Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Fala kasacji taboru w PKP Cargo - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html)
+---- Dział: LOKOMOTYWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-87.html)
+---- Wątek: Fala kasacji taboru w PKP Cargo (/thread-300.html)

Strony: 1 2 3 4


Fala kasacji taboru w PKP Cargo - mikrobart - 23.07.2010

Żal patrzeć, jak giną lokomotywy z przekroczonym limitem kilometrów i z przekroczoną rewizją, bo wśród kasowanych są też takie:
http://www.rynek-kolejowy.pl/17179/PKP_ ... tywami.htm


- Dozer - 23.07.2010

W Lublinie tną SU45, żal patrzeć na niektóre, tym bardziej, że częśc z nich to sprawne maszyny.


- *ARTUR* - 23.07.2010

Dawajcie znać które maszyny mają iść na kasacje w waszej okolicy nie koniecznie z Cargo może uda się coś uratować do skansenu kolejowego.


- Mark - 23.07.2010

A jak sprawa wygląda z EU06??


- Przemek19840 - 24.07.2010

EU06 chyba maja się dobrze bo ja ostatnio ją u siebie widziałem i to widziałem numer 01 jak śmigała z towarowym, była ładnie odmalowana. Filmik na moim profilu.


- przem710 - 25.07.2010

Wszystkie oczekujące napraw EU06 z prokocimskiej szopy zostały zdjęte ze stanu PKP, mają być pocięte razem z innymi trupami z tamtejszej szopy. Pozostałe na stanie "angliki" są na stanie czechowickiej lokomotywowni. EU06-01 przeszła na koniec maja przegląd duży odświeżono jej malowanie.


- przem710 - 26.07.2010

Skreślone EU06 z prokocimia kwalifikują się do trzeciej naprawy głównej a jak wiadomo takowych się nie wykonuje więc kasacja, poza tym wiecznie też nie są a mają już 48 lat. Pozostałe czynne śmigają z różnymi towarami, i potem także czeka je kasacja w prawdopodobnie w 2011 "szóstki" przestaną istnieć. Na pewno zachowają jedną w celach muzealnych.


- *ARTUR* - 26.07.2010

Nie rozumiem czemu trzeciej naprawy głównej się nie wykonuje, skoro brakuje maszyn w tej spółce? Co do zachowania czynnego egzemplarza EU06 to my jako skansen bylibyśmy zainteresowani takim eksponatem nawet dwoma jeśli by Cargo było takie miłe.


- przem710 - 26.07.2010

Kolego bez przesady sentyment sentymentem mi również ich szkoda ale one już się napracowały i każdą lokomotywę czeka podobny los, 48 lat służby to i tak bardzo długo. Druga sprawa w PKP CARGO taboru nie pewno brakuje wręcz przeciwnie wiele lokomotyw jest odstawionych bez sensu np ET40 czy ET42.


- JONIN_EZT - 27.07.2010

Tego nie rozumiem, że odstawili ET40 i ET42, gdzie aktualnie potrafią po 2xET22 jeździć, co spokojnie taka "bomba" lub "rusek" dawały sobie spokojnie radę przez większość lat. Spierali się, że chodzi o nadmierne zużycie prądu, to fakt ale taki ET41 w porównywalnych ilościach zużywa tyle samo energii.

Korzystając z 2xET22 zużywa się jeszcze więcej energii + potrzebny drugi mechanik sterujący drugim lokiem, gdzie przy tamtych wystarczył jeden.

Fakt faktem ET42 są trudnymi jednostkami z powodu części elektronicznych, których wbito tam na maxa. Rosjanie nie oszczędzali na taborze i ładowali ile się da i myślę, że ich naprawa była by w tym momencie nieopłacalna, ale w przypadku ET40 sprawa wygląda tak, że są to przeróbki z pojedyńczych czechów, z prostą elektroniką, gdzie do dziś sporo podobnych jednostek Skody jeździ nie tylko w Polsce [Popularne u prywaciaków], więc sporo części zamiennych jest.

// edit by mikrobart:
Ortografia.



- przem710 - 10.10.2010

W Zajączkowie do fizycznej kasacji skierowano kolejne lokomotywy, dziś się dowiedziałem i pojechałem zrobić kilka zdjęć. Pod palnik poszły:

SM30-250
ET22-337
SM42-2000
SM42-305
ET22-256

Jak sytuacja wygląda w waszych regionach?


- Obleśny Szczur - 10.10.2010

Stonkê numer 2000 te¿? T± ze sterowaniem zdalnym?


- przem710 - 10.10.2010

Koszty naprawy rewizyjnej są rzekomo zbyt duże ze względu na nietypowe rozwiązania.
Jutro dodam zdjęcie do galerii.


- Alexej - 10.10.2010

Cytat:Koszty naprawy rewizyjnej są rzekomo zbyt duże ze względu na nietypowe rozwiązania.

Szkoda słów... PKP Cargo uznało,iż czas cofnąć się do ery kamienia łupanego.O ile już w niej nie jest


- Obleśny Szczur - 10.10.2010

Ale fakt faktem jest, ¿e akurat w SM42-2000 zastosowano nietypowe jak na t± seriê rozwi±zania, oprócz tego sterowania radiowego wymienili przecie¿ silnik na wysokoobrotowy, zamontowali pr±dnice AC i parê innych "ciekawostek". St±d decyzja o nie naprawianiu - taniej jest kupiæ kilka(na¶cie) nowych pseudo-stonek od Newagu czy Pesy. Tyle, ¿e ta z numerem 2000 powinna i¶æ do muzeum a nie pod palnik.