Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
ST45 - modernizacja SU45 - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html)
+---- Dział: LOKOMOTYWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-87.html)
+---- Wątek: ST45 - modernizacja SU45 (/thread-159.html)

Strony: 1 2 3 4 5


ST45 - modernizacja SU45 - Miderion - 23.06.2010

Piszemy tutaj o lokomotywie ST45. Jak myślicie czy remont wyszedł jej na dobre? Oceniajcie sami.

http://pl.wikipedia.org/wiki/ST45


- buuuuum - 25.06.2010

Przebudowa SU45 jest potrzebna... ta lokomotywa sama w sobie jest awaryjna.
Ja jednak na miejscu Cargo postawił bym na naprawy główne SU46.


- wojtek7 - 25.06.2010

Z tego co mi wiadomo ST45 która jest na stanie lok. w Czechowicach-Dziedzicach jest okrutnie awaryjna i praktycznie poza jazdami testowymi luzem i z autami do fiata ciągle stoi .... nie wiem natomiast jak to jest w przypadku innych ST45.
A modernizacja hm dla Cargo to pewnie dobra inwestycja. Modernizacja to mniej lokomotyw w składzie dłuższe brutta mniejsze zapotrzebowanie na paliwo a więc oszczędnośc. No i klimatyzacja dla maszynistów Ci tez na pewno nie będą narzekac :-D
a dla mnie jako miłośnika ? cóż wole spotykac na szlakach stare poczciwe SU45 ale i na odmianę nie narzekam SU45 napewno szybko ze szlaków nie znikną ;-)


- Pawel_15 - 25.06.2010

Modernizacja na ST45 to jedyna szansa na uratowanie tej serii...


- przem710 - 26.06.2010

Pawel_15 napisał(a):Modernizacja na ST45 to jedyna szansa na uratowanie tej serii...

No tak też mi się tak wydaje, IC zupełnie nie dba o swoje SU45, PR także odstawia "fiaciki" na rzecz mniejszych lokomotyw i szynobusów. Np w Tczewie SU45 już w ogóle się nie pojawia została całkowicie wyparta przez SP32 i SU42. Pojawiające się szynobusy w tym SN82 oraz SN83 na pewno nie wróżą szybkiego powrotu SU45 na trasę Chojnice - Tczew. Jak sytuacja SU45 wygląda w waszych regionach?


- Mark - 27.06.2010

Z początku sam wygląd mi się nie podobał, lecz od jakiegoś czasu zacząłem zauważać w nim plusy Smile Mam nadzieję, że PKP Cargo będzie z nich długo korzystał


- TOMEKKOT - 29.06.2010

A były już jakieś testy z jazdą na wielokrotnym? ogólnie ja również jestem zadowolony z tego że Cargo coś robi z taborem, choć bardziej się mówi o modernizacji SM42 niż SU45.


- przem710 - 29.06.2010

Kiedyś w Świecie Kolei była jakaś wzmianka że równolegle z ST45 ma być ST46 ale nic nie słychać w tym temacie.


- Lutek - 29.06.2010

SU46-049 czeka od długiego czasu na rzekomą modernizację na ST46. Podejrzewam, ze najpierw sprawdzają ST45, może potem wezmą się za ST46. Ciekawie będzie to wyglądać, jeżeli modernizacja ruszy to zapewne suka uzyska podobne światła jak to ma ST45 i inne gadżety na czole.


- mikrobart - 30.06.2010

Inne gadżety na czole, a również sterowanie mikroprocesorowe i diagnostykę komputerową - teraz dostaje to każda modernizowana w Polsce lokomotywa, jeśli mnie pamięć nie myli.


- Lutek - 30.06.2010

Mi chodzi o wygląd z zewnątrz, elektronika mnie nie interesi.


- buuuuum - 30.06.2010

no tak...aby w wyglądzie jak najmniej zachodziło zmian...elektroniki mogą pakować ile im się chce.


- mikrobart - 30.06.2010

buuuuum napisał(a):elektroniki mogą pakować ile im się chce
Ta elektronika czasem nie ulepsza konstrukcji, a wręcz ją pogarsza. Wszystkie układy scalone potrafią być bardzo kapryśne.


- przem710 - 22.01.2011

Wiadomo coś na temat dalszych modernizacji SU45? Skończyło się na czterech egzemplarzach, a umowa przewidywała rzekomo 20 sztuk. Czyżby ST45 była aż tak dużym niewypałem?


- Lutek - 22.01.2011

Plan upadł i znając życie na tym się skończy. Seria ta jest awaryjna i chyba zakład nie ma pomysłu co zrobić, żeby te problemu wyeliminować w ewentualnie dalszych projektach modernizacji. Robota czysto na odwal. Modernizacja SU45 przez PESĘ która kilka lat temu powiedziała tej serii "nie", a chodzi oczywiście o kasę... Dla mnie to szczyt głupoty.