Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Tiry na tory - podpiszmy petycję! - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html)
+--- Wątek: Tiry na tory - podpiszmy petycję! (/thread-282.html)

Strony: 1 2 3


Tiry na tory - podpiszmy petycję! - mikrobart - 16.07.2010

Zachęcam wszystkich do podpisania petycji do Prezesa Rady Ministrów - akcja "Tiry na tory":
http://www.tirynatory.pl/przylacz-sie/podpisz-petycje


- TOMEKKOT - 16.07.2010

Ja tam się podpisałem obowiązkowo, tylko same chęci nie wystarczą do tego jest również potrzebna infrastruktura oraz wagony/tabor.


- Dozer - 16.07.2010

Popieram pomysł.


- przem710 - 16.07.2010

Myślę że poparcie tego projektu powinno być obowiązkiem każdego miłośnika kolei. Tomek jak będzie zapotrzebowanie to i pojawi się tabor.


- Bartek - 17.07.2010

co do taboru to z tego co pamiętam w Opolu już opracowali specjalny wagon\platworme to przewozu tirów.


- sphinx - 17.07.2010

Kolejne puste hasło, którego realizacja jest drogą fikcją. Kiedy ludzie w końcu zaczną słuchać argumentów a nie bronić haseł jak niepodległości...


- przem710 - 17.07.2010

sphinx napisał(a):Kolejne puste hasło, którego realizacja jest drogą fikcją. Kiedy ludzie w końcu zaczną słuchać argumentów a nie bronić haseł jak niepodległości...

Od haseł i rozmów się zaczyna, a co mamy siedzieć i nic nie robić?


- *ARTUR* - 17.07.2010

Bartek, Dokładnie ZNTK Opole opracował i zbudował taki wagon jak na razie do testów.
Petycje popieram, ale ten temat już od kilku ładnych lat jest a postępów nie widać Cry


- Obleśny Szczur - 17.07.2010

..


- sphinx - 17.07.2010

Ani wielu gór, na których miałoby to jakiś sens (bardziej społeczny bo na ekonomiczny nas nie stać).


- przem710 - 18.07.2010

sphinx napisał(a):Ani wielu gór, na których miałoby to jakiś sens (bardziej społeczny bo na ekonomiczny nas nie stać).

A tiry na torach nie maja sensu? Wymienię ci kilka korzyści, powiedzmy że wszystkie tiry które jadą ze wschodu na zachód muszą jechać koleją.

-Zmniejszenie ruchu drogowego.
-Poprawa bezpieczeństwa na drogach.
-Wiele miast przez które prowadzą ważniejsze drogi chce budować obwodnice dlaczego? Głównym czynnikiem są właśnie tir, które przejeżdżają przez centra miast.(każdy pamięta chyba wojnę o obwodnicę Augustowa)
-ochrona środowiska
-mniejsze niszczenie nawierzchni drogowych.
-dodatkowe miejsca pracy na kolei.

Jak widać może to przynieść pewne korzyści dla państwa, lecz żeby był efekt trzeba pierw trochę włożyć kasy na:
-zakup taboru
-budowa odpowiednich stacji do załadunku i rozładunku tirów.
-odpowiednie utrzymanie infrastruktury kolejowej.


- Przemek19840 - 18.07.2010

Panowie koncepcja bardzo dobra wręcz wspaniała rozwiązało by to wiele problemów komunikacyjnych.
A tak to wygląda w praktyce i jak widzicie to naprawdę było by bardzo skuteczne

http://www.youtube.com/watch?v=xp-_5QgB_OU


- sphinx - 18.07.2010

Znacznie większą poprawę bezpieczeństwa stanowią drogi dwujezdniowe, ciężarówki powodują dużo mniej wypadków niż osobówki. Chcą budować obwodnice aby wyprowadzić cały ruch tranzytowy z centrum, nie tylko ciężarowy. Dodatkowe miejsca pracy na kolei=bezrobocie w transporcie drogowym. Wychodzi na zero.

A do kosztów dolicz jeszcze dopłaty do stawek dla PLK, dopłaty dla przewoźników aby im się opłacało wozić towary koleją (bo transport drogowy jest dużo tańszy). Rocznie należy liczyć to w miliardach zł (których nie mamy) + inwestycje. I dlatego prawie nigdzie na świecie to nie funkcjonuje - nie opłaca się ekonomicznie! I tyle, Polska nie jest aż tak bogatym krajem żeby marnować taką kasę.


- CzarnyZajaczek - 18.07.2010

@Przemek: to na filmiku, to tylko jedno z rozwiązań, i to chyba najbardziej kłopotliwe (np. problemy ze skrajnią na zelektryfikowanych liniach), dobre raczej tylko na przejścia graniczne i przejazd przez pasma górskie (gdzie nie ma alternatywnej autostrady)

najpowszechniejsze i najbardziej uniwersalne, to po prostu standardowe kontenery, które ładuje się na statki, można przeładować na pociąg (na znane od dawien dawna platformy kolejowe na kontenery), i na dostosowane do kontenerów naczepy tirów, i to rozwiązanie ma przyszłość ze względu na powszechność tych kontenerów (np. w żegludze wykorzystuje się je masowo)

I z tego co wiem w Polsce funkcjonuje taki transport kombinowany - głównie z portów a następnie koleją, na niezbyt dużą skalę w porównaniu np. z Niemcami


- przem710 - 18.07.2010

sphinx napisał(a):Znacznie większą poprawę bezpieczeństwa stanowią drogi dwujezdniowe, ciężarówki powodują dużo mniej wypadków niż osobówki. Chcą budować obwodnice aby wyprowadzić cały ruch tranzytowy z centrum, nie tylko ciężarowy. Dodatkowe miejsca pracy na kolei=bezrobocie w transporcie drogowym. Wychodzi na zero.

A do kosztów dolicz jeszcze dopłaty do stawek dla PLK, dopłaty dla przewoźników aby im się opłacało wozić towary koleją (bo transport drogowy jest dużo tańszy). Rocznie należy liczyć to w miliardach zł (których nie mamy) + inwestycje. I dlatego prawie nigdzie na świecie to nie funkcjonuje - nie opłaca się ekonomicznie! I tyle, Polska nie jest aż tak bogatym krajem żeby marnować taką kasę.

Napisałem że chodzi mi o ruch wschód-zachód czyli ruch tranzytowy, ruch wewnętrzny należy zostawić w spokoju bo nie można wszystkiego odrazu ogarnąć, wiec bezrobocie wcale by nie wzrosło w sektorze transportowym. Ile kierowca tira wyda na paliwo przejeżdżając przez Polskę z Białorusi do Niemiec? Zamiast na paliwo wyda na podróż koleją i wcale nie są to małe pieniądze jeżeli pomnożysz to przez powiedzmy 30 tirów na skład, widmo państwo też może coś dorzucić. sphinx przez wiele lat mieszkałem przy trasie E1 i wiem co to jest koszmar związany z tirami w szczególności gdy musiałem autobusem dojeżdżać do szkoły, a naszą gminę nie było stać na wprowadzenie pani z lizakiem. Jest to bardzo uciążliwe dla wszystkich mieszkańców, na szczęście otworzyli autostradę A1 i to rozwiązało problem tiry znikły. Wniosek jest jeden albo zbudujemy odpowiednią infrastrukturę drogową co potrwa wiele lat albo tiry na tory.