Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Komunikacyjna rewolucja w Tczewie, czyli zmiana operatora komunikacji miejskiej. - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: KOLEJ HOBBYSTYCZNIE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-96.html)
+--- Dział: KOMUNIKACJA MIEJSKA I AUTOBUSOWA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-23.html)
+--- Wątek: Komunikacyjna rewolucja w Tczewie, czyli zmiana operatora komunikacji miejskiej. (/thread-1538.html)

Strony: 1 2


Komunikacyjna rewolucja w Tczewie, czyli zmiana operatora ko - przem710 - 20.11.2011

Mieszkańców Tczewa 1 stycznia przywita nie tylko nowy rok ale i również nowy przewoźnik który będzie świadczył usługi związane z komunikacją miejską, jednym słowem rewolucja. Dotychczas usługi te świadczyła Veolia Transport, a od nowego roku będzie to uwaga "Meteor Jaworzno" i tutaj proszę kolegów ze śląska o opinię na temat tego przewoźnika. Meteor wygrał w przetargu który ogłosił UM w Tczewie, proponując 9,38 mln za dwuletnie usługi! :-O. To prawie dwa razy mniej niż Veolia (16,19 mln), i to właśnie mnie martwi najbardziej, bo coś za coś. Będzie mniej autobusów bo tylko 30 a obecnie potrzeba około 40, no i tabor również pozostawia wiele do życzenia bo będą to jakieś stare po niemieckie Many, zamiast nowoczesnych Mercedesów Conecto które jeżdżą obecnie po ulicach Tczewa. Niestety nic nie można zrobić zgodnie z prawem miasto musi wybrać niekorzystniejszą cenę. Pozostaje mieć tylko żal do urzędników że przetarg nie został dobrze przygotowany i zamiast komunikacji miejskiej będziemy mieś komunikacyjny chaos. Natomiast dla samych urzędników wszystko jest ok, a najbardziej istotną kwestią jest kolorystyka autobusów. Czy w innych miastach były podobne sytuacje, proszę o opinię.

http://www.tcz.pl/index.php?p=1,47,0,wi ... e-autobusy

http://www.tcz.pl/index.php?p=1,47,0,wi ... e-autobusy


- ET40 - 20.11.2011

przem710 napisał(a):zamiast nowoczesnych Mercedesów Conecto które jeżdżą obecnie po ulicach Tczewa.
Ta, nowoczesne...W Bydgoszczy wśród pracowników MZK mają przezwisko "turecka klątwa", nie bez powodu...
Cytat:proponując 9,38 mln za dwuletnie usługi! . To prawie dwa razy mniej niż Veolia (16,19 mln),
Na tej podstawie jestem skłonny przypuszczać, że to gorsze dziadostwo, niż Mobilis :lol:


- rustsaltz - 20.11.2011

Meteor relatywnie dobrze wywiązywał się ze swoich zadań w MZK Tychy (był/jest nawet firmowy nadzór ruchu, niezależny od MZK), w KZK GOP standard, czyli byle co, byle by jechało. Obecnie firmę kontroluje Irex Sosnowiec, jeżdżący m. in. w Lublinie. Więc może ktoś stamtąd się wypowie?

Pewnie przesiadka do MANów drugiej generacji będzie bolesna, ale coś za coś Wink


- Maciej - 20.11.2011

przem710 napisał(a):Niestety nic nie można zrobić zgodnie z prawem miasto musi wybrać niekorzystniejszą cenę.

No, takie miasto ustaliło sobie kryteria. Trzeba było ileś procent na komfort, jakość itp., a jeśli bierze się 100% cena to później tak jest. W Poznaniu na zakup autobusów (trochę inna sprawa, ale chodzi o kryteria) ustalono kryteria 90% cena, 5% jakość, 5% zasady gwarancji. UM w Tczewie mógłby zrobić prosty myk - 90% cena, 10% komfort i badziewie straciłoby trochę punktów, chociaż czy przegrałoby przetarg przy tak niskiej cenie? Swoją drogą, tak niska cena - urząd powinien się przyjrzeć trochę temu, bo trochę to podejrzane...


- przem710 - 20.11.2011

Dlatego właśnie pisałem że przetarg i jego warunki zostały źle przygotowane. Co ciekawe Meteor do dnia obecnego nie ma przygotowanej bazy. Obawiam się że wszystko będzie na ostatnia chwilę. ET40 wolę nowe conecto potocznie zwane u nas "kiebabami" niż niemiecki szrot, to nagłe cofnięcie się epokę wstecz. Zresztą uważam że miasto wybrało najgorszy wariant sprzedając były ZKM w 2001 roku. Dziś jest zależne od operatora. Można powiedzieć że miasto wróciło do punktu wyjścia.


