Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
[Dolny Śląsk] Połączenie Wrocław - Sobótka/Jaworzyna Śląska - Świdnica - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html)
+---- Dział: INFRASTRUKTURA KOLEJOWA, MODERNIZACJE, REMONTY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-89.html)
+---- Wątek: [Dolny Śląsk] Połączenie Wrocław - Sobótka/Jaworzyna Śląska - Świdnica (/thread-15.html)

Strony: 1 2 3 4


[Dolny Śląsk] Połączenie Wrocław - Sobótka/Jaworzyna Śląska - mikrobart - 06.06.2010

Zarząd Województwa Dolnośląskiego zgodził się na przejęcie linii kolejowej nr 771 Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto.

Trwają prace formalne nad przejęciem przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego linii kolejowej nr 285, łączącej Wrocław z Jedliną Zdrój. Spółka PKP SA zasugerowała, że przekazaniu tej trasy na własność Województwa Dolnośląskiego powinno towarzyszyć oddanie także linii nr 771, łączącej stacje Świdnica Przedmieście i Świdnica Miasto. Zarząd Województwa Dolnośląskiego wyraził zgodę na jej przejęcie, wraz z nieruchomościami i całą infrastrukturą.

Przekazanie przez PKP S.A. na własność Samorządu Województwa Dolnośląskiego linii nr 771 przyniesie wymierne korzyści. Dzięki temu, przewoźnicy kolejowi operujący na trasie Wrocław – Świdnica będą zgłaszać rozkłady jazdy u tego samego zarządcy. Pozwoli to przygotować ofertę przewozową dopasowaną idealnie do potrzeb pasażerów i rozszerzyć ofertę przewozową spółki Koleje Dolnośląskie S.A.

Źródło: Portal informacyjny o kolei na Dolnym Śląsku

Kolejna dobra wiadomość dla przyszłych pasażerów KD, ciekawe, jak będzie z ofertą i rozkładem na tej linii.


- rolmops - 08.03.2011

Wiem, że to stare ale.....plany UM Dolnośląskiego są takie aby zrobic najpierw Wrocław-Sobótka potem dodać Świdnicę a na koniec dojść do Jedliny. Jest tylko małe ale..... a mianowicie ostatnio chcieli przeznaczyć na to 88mln za taka kwote to oni z Wro nie wyjdą :lol: a co z przejazdami przez DK-i? Jak chca to rozwiązać? No i jeszcze jedno NIKT nie operuje na trasie Wrocław-Świdnica a nawet jak ktos zacznie to tylko KD. Do tego też dochodzi czas przejazdu i ilość przystanków, zachowac stare czy robić nowe dopasowane do realnych miejsc zapotrzebowania? eh, lubie tą linie i uważam, że jest tak piekna jak żadan inna ale coś czarno to widzę :roll:


- mikrobart - 08.03.2011

A doszło w końcu do przejęcia tej linii?


- rolmops - 08.03.2011

To jest bardzo dobre pytanie, ale skoro w budżecie wojewódzkim przeznaczyli na to 88mln to znaczy, że mieli ku temu podstawy.


- mikrobart - 08.03.2011

No tak, ale ani widu ani słychu o jakichkolwiek działaniach w tym kierunku.


- rolmops - 08.03.2011

Znalezione na szybko:

Są pieniądze na rewitalizacje lini Wrocław - Świdnica

a z tego wynika, że linia jest w trakcie przejmowania:

Dlaczego samorządy przejmują linia kolejowe?

Ciekawa prezentacja odnośnie KD i przejmowania linii kolejowych


Cytat:Inwestycja ruszy, gdy Samorząd Województwa Dolnośląskiego podpisze z PKP PLK S.A. akt notarialny o przekazaniu linii kolejowej i nieruchomości, na której szlak ten jest zlokalizowany. Później pozostanie tylko ogłosić przetarg i wybrać wykonawcę prac.



- mikrobart - 08.03.2011

W trakcie przejmowania - określenie trudne do zinterpretowania. Gdy zakładałem ten temat - w czerwcu 2010 r., linia też była w tej fazie.


- rolmops - 08.03.2011

wyśle do nich maila i się wypytam na jakim są etapie Smile


- mikrobart - 08.03.2011

Sprawa ciekawe z lokalnego punktu widzenia, przyznam, że trochę o niej zapomniałem, dobrze, że odkopałeś temat. Napisz, będziesz wdzięczny, bo chyba nie tylko mnie to interesuje.


