Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Połączenie Wrocław - Praga - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: PRZEWOZY PASAŻERSKIE I TOWAROWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-94.html)
+--- Dział: KOLEJ DALEKOBIEŻNA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-5.html)
+--- Wątek: Połączenie Wrocław - Praga (/thread-3441.html)

Strony: 1 2


Połączenie Wrocław - Praga - mikrobart - 14.05.2013

Media kolejowe podają, że po rozmowach strony czeskiej i strony polskiej doprowadzono do porozumienia, którego owocem ma być przywrócenie kolejowego połączenia Wrocławia i Pragi.

http://www.rynek-kolejowy.pl/45167/Pola ... owroci.htm

Może już w grudniu tego roku - może dopiero w roku 2014 - tego nie wiadomo. Nie do końca wiadomo też, czy to wypali, chociaż szczerze kibicuję przedsięwzięciu.

Co o tym myślicie?


- norbert - 14.05.2013

W 2009 były dwa pociągi z Wrocławia do Pragi, i nie pojeździły długo. Proponowałbym wydłużenie do Pragi któregoś pociągu z Gdyni, najlepiej Pomorzanina. Może wówczas miałoby to sens.


- mikrobart - 14.05.2013

Takie propozycje padają - gdzieś widziałem propozycję przedłużenia Rozewia do Pragi.


- Mika - 14.05.2013

Wczoraj na konferencji z ust premierów padło właśnie hasło Gdańsk - Praga.


- Poznanski_mech - 14.05.2013

Z Gdyni do Pragi to przedewszystkim po modernizacji E59.


- Damian Łódź - 14.05.2013

Na pewno nie ma możliwości zmieścic tylu grup wagonowych w jednym składzie.
Po "otwarciu" Kudowy :

56500 / 65501 rel. Łeba - Wrocław - Łeba; odc. Łeba - Poznań Gł. - Leba:

B+B+B+B+A+WL+Bc


Nowy pociąg rel. Gdynia - Szklarska P.G / Jelenia Góra

B+A+B / WL+Bc+B+B+A+B

Wspólnie z 56500/65501 na odcinku Poznań - Wrocław - Poznań. Łączenie / dzielenie st. Poznań Gł.


Nowy pociąg rel. (Hel) Gdynia - Wrocław - Kudowa Z. / Praha h.ln.


B+B+B+A+WL (Hel - Wrocław Gł.)
B+A/B+B (Hel - Kudowa Zdrój)
B+A/B+WL+Bc (Gdynia - Praha h.ln )
B(f)+B(f)+B(f) (Gdynia - Wrocław Gł.)


Tak się rozpisałem hihi. Wiem, wiem, modernizacje, zamknięcia , braki krawędziowe, i inne sraty pierdaty PLKowe (sorry - nie mogłem się powstrzymac od komentarza).

Oczywiście to wersja sezonowa.
Poza sezonem wagony do Pragi razem z zasadniczym składem Gdynia - SPG / JGóra.


- norbert - 14.05.2013

Swoją drogą wydłużenie tego pociągu aż na Hel nie byłoby takie głupie. Można by zaprosić Czechów nad nasze morze. Tylko musiałoby być to odpowiednio zareklamowane. Jednak obawiam się, że Czesi wolą jeździć nad ciepłe morza. Pofantazjować można ;-)


- pitagoras23 - 14.05.2013

Ja myślę, że najlepszym rozwiązaniem byłby powrót międzynarodowej Bohemii. Był to pociąg nocny i w Pradze meldował się około godziny 6.15. Takie rozwiązanie sądzę, że byłoby najkorzystniejsze. Do tego dołożyć jedno popołudniowe połączenie, na wzór składu pospiesznego Skopowska (nazwa wygrana na WOSP).


- mikrobart - 14.05.2013

Jesteście pewni, że dalekobieżne wrócą do Kudowy Zdrój? Z tego co gdzieś słyszałem nie będzie tam możliwości oblotu - miały jeździć tylko SZT.


- przem710 - 14.05.2013

Całkiem ciekawa propozycja, dodam że w sezonie do Rozewia dołączane są dwa wagony z Kaliningradu do Berlina odczepiane od Kalinki. Gdyby RZD dodały jeszcze jeden wagon zyskały by połączenie Kaliningrad - Praga.


- pitagoras23 - 14.05.2013

Ale czemu wszystko na siłę pakować do Rozewia. W sezonie ten skład jest i tak napchany, długościowo solidnie wyposażony, a Wy jeszcze chcecie mu dokładać pudła do Pragi i jeszcze z Kaliningradu.


- norbert - 14.05.2013

Pomorzanin byłby ok. Rano z Gdyni, w południe z Wrocławia i wczesnym wieczorem w Pradze. Odnośnie Bohemii jestem za, ale co wówczas z wagonami do Pragi w Chopinie? Czy nie lepiej po prostu przetrasować Vltawe i dodać krajowe wagony?


- pitagoras23 - 14.05.2013

Ale w przypadku Pomorzanina musiałbyś mieć dwie grupy wagonów już, bo skład na jednym obiegu się nie wyrobi, a lepiej chyba zrobić tak, żeby było powiedzmy więcej wagonów, które nie musiałyby nocować w Pradze.
Można by też z Gdyni puścić Pogorię do Łodzi i tam przeczepianie na Bohemię, którą by reaktywowano. Dzięki temu nie tylko Wrocław i Gdynia zyskuje połączenie z Pragą, ale także Łódź odzyskuje połączenie międzynarodowe.
Wagony do Pragi w Chopinie mogłyby jeździć na dotychczasowych zasadach, bo jadą zupełnie inną trasą.


- Lukas91 - 14.05.2013

Dodam coś od siebie Smile a więc moim zdaniem powinno być tak kilka lat temu kiedy były jeszcze pospieszne czyli
Jeden skład powinien jechać w relacji Gdynia - Jelenia Góra/Szklarska Poręba/Kudowa Zdrój w sezonie letnim grupa wagonów w relacji Hel - Kudowa Zdrój oraz drugi skład czyli Rozewie w relacji Gdynia - Wrocław/Praga
Z tego co pamiętam dla mojego miasta czyli Poznania pierwszy skład w kierunku Wrocław był między 0:00 a 1:00 natomiast Rozewie (wtedy bez nazwy) było tak jak obecnie kursuje
Moim zdaniem było by to najlepszym rozwiązaniem


- norbert - 14.05.2013

pitagoras23, tyle że Pogoria w Łodzi jest rano wiec Bohemia musiałaby być pociągiem dziennym. Po za tym o której musialby wyjeżdżać z Warszawy? O trzeciej?