Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Projekt tablicy zależności - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html)
+---- Dział: STEROWANIE RUCHEM KOLEJOWYM (https://www.forumkolejowe.pl/forum-67.html)
+---- Wątek: Projekt tablicy zależności (/thread-3312.html)

Strony: 1 2


Projekt tablicy zależności - MarcinK89 - 01.04.2013

Na wstępie pragnę przywitać wszystkich forumowiczów ;-) !
Jestem studentem, opracowuje projekt sterowania ruchu na prostej stacji (projekt pulpitu nastawczego, planu schematycznego, tablicy zależności itp.).
Mam pytanie co do tablicy zależności:
Na stacji ruch pociągów pocżtkowo odbywa sie bez zatrzymania. Jak należy zmodyfikować "starą" tablice zależności w przypadku gdy ruch bedzie z zatrzymaniem na stacji?


- rustsaltz - 01.04.2013

Uzależnić semafor wjazdowy z wyjazdowym w taki sposób, aby nie dało się podać przelotu. Innymi słowy wykluczyć możliwość podania sygnału na wyjazd jeżeli podany jest sygnał wjazdowy. Ale gdzie masz potrzebę każdorazowego zatrzymania pociągu?


- MarcinK89 - 01.04.2013

Dziękuje bardzo za odpowiedź. Pytanie było czysto hipotetyczne, zadane przez Pana prowadzącego moje zajęcia, wobec fikcyjnej stacji kolejowej.


- rustsaltz - 01.04.2013

No zbyt skomplikowany problem to nie był Wink


- MarcinK89 - 01.04.2013

No teraz sobie zdałem z tego sprawę :-P, dzięki wielkie za pomoc!


- MichałŁ - 01.04.2013

A wbrew pozorom jest parę stacji gdzie przelotu podać się nie da


- rustsaltz - 01.04.2013

Kopalnie, stacje czołowe Wink. Możesz podać przykłady?


- szakal - 25.01.2014

gdzie można więcej poczytać o zasadach tworzenia tablicy zależności??


- rustsaltz - 26.01.2014

W ksiazkach o urzadzeniach zabezpieczenia ruchu.


- szakal - 29.01.2014

rustsaltz napisał(a):W ksiazkach o urzadzeniach zabezpieczenia ruchu.

Można prosić o jakieś konkretne tytuły


- rustsaltz - 29.01.2014

Gdzieś o tym czytałem, ale teraz nie mogę znaleźć :/


- szakal - 11.02.2014

rustsaltz napisał(a):Gdzieś o tym czytałem, ale teraz nie mogę znaleźć :/


czy coś się zmieniło, może udało Ci się odnaleźć namiary na literaturę....


- rustsaltz - 12.02.2014

No nie bardzo.


- stach57 - 15.03.2014

Czy tablice zależności odnoszą się do wszystkich typów urządzeń srk? Pamiętam je w związku z urz. mechanicznymi. Jak to się ma do urz. przekaźnikowych i zastosowań nowoczesnych rozwiązań komputerowych? Gdzie można o tym poczytać?


- Paweł Piotr - 15.03.2014

Tablica zależności jest obrazowym przedstawieniem wszelkich czynności i zależności w urządzeniach nastawczych i blokowych związanych z jazdą pociągu. Jeżeli na posterunku ruchu odbywają się zorganizowane przebiegi manewrowe, wówczas tablica zależności obejmuje również czynności i zależności w urządzeniach nastawczych, związanych z jazdami manewrowymi. Tablica zależności podaje ilość i rodzaj urządzeń srk, biorących udział w każdym przebiegu pociągowym (także manewrowym, jeśli takie są zorganizowane na posterunku ruchu) oraz sposób i kolejność ich obsługi.
Tablica zależności jest konstruowana dla wszystkich typów urządzeń srk, ponieważ jest integralną częścią każdego projektu urządzeń srk. Tablica zależności jest podstawą zabudowania określonych urządzeń srk na posterunku – w formie zależności mechanicznych (urządzenia srk ręczne kluczowe i mechaniczne scentralizowane, także częściowo elektromechaniczne [suwakowe]), elektrycznych (urządzenia srk elektromechaniczne [suwakowe] i przekaźnikowe) oraz logicznych (urządzenia komputerowe).
Informacje na ten temat można znaleźć w literaturze poświęconej budowie, funkcjonowaniu i projektowaniu urządzeń srk.