Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Linia 274 Wrocław Świebodzki - Zgorzelec - (Granica Państwa) - Görlitz - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html)
+---- Dział: INFRASTRUKTURA KOLEJOWA, MODERNIZACJE, REMONTY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-89.html)
+---- Wątek: Linia 274 Wrocław Świebodzki - Zgorzelec - (Granica Państwa) - Görlitz (/thread-1963.html)

Strony: 1 2


Linia 274 Wrocław Świebodzki - Zgorzelec - (Granica Państwa) - Scotty - 10.04.2012

Znalazłem na stronie PLKi wykaz maksymalnych prędkości na sezon 2012/2013 tutaj znalazłem w nim informację o Vmax na odc. Wojanów - Janowice Wlk. 100km/h, z ograniczeniem do 90km/h w okolicach tunelu.


- mikrobart - 10.04.2012

Na dworcu Świebodzkim czasem manewruje SM42, skąd ona? Centrozłom?


- flanker - 18.04.2012

mikrobart napisał(a):Na dworcu Świebodzkim czasem manewruje SM42, skąd ona? Centrozłom?

Zdawka z Brochowa do Centrozłomu, materiał filmowy poniżej Smile W komentarzach ktoś pisze że ona jest tam codziennie jakoś koło południa Wink Też mi się zdarzyło ją widywać czasem gdy byłem w tamtych okolicach.




- mikrobart - 18.04.2012

Mieszkam całkiem niedaleko, muszę na nią zapolować. Jak będziesz miał ochotę wyskoczyć na polowanie to daj znać ;-)


- flanker - 18.04.2012

O, z wielką chęcią poznam jakiegoś MK z Wrocławia Smile Ja dopiero od kilku miesięcy zaczynam swoją przygodę z pociągami tak na poważniej Wink A wzięło się bardzo prosto - kochałem w rodzinne strony jeździć ( jak jeszcze jeździły -.- ) pociągiem, wpisałem to i owo w youtube, tak doszedłem do różnych ciekawych filmików z pociągami no i się zaczęło Smile

W ogóle funkcjonuje jakieś kółko MK we Wrocku? Pytam bo jestem laikiem i jak pisałem dopiero poznaję ten świat Big Grin


- mikrobart - 18.04.2012

flanker, prawdę mówiąc, to we Wrocławiu nie jestem zrzeszony, chociaż mam zamiar się w końcu zapisać do KSK Wrocław.

W takim razie umówimy się już poza oficjalnym forum na jakieś zdjęcia przy Centrozłomie, ciekawi mnie strasznie ruch na tym odcinku.


- flanker - 18.04.2012

Z tego co się orientuję to cienizna Sad Dawno dawno temu ten dworzec żył a teraz to tylko jakieś nieliczne stonki czy też drezyny zaglądają tu od święta. Parę lat temu jak chodziłem do liceum jeszcze ( tak się składa że do najbliższego Świebodzkiemu - 17stce) to często się uciekało z lekcji na piwo właśnie na tory na Świebodzkim Smile No i mogę powiedzieć, że Stonka która zajeżdża do centrozłomu plus wózek motorowy to jedyne co można tutaj spotkać, bynajmniej tyle udało mi się zaobserwować.

Od lat się mówi o rewitalizacji dworca i przywróceniu tu ruchu, jednak wiele się mówi a nic nie robi. Mi samemu marzy się wyjechać stąd pociągiem bezpośrednio do Lubawki, albo z przesiadką w Marciszowie, tak jak za dawnych lat Smile

No i kolejny przykład idiotyzmu - zamiast kazać pasażerom czekać do ostatniej chwili na info gdzie pociąg podjedzie którzy biegają jak poje...ni od peronu do peronu na rozoranym Głównym, mogli na czas remontów przenieść chociażby częściowo ruch pasażerski tutaj, np. wszystkie szynobusy ( bo chyba spory kawałek brakuje trakcji jak się nie mylę).

Można się umówić Smile Poza tym nie wiem czy słyszałeś ale w końcu Świdnica ma mieć połączenie kolejowe z Wrocławiem prowadzone przez 274ke. Szkoda że nie mieli kasy na remont i poprowadzenie pociągów klasyczną trasą 285tką przez Sobótkę... Mieszkam bardzo blisko tych torów ( z domu mam dosłownie 400 m do dawnego przystanku Partynice) i od dawna marzyło mi się przejechać po nich pociągiem Sad


- mikrobart - 18.04.2012

Tak, o tym, że Świebodzki umarł wiem dobrze, wiem też o planach jego rewitalizacji, które pewnie długo jeszcze nie dojdą do skutku. Zaciekawiła mnie właśnie ta manewrująca SM42 - Centrozłom nie rezygnuje zatem z transportu szynowego.

Na terenie Centrozłomu stoją chyba trzy 401Da, nie wiem, czy czynne.


- flanker - 19.04.2012

mikrobart napisał(a):Na terenie Centrozłomu stoją chyba trzy 401Da, nie wiem, czy czynne.

