.06.2013

Ależ właśnie Pesa po prostu chce zmniejszenia przebiegu do 50 tys. km uzasadniając to stanem torów. I tyle.