Baner serwisu


Informacje i dane prezentowane w serwisie Ilostan Pojazdów Trakcyjnych nie są oficjalnymi przewoźników kolejowych i pochodzą ze źródeł określonych w bibliografii oraz obserwacji użytkowników naszego serwisu.

Tabor trakcyjny -> Lokomotywy parowe do 1939r. -> Pm36

Pm36-1

662/1937 numer fabryczny

1937 rok produkcji

87 Wiek pojazdu

Zlomowany status

2495 wyswietlen

Historia przydziałów

DataPrzydziałPrzewoźnikDodał
1937-**-**-----------
Referat Doświadczalny Ministerstwa KomunikacjiTp4
1938-04-01Par. Warszawa Zachodnia
(delegacja)
PKP
(Referat Doświadczalny Ministerstwa Komunikacji)
Tp4
1938-07-01Par. Białystok
(delegacja)
PKP
(Referat Doświadczalny Ministerstwa Komunikacji)
Tp4
1939-03-**Par. Kutno
(delegacja)
PKP
(Referat Doświadczalny Ministerstwa Komunikacji)
Tp4
1939-09-**Bw Warschau
DRBTp4
1940-**-**Bw Posen Hbf
DRBTp4
1942-10-**LVA Grünewald
Jako 18 601
DRBTp4
1945-**-**-----------
Jako T18 601
NKPSTp4
195*-**-**Oczekuje zlomowania Brak precyzyjnych dokumentówTp4
1952-10-**Oczekuje zlomowania Brak precyzyjnych dokumentówTp4
1952-10-**Zlomowany +++Brak precyzyjnych dokumentówTp4

Historia napraw

DataZNTKMalowanieTyp naprawyDodał
1937-03-**FABLOK Chrzanów

GranatowaProdukcja


Otulina aerodynamiczna
Tender:
Tp4
1942-10-**LVA Grünewald

Jako parowóz hamulcowy
Brak danychBrak danych


Tender:
Tp4

Historia zdarzeń

DataZdarzenieRodzaj zdarzeniaDodał
1937-03-16Pierwsza jazda próbna-----Tp4
1937-xx-xxPrezentacja parowozu na wystawie sztuki i techniki w Paryżu. Lokomotywa wraz z pociągiem turystycznym uzyskała złoty medal.-----Tp4
1938-**-**Jazdy próbne na trasie Białystok - Wilno.-----Tp4
1939-03-**Jazdy z pociągiem testowym o masie ok. 400t na trasie Kutno - Września. Osiągnięcie przez parowóz prędkości 142 km/h-----Tp4
1939-04-**Przypisanie parowozu do obsługi pociągu Nord Express (L-1301/2) na odcinku Kutno - Zbąszyń - Kutno na zmianę z parowozami serii Pk1-----Tp4
1939-09-04Parowóz zdobyty przez wojska niemieckie.-----Tp4
1942-10-**Defekt parowozu. Wywóz w głąb Rzeszy. Zdjęcie obudowy aerodynamicznej i nadanie oznaczeń 18 601-----Tp4
1945-**-**Parowóz zdobyty przez Armię Czerwoną-----Tp4

Fotografie

FotografiaOpis

1937-04-** Paryż

Zdjęcie udostępnione dzięki życzliwości NAC. (Sygnatura: 1-G-3072; Link: http://www.audiovis.nac.gov.pl/obraz/80843/h:158/ ) Pierwszy polski parowóz z otuliną aerodynamiczną, wykonany przez Pierwszą Fabrykę Lokomotyw w Chrzanowie, wystawiany na Międzynarodowej Wystawie Sztuki i Techniki w Paryżu w 1937r. - wygląd zewnętrzny.


Tp4 autor 2310 wyswietlen 0 komentarze


IPT v 1.4 - Copyright by ForumKolejowe.pl - 2011-2020 - Created by przem710
Czas wygenerowania strony: 0.09734 sekundy, zapytań SQL: 25