- ET40 - 20.11.2011

przem710 napisał(a):Co ciekawe Meteor do dnia obecnego nie ma przygotowanej bazy.
Oho, czyli Mobilis Bydgoszcz - bis :lol:
Cytat:ET40 wolę nowe conecto potocznie zwane u nas "kiebabami" niż niemiecki szrot, to nagłe cofnięcie się epokę wstecz.
Niemiecki szrot może będzie chociaż niskowejściowy...Bydgoskie średniopodłogowe tureckie klątwy zostały zakupione blisko 10 lat po zakupie pierwszych niskowejściowych Jelczy M181, 8 lat po niskopodłogowych Volvo i 6 lat po niskopodłogowych MAN-ach. Nie lubią ich zarówno pasażerowie jak i kierowcy. Nie dość, że mają wysoką podłogę, to jeszcze jakość wykonania tych autobusów oraz zastosowanych materiałów jest fatalna. Trzeszczą od samego początku. Nie wiem, może w Tczewie zakupiono jakąś lepszą serię tych pojazdów.
Cytat:Zresztą uważam że miasto wybrało najgorszy wariant sprzedając były ZKM w 2001 roku. Dziś jest zależne od operatora. Można powiedzieć że miasto wróciło do punktu wyjścia.
O proszę, ciekawe co na to zwolennicy prywatyzacji państwowych i samorządowych przewoźników.


- rustsaltz - 20.11.2011

ET40 napisał(a):Niemiecki szrot może będzie chociaż niskowejściowy...
Meteor nie ma nie-niskowejściowych MANów Wink. Raczej też nie kupią, bo nie ma skąd, a kupno nowych ma znikomy sens.
Cytat:Nie dość, że mają wysoką podłogę, to jeszcze jakość wykonania tych autobusów oraz zastosowanych materiałów jest fatalna
No przecież są kierowane na rynek turecki Tongue


- ET40 - 20.11.2011

rustsaltz napisał(a):Meteor nie ma nie-niskowejściowych MANów Wink. Raczej też nie kupią, bo nie ma skąd, a kupno nowych ma znikomy sens.
To nie tak źle. Byle tylko lepiej grzały w chłodne dni, niż te bydgoskie, które pierwotnie miały być sprzedane na rynek włoski, ale trafiły do Polski.
Cytat:No przecież są kierowane na rynek turecki Tongue
A także na rynki krajów arabskich i b. ZSRR :->


- przem710 - 20.11.2011

ET40 bo pewnie piszesz o starej wersji Conecto

http://galeria.pestka.info/details.php?image_id=5992

Tczew miał jako jedno z pierwszych miast te autobusy, i raczej nikt na nie nie narzekał, mało tego wiele razy były wypożyczane na testy przez inne miasta, a nawet jeden z nich był wystawiony na targach w Kielcach.

Mamy również nową wersje Conecto, z którą na początku były duże problemy komputery padały.

http://www.garnek.pl/pavels/5105236/tczew-ul-gdanska


- ET40 - 20.11.2011

Cytat:ET40 bo pewnie piszesz o starej wersji Conecto
Tak, piszę o tym syfie. U nas to jeździ w wersji przegubowej - na szczęście nie uszczęśliwiono pasażerów nimi w wersji krótkiej. Wyparły one co prawda Ikarusy (z których w 2006 roku jeździły tylko przegubowe), ale lepiej chyba by było zainwestować w np. Solarisy, czy nawet MAZy. Jedna sztuka przegubowego Conecto kosztowała prawie milion złotych, to niemało jak na takie wysokopodłogowe badziewie. Ikarusy i tak by zostały wycofane gdyby kupiono Solarisy (Solaris startował w przetargu!), może trochę później ale dziś jeździlibyśmy porządnymi autobusami a nie tureckimi wynalazkami. Oprócz Conecto kupiono wówczas także niskopodłogowe, wyprodukowane w Niemczech Citaro, też żadna rewelacja - zimą zimno, wnętrze ciemne i nieprzyjazne, ale chociaż siedzenia wygodne.

Ostatnio MZK Bydgoszcz kupiło nowszą wersję Conecto, już niskopodłogową. Są w porządku, chociaż trzeszczą od nowości tak samo jak te stare.


- przem710 - 01.01.2012

No i stało się, przewoźnik zmieniony. Nowe autobusy, nowe barwy, nieco zmieniony układ linii. Więcej będę mógł napisać po kilku dniach.

Kilka zdjęć:
http://www.phototrans.eu/14,529022,0,MAN_NL202_629.html
http://www.phototrans.eu/14,529021,0,MAN_NL222_705.html
http://www.phototrans.eu/14,529027,0,MAN_NL222_727.html


- Adams - 01.01.2012

He, he ale jazda. Po Tczewie jeżdżą autobusy na sosnowieckich numerach rejestracyjnych. :-P Najciekawsze w tym jest to że w Zagłębiu Meteor nie obsługuje żadnej linii.


- rustsaltz - 01.01.2012

Jak to nieTongue A 926? ;>


- Adams - 01.01.2012

To 926 ma teraz Meteor? Nawet nie wiedziałem. Ale chyba od niedawna bo wcześniej tą linie obsługiwała inna firma.


- rustsaltz - 01.01.2012

Irex i Meteor to jedno Wink