Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Inwestycyjna ofensywa w PKP Intercity - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: PRZEWOZY PASAŻERSKIE I TOWAROWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-94.html)
+--- Dział: KOLEJ DALEKOBIEŻNA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-5.html)
+--- Wątek: Inwestycyjna ofensywa w PKP Intercity (/thread-1122.html)

Strony: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10


Inwestycyjna ofensywa w PKP Intercity - sphinx - 15.06.2011

Cytat:PKP InterCity inwestuje miliardy w kolej. Pendolino to początek
Leszek Baj
15.06.2011 aktualizacja: 2011-06-15 08:15

PKP InterCity nie tylko chce kupić pociągi Pendolino za ponad 2 mld zł, ma też na oku dwie inne inwestycje - modernizację blisko 70 wagonów i zakup 30 nowych wagonów piętrowych w sumie za 380 mln zł.
(...)
Pierwsza to kompleksowa modernizacja w latach 2011-14 około 70 wagonów pasażerskich używanych w komunikacji krajowej. Będzie to kosztowało 190 mln zł, czyli połowę kwoty z funduszy unijnych. Drugi projekt to zakup 30 nowych wagonów piętrowych, które miałyby kursować na trasie Warszawa - Łódź. Dzięki temu jeździłoby sześć nowych pociągów, każdy z nich mógłby zabrać 650-680 pasażerów i poruszać się z prędkością do 160 km/h. PKP InterCity liczy, że wagony kupi za 190 mln zł i dostanie je do 2014 r.

Prezes PKP InterCity Janusz Malinowski przyznaje, że spółka pracuje nad projektami. Chce rezygnować z leciwych składów liczących po 30-40 lat. - Modernizacja starego taboru bardzo dużo kosztuje. Trzeba z niego rezygnować - mówił nam niedawno.
(...)

Źródło: Gazeta Wyborcza

Ciekawe skąd wezmą na to wszystko pieniądze...


- Mika - 15.06.2011

Cytat:Drugi projekt to zakup 30 nowych wagonów piętrowych, które miałyby kursować na trasie Warszawa - Łódź.
To mnie ciekawi :-) Jak ktoś będzie coś więcej wiedział to piszcie, piszcie.


- Poznanski_mech - 16.06.2011

Lepiej kupić Bombardiery na 160 km/h + nowoczesne wagony piętrowe. Od grudnia na Centralnym zostanie wprowadzona opłata za długość składu więc to nie głupie posunięcie.


- Domio - 17.07.2011

Tzn. TLKi na piętrusach ? Trochę żal jak dla mnie wolał bym osobiście wagony normalne np. takie jak ma Bolesław Prus.


- przem710 - 18.07.2011

Co wy macie z tym tradycjonalizmem? Albo się rozwijamy albo stoimy w miejscu.


- pitagoras23 - 18.07.2011

Owszem zakup nowych wagonów to krok w dobrą stronę. Tylko ja osobiście nie przypisywałbym tych nowych wagonów na jedną trasę. One powinny wyjechać w różne miejsca kraju i na różne pociągi. Nie tylko trasa Warszawa - Łódź jest zatłoczona, ale także Poznań - Szczecin, Kraków - Katowice (w niektórych godzinach).
Tylko dziwnym jest dlaczego IC nie chce kupić wagonów sterowniczych?


- przem710 - 18.07.2011

Trasa Warszawa - Łódź jest non-stop zatłoczona.


- pitagoras23 - 18.07.2011

To nie ulega wątpliwości, ale można dać połowę wagonów na tę trasę, a połowę na inne wymienione, prawda? Jedno drugiego nie wyklucza, choć jeśli tam pójdą piętrowe to reszta pojedzie w Polskę.


- przem710 - 18.07.2011

Wagony piętrowe są najlepsze na nie długie trasy o bardzo dużym potoku podróżnych, czyli najlepiej w ruchu metropolitalnym. Trasy Warszawa-Szczecin czy też Warszawa-Katowice nie zaliczają się do grona tego typu linii. Tak jak zauważyłeś po dostarczeniu piętrusów, tradycyjne wagony wrócą na inne trasy i problem będzie rozwiązany, i moim zdaniem to najlepsze rozwiązanie.

Cytat:Tylko dziwnym jest dlaczego IC nie chce kupić wagonów sterowniczych?

Hm, a koniecznie one są nam potrzebne, na trasie Warszawa - Łódź nie ma zmiany czoła składu, więc wydaje się to nie potrzebne. Dodatkowo potrzebny byłby odpowiedni tabor do obsługi wagonów sterowniczych, a takowego nie posiadamy.


- pitagoras23 - 18.07.2011

Owszem nie ma zmiany czoła na trasie, ale chodzi o to, że jak pociąg dojedzie do stacji końcowej to dzięki tym wagonom sterowniczym nie trzeba będzie podczepiać dodatkowej lokomotywy i później jechać poprzednią na bocznicę. Dzięki temu zyskamy czas postoju oraz nie trzeba będzie przeznaczać na tę trasę wielu loków.


- mikrobart - 18.07.2011

pitagoras23 napisał(a):Tylko dziwnym jest dlaczego IC nie chce kupić wagonów sterowniczych?
To pytanie pomocnicze - ile lokomotyw przystosowanych do systemu push&pull ma PKP IC?


- przewoz - 18.07.2011

Może zacznijmy od tego, że PKP IC nie planuje zakupu wagonów STEROWNICZYCH. W takim układzie żadne lokomotywy ponad EU07 nie są im potrzebne.


- psim - 18.07.2011

Przecież madame Sitkowska coś bełkotała o przerobieniu siódemek na zdalne sterowanie ;-]


- Maciej - 23.08.2011

http://www.rynek-kolejowy.pl/26619/Dwa_ ... esiaca.htm

Czyli IC idzie do przodu! Tylko po przeczytaniu tego artykułu, nasunęło mi się pewne pytanie - czy naprawdę warto prywatyzować IC, skoro idzie już tak dobrze?


- pitagoras23 - 23.08.2011

Może sprywatyzowane IC będzie znacznie lepsze, niż państwowe, bo wówczas nikt z Ministerstwa nie będzie rządził, co gdzie ma jeździć. A tak wolny rynek zdecyduje.