Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Plakatowe rozkłady jazdy - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: PRZEWOZY PASAŻERSKIE I TOWAROWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-94.html)
+--- Dział: ROZKŁAD JAZDY, BILETY I TARYFY PRZEWOZOWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-34.html)
+--- Wątek: Plakatowe rozkłady jazdy (/thread-2928.html)

Strony: 1 2


Plakatowe rozkłady jazdy - Adams - 18.11.2012

PKP PLK utworzyło stronę, na której można wyświetlić plakatowy rozkład jazdy z każdej stacji i przystanku w Polsce.

"Udostępniamy Państwu pierwszą wersję aplikacji "Plakatowe rozkłady jazdy" PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Umożliwia ona podgląd plakatu z rozkładem jazdy pociągów z dowolnej stacji na terenie Polski.
W przyszłości aplikacja przekształci się w Portal Informacji Pasażerskiej, który udostępniać będzie najbardziej pożądane przez Podróżnych informacje
o planowym rozkładzie jazdy pociągów pasażerskich wszystkich przewoźników kolejowych, oferowanych w ramach przejazdu usługach oraz o aktualnym stanie realizacji połączeń."

Szczegóły PKP PLK


- mikrobart - 18.11.2012

Rewelacyjna sprawa, rozmawiałem już o tym z Adamem - możemy wygenerować rozkład dla każdego przystanku, PDF jest czytelny.

Ponadto zauważcie, że na rozkładzie podany jest nie tylko peron ale także tor, na który wjedzie pociąg.


- psim - 18.11.2012

Koleje Mazowieckie zrobiły coś takiego ze 2 lata temu...

W serwisie http://kolejowskaz.pl wystarczy kliknąć na nazwę stacji, i można pobrać wygenerowanego PDFa dla podróży w dowolnym kierunku z danego miejsca.


- mikrobart - 18.11.2012

Wydaje mi się, że PLK zrobiły to lepiej i przejrzyściej. Co najważniejsze - zasięg jest ogólnopolski, nie trzeba szukać rozkładów po stronach spółek.

Ps. Nawalone na tej mapie jak na łące...


- psim - 18.11.2012

Żeby to było czytelne dla pasażerów, PLK musi trochę popracować nad algorytmami prezentacji terminów kursowania.

Weźmy na warsztat pierwszy z brzegu zapis:


Cytat:rozkład ważny od: 9.XII.2012 ważny do:9.II.2013

(...)

2) kursuje 10.XII.12-25.XII.12 codziennie oprócz (7); 27.XII.12-29.XII.12, 2.I-9.II codziennie oprócz (7)

a po mojemu byłoby to tak:

Cytat:2) kursuje (1)-(6) oprócz: 26.XII.2012, 31.XII.2012, 1.I.2013

Ta sama informacja przekazana dużo czytelniej (mam nadzieję).


- flanker - 18.11.2012

Podoba mi się to w nowych rozkładach robionych przez PLK że odjazdy są po lewej, a przyjazdy po prawej stronie. Niby zawsze było że przyjazdy są z lewej a odjazdy z prawej, jednak wg. mnie stare rozwiązanie było debilne i nielogiczne. Przecież wpierw patrzymy na odjazd pociągu, a nie na jego przyjazd, prawda? Poza tym czytamy od lewej do prawej, więc patrzymy wpierw naturalnie na lewą stronę co może być mylące jak ktoś w pośpiechu patrzy na RJ. Ja dlatego zawsze się gubiłem przy starych rozkładach jazdy, bo przyjazdy po lewej były dla mnie czymś nienaturalnym.

Trzeba przyznać, że PLK dobrze podeszła do sprawy i zmiany które wprowadzili uważam za słuszne i wyjdą one nam na dobre. Również ujednolicenie pociągów - wszystkie osobówki na czarno, reszta na czerwono, tak jak powinno być. A nie robienie jakiejś tęczy z RJ - zielone, niebieskie, czerwone itd., rozkład powinien być czytelny i przejrzysty. Ludziom naturalnie kojarzy się czerwony kolor z pośpiesznymi i ekspresami, czyli IR, RE, TLK, Ex, EIC, EC, EN, a czarny z osobówkami czyli R, KD. A jak pociąg jest na niebiesko albo na zielono to już mogą mieć obawy czy to nie jest jakiś przypadkiem drogi pośpiech czy ekspres. W końcu wyróżnienie kolorem stosuje się właśnie dla takich składów, a zwykłe osobówki opisuje się na czarno.

