Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
BR232/232 - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html)
+---- Dział: LOKOMOTYWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-87.html)
+---- Wątek: BR232/232 (/thread-1017.html)



BR232/232 - mrecel97 - 18.05.2011

Lokomotywa serii BR232 stanowiła odmianę konstrukcyjną z serii 130/131. Pojazdy te przede wszystkim trafiły do NRD (1973-1982) w liczbie 700 sztuk. Miały one uniwersalne przeznaczenie; mogły osiągać nawet 120km/h przy 122 000 kg. Do Polski pierwsze egzemplarze trafiły przed 2005 rokiem. Bliźniacza lokomotywa (131) została zaliczona również do BR232 z tego względu iż były tylko dwie takie w Polsce. Pojazdy szynowe BR232 są jednymi z najsilniejszych lokomotyw. Od serii ST43 i ST44 miały nowocześniejsze rozwiązania układu napędowego i wózków z prowadzeniem zestawów kołowych.
Dane Techniczne

Układ osi: Co'Co'
Prędkość maksymalna: 120km/h
System ogrzewania: jest(1 kV)
Masa służbowa: 122 000 kg
Długość całkowita:20 820 mm



- mikrobart - 18.05.2011

Na Encyklopedię to stanowczo za mało.


- MichałŁ - 19.05.2011

Proponuję lekturę tej książki: http://get.zdsim.kiev.ua/library/books/ ... vanie.djvu
od strony 15. I może jeszcze jakaś współpraca i na pewno by więcej napisał o Ludmile.
Np. że to pierwsza rosyjska lokomotywa z przekładnią AC/DC i prostownikiem krzemowym, był prototyp dwuczłonowej wersji, ma przesuwne czopy skrętu, ABS, hamulec ED, silnik wyłącza połowę cylindrów na biegu jałowym, ma też tak zwany defektoskop, tyrystorowo sterowane wzbudzanie, hamulec ma 5 nastaw G, P1, P2, R, i R+ED.