![]() |
Modernizacja linii 311 Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html) +---- Dział: INFRASTRUKTURA KOLEJOWA, MODERNIZACJE, REMONTY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-89.html) +---- Wątek: Modernizacja linii 311 Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna (/thread-2440.html) |
- Adams - 04.07.2012 Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK oddział we Wrocławiu ogłosiło przetarg na modernizację linii kolejowej nr 311 Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna. Oferty można składać do 9 sierpnia. Zakres robót obejmuje: - modernizację linii kolejowej na odcinku Piechowice- Szklarska Poręba Górna w zakresie kompleksowej wymiany 12,3 km nawierzchni kolejowej wraz z odwodnieniem, robotami srk oraz innymi robotami towarzyszącymi na odcinku Piechowice - Szklarska Poręba Górna, a także na stacjach Piechowice w torze nr 1 i Szklarska Poręba Górna w torze nr 1 i 2. (wymiana 6 rozjazdów, obiektów inżynieryjnych, naprawa nawierzchni 6 przejazdów) - dostosowanie peronów dla potrzeb osób niepełnosprawnych wraz z robotami towarzyszącymi na stacjach Piechowice- peron 1 oraz Szklarska Poręba Górna - peron 1 i 2 Więcej: Rynek Kolejowy - pitagoras23 - 04.07.2012 Widzę, że sporo się dzieje w Sudetach. Tutaj trochę, tam trochę i jakoś zaczyna się to wszystko ruszać. Ciekawe jakie zyski czasowe będą po tych wszystkich remontach. Przydałby się kompleksowy remont wszystkich tamtejszych linii, ale na razie dobre i to. - Tomasz K. - 04.07.2012 pitagoras23, Przede wszystkim zysk będzie taki, że po remoncie odcinka Piechowice-Szklarska Poręba Górna będą mogły powrócić tam jednostki, a co za tym idzie być może (oby) powrócą pociągi bezpośrednie do/z Wrocławia Głównego. - pitagoras23 - 04.07.2012 Jeżeli wrócą jednostki to dobrze, by wróciły też dalekobieżne osobowe, bo na TLK raczej nie liczę. - Adams - 04.07.2012 A skąd niby miały te dalekobieżne osobowe jeździć? Wystarczy że pociągi do Szklarskiej będą dobrze skomunikowane z dalekobieżnymi TLK-ami we Wrocławiu, to już będzie jakiś sukces. Dobrze by także było żeby zamiast ogryzków z Harrachowa, do Szklarskiej zostały wydłużone czeskie motoraki z Liberca, jednak tutaj już się kłania zgoda UTK na wjazd tych pojazdów na polskie tory. - mikrobart - 04.07.2012 pitagoras23, po co? Pisałem już w innym temacie - musimy się nauczyć przesiadać. Wystarczy, że TLK dojeżdża do Jeleniej Góry, do tego dobre skomunikowanie z szynobusem do SPG - podstawa sukcesu. Wcale nie trzeba wpychać do SPG składu TLK. Adams napisał(a):Dobrze by także było żeby zamiast ogryzków z Harrachowa, do Szklarskiej zostały wydłużone czeskie motoraki z Liberca, jednak tutaj już się kłania zgoda UTK na wjazd tych pojazdów na polskie tory.To raczej nie ma związku z modernizacją wspomnianej przez Ciebie linii. - flanker - 04.07.2012 Bardzo mnie cieszy to że biorą się za remont linii do Szklarskiej, a co do połączeń do niej wpierw panowie poczekajmy na koniec remontu. Lokalne połączenia to jedno, ale musi być połączona z dalekobieżnymi kursami jakichś TLK czy IR. Nie muszą wjeżdżać do niej bezpośrednio, ale przynajmniej powinny kursować do Jeleniej i tam przesiadka na skomunikowanego szynobusa. Bo jeśli TLK będzie tylko do Wrocławia to ciężko będzie skomunikować połączenie i z Wrocławia z TLKą i jeszcze z szynobusem z Jeleniej do Szklarskiej. Jedna przesiadka jest akceptowalna dla kogoś z drugiego końca Polski, dwie przesiadki i problem ze skomunikowaniem to już może sobie odpuścić potencjalny pasażer i frekwa spada, co tu dużo gadać. Także uważam że do samej Jeleniej dalekobieżne składy i tutaj przesiadka na coś do Szklarskiej, albo do Wrocławia i z Wrocławia przesiadka na jakieś już bezpośrednie Regio do Szklarskiej. Także trzy warianty mają sens: - bezpośrednie TLKi, IRy do Szklarskiej ( najmniej realne ale najlepsze wyjście) - TLKi, IRy etc. do Wrocławia plus bezpośredni skład z Wrocławia do Szklarskiej który jest z dalekobieżnymi pociągami skomunikowany - TLKi IRy do Jeleniej i tam przesiadka na szynobusa do Szklarskiej, który jest skomunikowany. Patrząc na trudny profil linii i jej szlakową, bezpośrednie kursy z Wrocławia do Szklarskiej EZTami stoją pod znakiem zapytania, no chyba że "Góralem". Poza tym jest to linia lokalna i KD będą chciały ją obsługiwać mając monopol, więc wtedy szynobus zostaje nam. Co by nie było heca tkwi w tylko jednym - żeby przynajmniej szynobus z Jeleniej jeśli nie będzie nic bezpośredniego z Wrocławia, był skomunikowany z pociągami dalekobieżnymi i regio z Wrocławia. Wtedy linia zyska turystów, frekwa będzie git i się to opłaci. No i jak pisałem max. 1 przesiadka, nie więcej. Wiemy jak ludzie są na to uczuleni. Jakby mieli np. z Wrocławia przesiadać się z TLKi na regio, potem w Jeleniej na szynobusa to daliby sobie siana i wybrali autobus - przesiadki kojarzą się z wyższą ceną, czymś męczącym, niewygodnym, uciążliwym i czymś co trwa bardzo długo. - mikrobart - 04.07.2012 Połączenie Wrocław - SPG prowadzone jednostką będzie możliwe po modernizacji. flanker napisał(a):Poza tym jest to linia lokalna i KD będą chciały ją obsługiwać mając monopol, więc wtedy szynobus zostaje nam.Monopolu nie mają - PR też jeździ szynobusami. Nie ważne jednak kto, ważne w jakich porach zaproponują połączenia. - Tomasz K. - 04.07.2012 Cytat:A skąd niby miały te dalekobieżne osobowe jeździć?Chociażby z Poznania? Uzupełnienie dla KAMIEŃCZYKA tj. rano ze Szklarskiej,a przyjazd do Szklarskiej wieczorem. - flanker - 04.07.2012 Bartku ale i tak pisząc jednostką masz na myśli Górala nie? Bo z tego co wiem do takich linii był budowany i "Kiblencjo" nie uciągnie, choć jeśli się mylę to mnie popraw ;-) Co do skomunikowania Szklarskiej z resztą Polski jakimś bezpośrednim TLK czy IR to fajnie by było jakby coś takiego istniało, ale nie miejmy zbyt wygórowanych wymagań - dobrze skomunikowane regio z Wrocka bezpośrednie do Szklarskiej, albo z Jeleniej ( ale w takim wypadku dalekobieżne muszą do Jeleniej dojeżdżać żeby uniknąć dwóch przesiadek pasażerów) i będzie w pytę. - rustsaltz - 04.07.2012 flanker napisał(a):Bo z tego co wiem do takich linii był budowany i "Kiblencjo" nie uciągnie, choć jeśli się mylę to mnie popraw ;-)Górale były budowane dla linii Sucha-Zakopane ![]() - Adams - 04.07.2012 rustsaltz napisał(a):Górale były budowane dla linii Sucha-Zakopane Dla linii do Szklarskiej także. Zaraz po elektryfikacji Szklarskiej ówczesny zakład taboru w Jeleniej Górze je dostał właśnie do obsługi tej linii. Tutaj masz tego dowód we fragmencie: Cytat:W kolejnych latach rozpoczęto ich eksploatację także na trasie do Krynicy i Szklarskiej Poręby. - flanker - 04.07.2012 rustsaltz może i kibelek uciągnie, ale bezpieczniej i rozsądniej posłać Górala. Szczególnie zimą - znacznie większe prawdopodobieństwo że szlag trafi prędzej kibla niż Górala na tej linii :-) Ale o czym w ogóle mówimy - wpierw zobaczymy jak wykonają rewitalkę, czy w ogóle ją wykonają no i kto to obsłuży skąd/dokąd. Bo może się okazać że szynobus będzie latał od/do Jeleniej i kuniec. - bmwm5thebest - 04.07.2012 Ludzie nie będą się bać przesiadek jeśli będą mieli pewność tego że mogą bez większego pośpiechu wziąć swoje bagaże, wysiąść z dalekobieżnego pociągu i wsiąść do szynobusu. 10 minut czekałby pociąg żeby pasażerowie mogli wsiąść. - maszynista - 01.08.2012 Zobaczymy kiedy zaczną.... Po raz kolejny mówi się o wrześniu, co jest dla mnie śmieszne-rozpoczynać modernizację jesienią-zimą. Mam nadzieję, ze będzie co najmniej 60 km/h. Za dobrych czasów tej linii zamiast obecnych 20 km/h było 50 km/h. |