Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
[Dolny Śląsk] Połączenie Wrocław - Sobótka/Jaworzyna Śląska - Świdnica - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html)
+---- Dział: INFRASTRUKTURA KOLEJOWA, MODERNIZACJE, REMONTY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-89.html)
+---- Wątek: [Dolny Śląsk] Połączenie Wrocław - Sobótka/Jaworzyna Śląska - Świdnica (/thread-15.html)

Strony: 1 2 3 4


[Dolny Śląsk] Połączenie Wrocław - Sobótka/Jaworzyna Śląska - mikrobart - 06.06.2010

Zarząd Województwa Dolnośląskiego zgodził się na przejęcie linii kolejowej nr 771 Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto.

Trwają prace formalne nad przejęciem przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego linii kolejowej nr 285, łączącej Wrocław z Jedliną Zdrój. Spółka PKP SA zasugerowała, że przekazaniu tej trasy na własność Województwa Dolnośląskiego powinno towarzyszyć oddanie także linii nr 771, łączącej stacje Świdnica Przedmieście i Świdnica Miasto. Zarząd Województwa Dolnośląskiego wyraził zgodę na jej przejęcie, wraz z nieruchomościami i całą infrastrukturą.

Przekazanie przez PKP S.A. na własność Samorządu Województwa Dolnośląskiego linii nr 771 przyniesie wymierne korzyści. Dzięki temu, przewoźnicy kolejowi operujący na trasie Wrocław – Świdnica będą zgłaszać rozkłady jazdy u tego samego zarządcy. Pozwoli to przygotować ofertę przewozową dopasowaną idealnie do potrzeb pasażerów i rozszerzyć ofertę przewozową spółki Koleje Dolnośląskie S.A.

Źródło: Portal informacyjny o kolei na Dolnym Śląsku

Kolejna dobra wiadomość dla przyszłych pasażerów KD, ciekawe, jak będzie z ofertą i rozkładem na tej linii.


- rolmops - 08.03.2011

Wiem, że to stare ale.....plany UM Dolnośląskiego są takie aby zrobic najpierw Wrocław-Sobótka potem dodać Świdnicę a na koniec dojść do Jedliny. Jest tylko małe ale..... a mianowicie ostatnio chcieli przeznaczyć na to 88mln za taka kwote to oni z Wro nie wyjdą :lol: a co z przejazdami przez DK-i? Jak chca to rozwiązać? No i jeszcze jedno NIKT nie operuje na trasie Wrocław-Świdnica a nawet jak ktos zacznie to tylko KD. Do tego też dochodzi czas przejazdu i ilość przystanków, zachowac stare czy robić nowe dopasowane do realnych miejsc zapotrzebowania? eh, lubie tą linie i uważam, że jest tak piekna jak żadan inna ale coś czarno to widzę :roll:


- mikrobart - 08.03.2011

A doszło w końcu do przejęcia tej linii?


- rolmops - 08.03.2011

To jest bardzo dobre pytanie, ale skoro w budżecie wojewódzkim przeznaczyli na to 88mln to znaczy, że mieli ku temu podstawy.


- mikrobart - 08.03.2011

No tak, ale ani widu ani słychu o jakichkolwiek działaniach w tym kierunku.


- rolmops - 08.03.2011

Znalezione na szybko:

Są pieniądze na rewitalizacje lini Wrocław - Świdnica

a z tego wynika, że linia jest w trakcie przejmowania:

Dlaczego samorządy przejmują linia kolejowe?

Ciekawa prezentacja odnośnie KD i przejmowania linii kolejowych


Cytat:Inwestycja ruszy, gdy Samorząd Województwa Dolnośląskiego podpisze z PKP PLK S.A. akt notarialny o przekazaniu linii kolejowej i nieruchomości, na której szlak ten jest zlokalizowany. Później pozostanie tylko ogłosić przetarg i wybrać wykonawcę prac.



- mikrobart - 08.03.2011

W trakcie przejmowania - określenie trudne do zinterpretowania. Gdy zakładałem ten temat - w czerwcu 2010 r., linia też była w tej fazie.


- rolmops - 08.03.2011

wyśle do nich maila i się wypytam na jakim są etapie Smile


- mikrobart - 08.03.2011

Sprawa ciekawe z lokalnego punktu widzenia, przyznam, że trochę o niej zapomniałem, dobrze, że odkopałeś temat. Napisz, będziesz wdzięczny, bo chyba nie tylko mnie to interesuje.