401Da? Dość egzotyczna maszyna jak na nasze rejony, jeszcze się z nią nie spotkałem. Podejrzewam raczej że stoją tam jako złom i czekają na zezłomowanie bo do pracy manewrowej z tymi kilkoma wagonami w zupełności starcza Stonka Wink

Moją uwagę za to przykuwa na Głównym ilekroć tam jestem SM30 Big Grin Cóż za urodziwy sprzęt, taka "mała Stonka" Smile Fajnie że można pooglądać jakiś spalinowozik na Głównym, bo na widok Kibli to mi się wręcz niedobrze robi Wink

I trzeba przyznać że intensywnie ją wykorzystują przy budowie, cały czas jeździ i przetacza różnego rodzaju bajery na wagonikach Smile


- mikrobart - 19.04.2012

Nie jestem pewien, ba, nawet wątpię, że to 401Da - widziałem z daleka tylko jej dach, skojarzyła mi się z tym pojazdem. Muszę to jak najszybciej zweryfikować.

flanker, nie zapominajmy, że to temat o linii 274, nie od dworcu głównym.


- Domio - 20.04.2012

Warto zapolować na tarnogaju na DBSRP jak na Sobótkę jeżdżą najczęściej 3 razy w miesiącu i jest to sobota gdy niema planowej zdawki Cargo, a linia w głąb jest bardzo ciekawa z tym że trzeba mieć szczęście.


- Scotty - 26.09.2012

[Obrazek: 247917_366949246714655_1971389009_n.jpg]
Kolejne wykolejenie pociągu w okolicy Świebodzic



- Domio - 28.09.2012

Zdenerwowało mnie to, bo akurat jutro jadę do Strzegomia na specjalne z Niemiec które przyjadą na Galę w Jaworzynie i znowu utrudnienia...kiedy zrobią to linie do standardów godnego jeżdżenia ?


- Mati_An - 30.09.2012

Raczej powinno się pytać, kiedy Cargo przestanie jeździć bykami po tej linii.


- Matz32 - 17.12.2013

PKP PLK ogłosiło kolejny przetarg na roboty w 274:
Cytat:„Modernizacja linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec na odcinku Wrocław – Jelenia Góra” – modernizacja nawierzchni kolejowej wraz z robotami towarzyszącymi, podg Smolec, tor nr 1 szlak Smolec – Kąty Wrocławskie, tor nr 1 szlak Kąty Wrocławskie – Mietków oraz tor nr 3 w stacji Boguszów Gorce Zachód
Krótki opis zamówienia lub zakupu

Przedmiotem niniejszego zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej inwestycji (budowlano-wykonawczej) oraz wykonanie robót budowlanych w ramach zadania: „Modernizacja linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec na odcinku Wrocław – Jelenia Góra” – modernizacja nawierzchni kolejowej wraz z robotami towarzyszącymi, podg. Smolec, tor nr szlak Smolec - Kąty Wrocławskie, tor nr 1 szlak Kąty Wrocławskie – Mietków oraz tor nr 3 w stacji Boguszów Gorce Zachód

Linia kolejowa nr 274 Wrocław – Zgorzelec:

- podg. Smolec tor nr 2 km 10,230 – 10,626
- szlak Smolec – Kąty Wrocławskie tor nr 1 km 10,230 – 20,295
- szlak Kąty Wrocławskie – Mietków tor nr 1 km 21,296 – 28,611
- stacja Boguszów Gorce Zachód tor nr 3 km 88,049 – 88,636

Zakres zadania:

W ramach zadania przewidzianego na lata 2014 - 2015 należy zaprojektować i wykonać roboty budowlane polegające na modernizacji nawierzchni kolejowej, rozjazdów, obiektów inżynieryjnych i sieci trakcyjnej podg. Smolec tor nr 2 w km 10,230 – 10,626, szlaku Smolec – Kąty Wrocławskie tor nr 1 w km 10,230 – 20,295, szlaku Kąty Wrocławskie – Mietków tor nr 1 w km 21,296 – 28,611 oraz tor nr 3 w stacji Boguszów Gorce Zachód na linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec:

1) wymiana nawierzchni tor nr 1 szlak Kąty Wrocławskie – Mietków,
2) wymiana nawierzchni tor nr 3 stacji Boguszów Gorce Zachód,
3) regulacja toru nr 2 szlak Kąty Wrocławskie – Mietków,
4) wymiana rozjazdów,
5) wymiana szyn, podkładów, podsypki oraz regeneracja przytwierdzeń na podkładach INBK-7 w torze nr 1 szlak Smolec – Kąty Wrocławskie,
6) wymiana nawierzchni na wstawce między rozjazdami nr 3 i 4 stacji Kąty Wrocławskie,
7) wymiana szyn, podsypki, podkładów w torze nr 2 podg. Smolec,
8) wymiana sieci trakcyjnej toru nr 1 szlak Kąty Wrocławskie- Mietków,
9) wykonanie ściany oporowej w km 23,840 – 23,900 oraz w km 24,270 – 24,340,
10) przebudowa peronu nr 1 i 2 podg. Smolec,
11) naprawa peronu nr 1 po. Sadowice Wrocławskie,
12) naprawa peronu nr 2 st. Kąty Wrocławskie,
13) modernizacja przejazdu kolejowego kat. A w km 10,239 oraz w km 10,714, 509; km 16,657; km 17,731,
14) modernizacja przejazdu kolejowego kat. C w km 12,
15) modernizacja przejazdu kolejowego kat. F w km 17,038

wraz z robotami towarzyszącymi, obejmującymi:

- demontaż starych i montaż nowych tablic z oznaczeniami kilometrów i hektometrów wraz z domiarami
oraz likwidacja słupków hektometrów kamiennych
- roboty podtorzowe wraz z odtworzeniem odwodnienia
- roboty z branży srk i elektroenergetycznej.