Także jak na razie PLK się dobrze spisuje ;-)


- psim - 18.11.2012

Inny przykład kompletnie niepotrzebnego zamieszania w terminach kursowania:
Cytat:TLK 63200 Pogórze

kursuje 10.XII.12-15.XII.12; 16.XII.12-21.XII.12; 7.I-25.I ;

Po kiego diabła rozdzielono tu 10.XII - 21.XII na dwa okresy? Żeby zagmatwać?

--- post edytowany --- :-)


- Lutek - 18.11.2012

Działa Wam to?


- psim - 18.11.2012

Brak kolorków, prawdę mówiąc, nie podoba mi się. Stanowczo bardziej mi odpowiadało, jak przewoźnik był wyraźnie sygnalizowany.

--- post edytowany ---


- KlimaT - 18.11.2012

działa.


- Gżągal - 18.11.2012

Podobno rozkład ten będzie wisieć na stacjach, zamiast tych "żółtych". Osobiście uważam, że ten dzisiejszy o wiele lepiej się prezentował


- KlimaT - 18.11.2012

W Inowrocławiu już powiesili. O wiele mniej miejsca zajmuje, ale za najlepszy rozkład uważam i tak ten w komórce / ew. przez internet.


- Ostrowianin - 18.11.2012

U mnie na stacji wisi już taki plakatowy rozkład w gablotkach oczywiście z odpowiednią adnotacją, że rozkład ten obowiązuje od 9 grudnia 2012. Mnie się osobiście bardzo to podoba i jestem mile zaskoczony.


- Kolejoman - 18.11.2012

Idea fajna, ale jak zwykle zrobione po polsku. W rozkładach aż roi się od błędów. Niektóre pociągi mają wpisane posterunki jako stacje pośrednie z godzinami np. pociąg Czechowice-Cieszyn staje w Ochodzy i Bronowie, mamy Park Bug przy VLTAVIE, Kostrzyn Towarowy przy BWE, dużo przyspieszonych regio jest jako IR, inne IR oczywiście bez żadnych adnotacji, że na jakimś odcinku kursują jako regio, na wielu stacjach brak informacji o rezerwacji, wagony bezpośrednie wykazane jako pociągi tylko do stacji łączenia, oczywiście bez żadnej adnotacji. O zgrozo na dworcach wiszą plakaty dokładnie takie same jak tutaj generowane, z tymi samymi bzdurami. Wesoło będzie od 9 grudnia...


- Mariusz W. - 19.11.2012

Toż to zwykłe przepisanie informacji z KWR-a. Dlatego nie ma wagonów komunikacji bezpośredniej, bo ta informacja znajduje się w ewentualnych uwagach do pociągu. Gdyby system ujawniał takie uwagi, to byłyby też uwagi o np. jeździe po lewym torze na odcinku. Ktoś musiałby to ręcznie odfiltrowywać.
Nie ogarnęli też jak odfiltrować postoje techniczne i są kwiatki typu „Kostrzyn Towarowy”.

Masa błędów. Np. niektóre pociągi mają dwie przeczące informacje: możliwość przewozu roweru i możliwe utrudnienia w przewozie roweru.
flanker napisał(a):Przecież wpierw patrzymy na odjazd pociągu, a nie na jego przyjazd, prawda? Poza tym czytamy od lewej do prawej, więc patrzymy wpierw naturalnie na lewą stronę co może być mylące jak ktoś w pośpiechu patrzy na RJ.
Właśnie nie. Patrzymy najpierw na prawą stronę (no chyba że ktoś jest leworęczny). W klasycznym układzie patrzymy najpierw na środek, szukając stacji docelowej, a potem zazwyczaj w prawo, szukając godziny – zgodnie z kierunkiem czytania. Dlatego dotychczasowy układ jest lepszy.