Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Pomoc przy pytaniach - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: NAUKA I PRACA NA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-19.html)
+--- Wątek: Pomoc przy pytaniach (/thread-3013.html)



Pomoc przy pytaniach - Norbi09 - 19.12.2012

Witam panowie mam do was wielka sprawe czy mozecie odpowiedziec mi na pare pytan ?? Poniewaz samemu ciezko jest mi je rozwiazac poprostu nie mam odpowiedniej wiedzy na ten temat a widze ze tutaj sa eksperci .Pozdrawiam i z gory dziekuje


Opisz w jaki sposob dokonujemy uszyniania sieci trakcyjnej.
Wymien aparaty i urzadzenia obwodu glownego Et22 oraz podac do czego sluza
Opisz przeplyw pradu w obwodzie lok.ET22 w poszczegolnych ukladach polaczen
Opisz zakres czynnosci podczas wstenych ogledzin wagonow i urzadzen hamulcowych w pociagach towarowych.
Opisz w jaki sposob przygotowujemy lokomotywe spalinowa do jazdy w stanie zimnym.


- DamianT - 19.12.2012

Zadali w szkole i szukamy pomocy? A później pracownicy niekompetentni? Wink


- rustsaltz - 19.12.2012

Mogę opisać tak, jak mi pokazywali na warsztacie (nie musi to być zgodne z tym, co piszą instrukcje)
1. Poprzez drążek izolowany. Z jednej strony ma on "haczyk" na sieć, z drugiej jest połączony z szyną. Oczywiście haczyk nakładamy po wyłączeniu napięcia w sieci.
2. 1) odbieraki-służą do połączenia elektrycznego sieci jezdnej i obwodów lokomotywy
2)kondensator odgromowy (zapewnia ochronę przed przepięciami)
3)styczniki-służą do zamykania i otwierania obwodów, w których płyną prądy robocze
4)odłączniki-służą do otwierania obwodów w stanie bezprądowym (tworzenia widocznej przerwy w obwodzie)
5)wyłączniki szybkie- służą do awaryjnego otwierania obwodów wskutek działania innych przekaźników (brak napięcia, powietrza, zadziałanie przekaźnika nadmiarowego itp)
6)przekaźniki- służą do otwierania i zamykania obwodów elektrycznych
7)bezpieczniki-służą do ochrony przez zbyt dużym prądem
8)rezystory-służą do ograniczania prądu w obwodach
9)boczniki-służą do bocznikowania wzbudzenia silników (amperomierze także posiadają bocznik!)
10) nawrotniki-służą do łączenia silników w taki sposób, aby osiągnąć zamierzony kierunek jazdy (OIDP przełącza się kierunek przepływu przez wzbudzenie)
11)nastawniki-służą do sterowania mocą, prędkością jazdy oraz kierunkiem bezpośrednio przez maszynistę
3. Jeżeli chodzi o to: helmut łączy wszystkie w szereg, potem w dwie grupy po 3 silniki (1,3,5 oraz 2,4,6) potem w 3 grupy po dwa (1 i 3, 5 i 2, 4 i 6). W helmutach za układ połączeń odpowiada tzw. wał grupowy. Idea działania wału jest taka, jak nawrotnika. tzn. elektrozawory sterują powietrzem, które powoduje obrót w jedną lub w drugą stronę, a tym samym zmianę układu połączeń.
4. Nie mam pojęcia, trzeba by instrukcję otworzyć
5. Od strony elektrycznej trzeba odciągnąć "paluchy" na nawrotniku. Podejrzewam, że jakieś oględziny też trzeba zrobić, ale tym zajmują się inne brygady Wink

Mam nadzieję, że coś pomogłem, głębiej trzeba by sięgnąć do literatury i dokumentacji.

I na przyszłość polskie znaki!