Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
EW60 w Kolejach Mazowieckich - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html)
+---- Dział: ZESPOŁY TRAKCYJNE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-88.html)
+---- Wątek: EW60 w Kolejach Mazowieckich (/thread-2499.html)



EW60 w Kolejach Mazowieckich - ET40 - 16.07.2012

Cytat:Koleje Mazowieckie naprawią dwa EW60
Koleje Mazowieckie ogłosiły przetarg na naprawę na 4 poziomie utrzymania wraz z modernizacją dwóch elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EW60. Oferty można składać do 21 sierpnia.
Więcej: Rynek Kolejowy


- mikrobart - 16.07.2012

Znamy ich numery?


- ET40 - 16.07.2012

Raczej 001 i 002, wyprodukowano tylko 2 sztuki w latach 90. dla trójmiejskiej SKM.


- mikrobart - 16.07.2012

Rzeczywiście - dziękuję.

A jak z zakresem modernizacji? W 2007 r. przeszły modernizację. RK rozpisuje się szeroko o faceliftingu wnętrza pojazdu, o modernizacji układu biegowego nic napisali nic. Jest gdzieś w internecie SIWZ?


- przem710 - 16.07.2012

One już przeszły modernizację i to taką po której więcej stały niż jeździły. Wysoka awaryjność to cecha tej serii. Dobrze że je naprawią.


- alojz - 16.07.2012

Modernizacja do standardu EN57AKM z wymogiem pełnej kompatybilności z turbokiblami.
SIWZ - http://mazowieckie.com.pl/g2/oryginal/2 ... dca60b.pdf
Zakres modernizacji od strony 35.


- ET40 - 16.07.2012

przem710 napisał(a):One już przeszły modernizację i to taką po której więcej stały niż jeździły. Wysoka awaryjność to cecha tej serii. Dobrze że je naprawią.
I tak więcej jeździły w KM, niż w SKM. To po prostu wadliwa seria, podobnie jak w przypadku EW58 próbowano zbudować coś, czego polski przemysł w tamtych latach nie był w stanie wyprodukować. Nieważne, że EW58 to późne lata 70., a EW60 wczesne lata 90., porażka tych serii ma źródło w tym samym.


- przewoz - 17.07.2012

KM po prostu dostały prototyp, którym nie potrafili się zaopiekować, ani wymusić na wykonawcy modernizacji. Taka prawda. Jak zaczęli się zajmować - EW60 zaczęły jeździć.
A teraz dostaną zwykłego kibla w sumie i to trochę szkoda.

Układ biegowy i tak różni się od zawsze od kiblowego, tam ciężko coś zmieniać. Gorzej będzie z silnikami - te są nietypowe.


- TOMEKKOT - 14.09.2012

Przetarg został unieważniony. Oferta Pesy była za droga.
http://mazowieckie.com.pl/g2/oryginal/2 ... e610db.pdf


- alojz - 03.04.2013

Drugie podejście skuteczne - rozstrzygnięcie przetargu na naprawy rewizyjne z modernizacją EW60 - http://www.mazowieckie.com.pl/g2/orygin ... bc09a0.pdf