- rolmops - 08.03.2011

BARDZO ciekawa bo linia jest poprostu piękna Smile

artykuł z 25.10.2010:

Cytat:Dojedziesz pociągiem z Wrocławia do Jedliny-Zdroju

[Obrazek: 42380318.th.jpg]

Nie jak pierwotnie planowano z początkiem stycznia, ale prawdopodobnie jeszcze przed końcem tego roku Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego przejmie od PKP linię kolejową nr 285. Związane z tym procedury dobiegają już końca.

Linia kolejowa łączy stację Wrocław Główny ze stacją Jedlina-Zdrój. Ostatni pociąg pasażerski przejechał nią ponad 13 lat temu. Od tego czasu infrastruktura kolejowa jest regularnie wykradana, dewastowana i popada w ruinę.

- W wieloletnim planie inwestycyjnym zarezerwowaliśmy 80 mln zł na remont kapitalny linii kolejowej nr 285 - mówi Zbigniew Szczygieł, członek zarządu województwa dolnośląskiego. Zakładamy, że remont zakończy się w 2013 roku i wówczas zaczną po niej kursować pierwsze pociągi.

Na potwierdzenie, że nie są to mrzonki, Zbigniew Szczygieł przypomina, że urząd marszałkowski dostał już dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego. Chodzi o zakup szynobusów, które będą kursowały również po linii nr 285. Wartość tego projektu wynosi 46 mln zł, w tym unijne dofinansowanie stanowi 39 mln zł. Pierwsze, kupione w ramach projektu pojazdy szynowe dotrą na Dolny Śląsk w ciągu najbliższych tygodni.

Informacja o planowanej reaktywacji połączenia kolejowego, które połączy stolicę Dolnego Śląska z Jedliną-Zdrój, cieszy władze uzdrowiska. Do deklaracji urzędników podchodzą jednak ostrożnie, bo o uruchomienie połączenia zabiegają od ponad ośmiu lat.

- Jeszcze w październiku ma się u nas odbyć konferencja poświęcona sprawie szybkiego uruchomienia linii nr 285 - wyjaśnia Leszek Orpel, burmistrz Jedliny-Zdroju. - Wezmą w niej udział m.in. przedstawiciele gmin: Wałbrzych, Głuszyca i Walim. One również chcą reaktywacji połączenia.

13 lat temu linią kolejową numer 285 przejechał ostatni pociąg pasażerskiW ramach przywrócenia połączeń kolejowych pomiędzy Wrocławiem i Jedliną-Zdrojem urząd marszałkowski przejął już linię kolejową nr 771 pomiędzy Świdnicą Przedmieście i Świdnicą Miasto. Pierwszy etap całej inwestycji zakłada remont infrastruktury kolejowej i przywrócenie połączeń z Wrocławia do Świdnicy. W kolejnym etapie inwestycja będzie kontynuowana aż do uzdrowiska.

Linia kolejowa nr 285 ma długość ponad 82 km. Wiedzie przez Góry Sowie. Jest na niej wiele imponujących obiektów, m.in. wiadukty i górskie stacyjki. Dlatego też linia ta uważana jest za jedną z najpiękniej położonych w Europie. Jej budowę rozpoczęto w drugiej połowie XIX w.

źródło: Gazeta Wrocławska


- mikrobart - 08.03.2011

No tak, ale brakuje informacji o sfinalizowaniu przejęcia linii przez UMWD. Bez tego za dużo nie można mówić, bo nie wiemy, jaki jest status tej linii.


- rolmops - 08.03.2011

Wyślę im zapytanie o 285 bo 771 już przejeli :-). Dziwił bym się jeśli było by inaczej, bo 771 to w sumie 2.499km i zbyt wielu budynków przy niej nie ma. Jeśli UM nie przejmie 285 to posiadanie samej 771 nie ma sensu, ale to chyba nie wchodzi w grę.


- rolmops - 26.04.2011

No to jest informacja, która może zaszokować(mnie wryło). Wiem, ze to jeszcze zajmie ale ciesze się jak dziecko Wink

Studium wykonalności dla zadania pn: Rewitalizacja linii kolejowej nr 285 Wrocław – Świdnica i 771 Świdnica Przedmieście - Świdnica Miasto. CPV 71241000-9.


- rolmops - 23.05.2011

Ogłoszenie o wyborze najkorzystniejszej oferty.

Studium wykonalności dla zadania pn: Rewitalizacja linii kolejowej nr 285 Wrocław-Świdnica i 771 Świdnica Przedmieście - Świdnica Miasto.


- aikon - 05.07.2011

Może ktoś ma jakieś kolejne newsy, jak wygląda sytuacja na trasie nr 285?
Bo poprzedni post jest bardzo obiecujący Wink Zdaje się, że wreszcie coś się zaczyna tutaj dziać!


This forum uses Lukasz Tkacz MyBB addons.