Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Zdjęcia pojedynczych członów ET41 - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html)
+---- Dział: LOKOMOTYWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-87.html)
+---- Wątek: Zdjęcia pojedynczych członów ET41 (/thread-1256.html)

Strony: 1 2


Zdjęcia pojedynczych członów ET41 - fred77 - 26.07.2011

Oczywiście zdjęcia są ale wszędzie tylko pokazana jest cała kompletna lokomotywa.
A ja szukam zdjęć rozpiętych członów.
Nigdzie nie mogę znaleźć zdjęć przejścia pomiędzy członami ale od środka. Oraz zdjęć przejścia poszczególnych rozpiętych członów od zewnątrz.

Jest gdzieś w internecie galeria, która zawiera różne zdjęcia rozpiętych członów ET41?


- Mannerheim - 26.07.2011

http://sigman.kolej.org.pl/foto/et41-037c.jpg


- fred77 - 26.07.2011

Mannerheim napisał(a):http://sigman.kolej.org.pl/foto/et41-037c.jpg

Szkoda, ze tylko jedno. Przydało by się więcej. :-|


- lxd2bartek - 26.07.2011

Do niedawna można było zobaczyc z okna pociągów rozbebeszony jeden człon jamnika w Łazach.Już chyba go pocięli bo już nie stoi.


- *ARTUR* - 27.07.2011

fred77, Po co ci zdjęcia rozpiętych członów?
Mam parę fotek jeszcze analogowych jak znajde to ci dam na imprezie drezynowej a jak miałbyś czas to wpadnij do Opola na lokomotywownie nieraz jest okazja zobaczyć rozpięte człony.
Jeśli ktoś miałby zamiar podczepienia wagonów osobowych między członami takiej lokomotywy to fizycznie jest to wykonalne ale po pierwsze wysokość przejścia między wagonowego w lokomotywie jest niestety znacznie wyżej niż w normalnym wagonie osobowym (sprzęgi sterowania również należało by przedłużyć ale to nie kłopot dla każdego elektryka).


- MichałŁ - 27.07.2011

Mam takie pytanie. Czy ciągnięto kiedyś pociągi pojedyńczymi członami ET41? Np. tal jak to robią Rosjanie
http://parovoz.com/newgallery/pg_view.p ... RU#picture


- rustsaltz - 27.07.2011

Nie, jeden człon ET41 wymagałby drobnych prac "dostosowawczych" do takiej jazdy, poza tym od tego jest zwykła siódemka.


- przem710 - 27.07.2011

http://rail.phototrans.eu/14,11568,0.html
http://rail.phototrans.eu/14,16193,0.html

i taka ciekawostka http://rail.phototrans.eu/14,55411,0.html


- MichałŁ - 27.07.2011

rustsaltz napisał(a):Nie, jeden człon ET41 wymagałby drobnych prac "dostosowawczych" do takiej jazdy, poza tym od tego jest zwykła siódemka.
A co trzeba by dostosować ? Myślałem że wystarczy tylko rozpiąć i można jechać jednym członem.


- rustsaltz - 27.07.2011

Dokładnie Ci nie powiem, bo w serii nie siedzę, wiem tylko, że tak sam z siebie nie pojedzie. Coś ze sprężarkami się kiełbasi.


- przem710 - 27.07.2011

Prawdopodobnie chodzi o elektrykę która wymaga obecności drugiego członu. Tak zbudowany układ. Lecz słyszałem plotki że nie raz manewrowano już jednym członem ET41 na terenie jakieś lokomotywowni.


- MichałŁ - 27.07.2011

Rozumiem. Myślałem że to jest połączone jak zwykła trakcja wielokorotna, a tu widać nie. Czyli pewnie trzeba coś podeprzeć albo pomostkować żeby pojechać .


- Virakocha - 28.07.2011

Obydwa człony połączone są sprzęgiem śrubowym, przewodami pneumatycznymi i przewodami sterowania wielokrotnego oraz umożliwiono przejście pomiędzy sekcjami, z zastosowaniem elastycznych osłon gumowych, może dlatego nie można jeździć samodzielnie, jak w przypadku ET40 ?


- mikrobart - 28.07.2011

Virakocha, wskaż mi fragment, w którym dowiodłeś, że nie można - nie odnajduję go, może jestem ślepy.


- Virakocha - 28.07.2011

Przewody pneumatyczne najprawdopodobniej albo brak odpowiedniej masy hamującej, nic innego do głowy mi nie przychodzi ;-)