- rolmops - 08.03.2011

BARDZO ciekawa bo linia jest poprostu piękna Smile

artykuł z 25.10.2010:

Cytat:Dojedziesz pociągiem z Wrocławia do Jedliny-Zdroju

[Obrazek: 42380318.th.jpg]

Nie jak pierwotnie planowano z początkiem stycznia, ale prawdopodobnie jeszcze przed końcem tego roku Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego przejmie od PKP linię kolejową nr 285. Związane z tym procedury dobiegają już końca.

Linia kolejowa łączy stację Wrocław Główny ze stacją Jedlina-Zdrój. Ostatni pociąg pasażerski przejechał nią ponad 13 lat temu. Od tego czasu infrastruktura kolejowa jest regularnie wykradana, dewastowana i popada w ruinę.

- W wieloletnim planie inwestycyjnym zarezerwowaliśmy 80 mln zł na remont kapitalny linii kolejowej nr 285 - mówi Zbigniew Szczygieł, członek zarządu województwa dolnośląskiego. Zakładamy, że remont zakończy się w 2013 roku i wówczas zaczną po niej kursować pierwsze pociągi.

Na potwierdzenie, że nie są to mrzonki, Zbigniew Szczygieł przypomina, że urząd marszałkowski dostał już dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego. Chodzi o zakup szynobusów, które będą kursowały również po linii nr 285. Wartość tego projektu wynosi 46 mln zł, w tym unijne dofinansowanie stanowi 39 mln zł. Pierwsze, kupione w ramach projektu pojazdy szynowe dotrą na Dolny Śląsk w ciągu najbliższych tygodni.

Informacja o planowanej reaktywacji połączenia kolejowego, które połączy stolicę Dolnego Śląska z Jedliną-Zdrój, cieszy władze uzdrowiska. Do deklaracji urzędników podchodzą jednak ostrożnie, bo o uruchomienie połączenia zabiegają od ponad ośmiu lat.

- Jeszcze w październiku ma się u nas odbyć konferencja poświęcona sprawie szybkiego uruchomienia linii nr 285 - wyjaśnia Leszek Orpel, burmistrz Jedliny-Zdroju. - Wezmą w niej udział m.in. przedstawiciele gmin: Wałbrzych, Głuszyca i Walim. One również chcą reaktywacji połączenia.

13 lat temu linią kolejową numer 285 przejechał ostatni pociąg pasażerskiW ramach przywrócenia połączeń kolejowych pomiędzy Wrocławiem i Jedliną-Zdrojem urząd marszałkowski przejął już linię kolejową nr 771 pomiędzy Świdnicą Przedmieście i Świdnicą Miasto. Pierwszy etap całej inwestycji zakłada remont infrastruktury kolejowej i przywrócenie połączeń z Wrocławia do Świdnicy. W kolejnym etapie inwestycja będzie kontynuowana aż do uzdrowiska.

Linia kolejowa nr 285 ma długość ponad 82 km. Wiedzie przez Góry Sowie. Jest na niej wiele imponujących obiektów, m.in. wiadukty i górskie stacyjki. Dlatego też linia ta uważana jest za jedną z najpiękniej położonych w Europie. Jej budowę rozpoczęto w drugiej połowie XIX w.

źródło: Gazeta Wrocławska


- mikrobart - 08.03.2011

No tak, ale brakuje informacji o sfinalizowaniu przejęcia linii przez UMWD. Bez tego za dużo nie można mówić, bo nie wiemy, jaki jest status tej linii.


- rolmops - 08.03.2011

Wyślę im zapytanie o 285 bo 771 już przejeli :-). Dziwił bym się jeśli było by inaczej, bo 771 to w sumie 2.499km i zbyt wielu budynków przy niej nie ma. Jeśli UM nie przejmie 285 to posiadanie samej 771 nie ma sensu, ale to chyba nie wchodzi w grę.


- rolmops - 26.04.2011

No to jest informacja, która może zaszokować(mnie wryło). Wiem, ze to jeszcze zajmie ale ciesze się jak dziecko Wink

Studium wykonalności dla zadania pn: Rewitalizacja linii kolejowej nr 285 Wrocław – Świdnica i 771 Świdnica Przedmieście - Świdnica Miasto. CPV 71241000-9.


- rolmops - 23.05.2011

Ogłoszenie o wyborze najkorzystniejszej oferty.

Studium wykonalności dla zadania pn: Rewitalizacja linii kolejowej nr 285 Wrocław-Świdnica i 771 Świdnica Przedmieście - Świdnica Miasto.


- aikon - 05.07.2011

Może ktoś ma jakieś kolejne newsy, jak wygląda sytuacja na trasie nr 285?
Bo poprzedni post jest bardzo obiecujący Wink Zdaje się, że wreszcie coś się zaczyna tutaj dziać!