Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Modernizacja SA103 - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html)
+---- Dział: ZESPOŁY TRAKCYJNE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-88.html)
+---- Wątek: Modernizacja SA103 (/thread-1460.html)



Modernizacja SA103 - Gżągal - 18.10.2011

Wszystkie trzy pojazdy 214Ma serii SA103, które posiada województwo zachodniopomorskie, zostaną zmodernizowane. Urząd Marszałkowski ogłosił w tym celu przetarg 7 października, a teraz przedłużył termin składania ofert

Źródło: Rynek Kolejowy (Kolejowy Komis)

Cóż, ostatnio coraz więcej inwestują w pociągi ;-)


- Obleśny Szczur - 18.10.2011

Ju¿ bêd± modernizowaæ? Kilka lat temu to wyprodukowali...


- przem710 - 18.10.2011

No tak tylko że do najlepszych nie należą, może warto w nich zmienić parę rzeczy aby zwiększyć niezawodność.


- Virakocha - 18.10.2011

Wada SA103 to przede wszystkim wysoka awaryjność oraz słabe silniki - nie można nimi ciągać doczepnych wagonów, jak w przypadku bliźniaczej konstrukcji SA106. Była przeprowadzona próba na ciągnięcie wagonu doczepnego (SA103 z PomZPR). Na równym terenie radził sobie stosunkowo dobrze, gorzej z podjazdem pod górkę. ;-)

[Edit]

Martwi mnie, że w przypadku kryterium cenowego pominięte zostaną te wady, które wymieniłem powyżej. Bez tego nie będzie możliwa ich dalsza eksploatacja na szlakach typu Koszalin-Mielno (sezonowo wielkopotokowe).


- Lubuszanin - 18.10.2011

Cytat:Wada SA103 to przede wszystkim wysoka awaryjność oraz słabe silniki
To nie wada tylko oryginalny produkt z oryginalnym silnikiem. Jeżeli UM zamówił szynobus ze słabszym silnikiem to raczej nie brał tego pod uwagę jako wadę.
Wadą w tym przypadku to może być co najwyżej dziura w budżecie.


- Virakocha - 18.10.2011

Albo kierowanie się przede wszystkim ceną, nie biorąc pod uwagę skutków takiej decyzji. :-P


- Gżągal - 15.12.2011

Dziś po przeszło miesięcznym pobycie w Bydgoszczy i przejściu tam II etapu modernizacji, do Kołobrzegu powrócił SA103-008. Pojazd jest już w nowym malowaniu, zgodnym z nowym schematem kolorystycznym wcześniej znanym z SA136.

Źródło: Kolejowy Komis