Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
[Polska] Niezrealizowane projekty sieci tramwajowych - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: KOLEJ HOBBYSTYCZNIE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-96.html)
+--- Dział: KOMUNIKACJA MIEJSKA I AUTOBUSOWA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-23.html)
+--- Wątek: [Polska] Niezrealizowane projekty sieci tramwajowych (/thread-1591.html)



[Polska] Niezrealizowane projekty sieci tramwajowych - ET40 - 10.12.2011

Wikipedia podaje, że planowane i niezrealizowane zostały sieci tramwajowe w Opolu, Głogowie, Płocku, Radomiu, Kielcach, Pile, Stargardzie Szcz. i Świnoujściu. Ze zgromadzonych na portalu informacji wynika, że w Stargardzie, Opolu i Świnoujściu uruchomienie tramwajów planowali jeszcze Niemcy, nie wiadomo jak było w przypadku Piły i Głogowa. Najbardziej interesują mnie te projekty, które nie zostały opisane, a więc: projekty w Radomiu, Głogowie i Pile. Na temat projektowanej linii tramwajowej w Radomiu wiem tyle, że poważne plany próbowano zrealizować w latach 90, ale jak daleko zaszły prace - nie wiem. Czy dysponuje ktoś jakimiś materiałami na temat tramwajowych planów Piły, Głogowa i Radomia?


- rustsaltz - 10.12.2011

Nie wiem czy to istotne, ale ponoć Kielce zakupiły nawet do planowanej sieci tramwaje (Tarty). Ma ktoś szczegóły?


- Maciej - 10.12.2011

http://fotoforum.gazeta.pl/72,2,750,727 ... 09918.html tutaj są zdjęcia jakiś planów sieci w Radomiu


- Gżągal - 23.12.2011

rustsaltz napisał(a):Nie wiem czy to istotne, ale ponoć Kielce zakupiły nawet do planowanej sieci tramwaje (Tarty). Ma ktoś szczegóły?

Nie Kielce a Radom, zresztą z tego co pamiętam zakupił to biznesmen, który potem chciał to przekazać miastu łudząc się, że "mamy tabor więc głupio nie mieć torów"... z tego co pamiętam dwa, jeżeli się nie mylę wagony poszły na palnik


- Dozer - 25.12.2011

Już w XIX wieku, jak i w okresie międzywojennym planowano w Lublinie utworzyć sieć tramwajową, jednym z nich miał być tramwaj łączący Zamek z dworcem PKP, ale nic z tego nie wyszło i dziś jeżdżą u nas trolejbusy.


- ET40 - 02.04.2012

W Lublinie przeszkodą mogły być duże różnice wysokości, tak przynajmniej kiedyś obiło mi się o uszy.
Jednym z ciekawszych, a niezrealizowanych planów tramwajowych był plan z lat 70. ubiegłego wieku dotyczący dostosowania całej wąskotorowej sieci tramwajowej w Bydgoszczy do rozstawu 1435mm. Planowane zmiany były tak radykalne, że po ukończeniu prac byłby to de facto praktycznie nowy system. Wybudowano nawet dwa odcinki normalnotorowe - po upadku planów przekucia w latach 80. jeden z nich dostosowano do rozstawu 1000mm, a jeden zlikwidowano. Powód upadku tego śmiałego planu był prosty - zabrakło pieniędzy.