Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Słowacy kupują PKL?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6
Jak donosi "Gazeta Krakowska" Gigant narciarski "Tatra Mountain Resorst" ze Słowacji potwierdza chęć kupna Polskich Kolei Linowych.

Szczegóły: http://www.gazetakrakowska.pl/stronaglo ... ,id,t.html
A ten gigant to jest naprawdê s³owacki, czy raczej jest tylko firm± zarejestrowan± w S³owacji ale z obcym kapita³em?
Może sprzedami inne dziedzictwo narodowe Polski np. Wawel?
Lubuszanin, porównanie godne braw. Jeśli cena będzie dobra to w czym problem? Zamknięcia kolejek bym nie podejrzewał bo zimą te kury znoszą złote jajka.
Sorry, ale taka kolejka na Kasprowy Wierch lub na Gubałówkę to ewenement, dziedzictwo narodowe Polski,"nowoczesny zabytek", świedek historii.
Nikt tu nie mówi o zamykaniu. Wysprzedawane jest dosłownie wszystko, widać że dotyczy to nawet czegoś co jest kultowe i na stałe wpisało się w markę "dobre bo Polskie".
Zobacz lepiej jaką już teraz mamy sytuację-wysprzedaliśmy wszystko za bezcen Rosjanom i Niemcom a teraz żyjemy z tego co od nich wyżebrzemy.
Polska to nie Czarnogóra II.
Lubuszanin, wspomniane przez Ciebie kolejki przeszły kapitalne remonty, tam z tradycji pozostała już tylko nazwa. Trzymajmy się tematyki okołokolejowej - Niemcy ani nawet Rosjanie zbyt wiele z polskiej kolei nie uszczknęli.
Ja popieram Lubuszanina, Bartek nie po to ktoś remontował aby potem sprzedać. W Polsce sprzedaje się wszystko na potęgę, a niedługo nawet PKP Cargo sprzedadzą, co jest większym dziedzictwem niż PKL.
przem710 napisał(a):a niedługo nawet PKP Cargo sprzedadzą
Postępowanie trwa.

PKL to stosunkowo mała firma a skoro zainteresowany nią jest potentat rynku działający u sąsiadów - to czemu nie?
Patriotyzm? Wiem że to nie żadne wytłumaczenie, lecz to smutne jest to że nie długo będziemy w Polsce pracować wyłącznie w zagranicznych firmach.
Mając na uwadze fakt, że najlepiej w Polsce było, gdy panował obcy zamordyzm to należy się dokładnie zastanowić, czy jest nad czym płakać.
przem710, patriotyzm w słowniku biznesowym nie istnieje. Nie możemy przyjąć postawy "nie dam, moje!", bo to polskie i koniec. Kiedyś wszystko było polskie, jeszcze za czasów PRL i wielkiego PKP - do czego to doprowadziło?

Dlatego jestem zwolennikiem rozważnej, przemyślanej i stopniowej prywatyzacji.
mikrobart, to ja proponuje sprzedać obcym inwestorom GAT, Krupówki, Morskie Oko, TPN, Westerplatte, Muzeum WP, Powstania Warszawskiego czy wspomniany Wawel.
To też złote kury przecież.
Lubuszanin, ale darujmy sobie porównywanie spółek nastawionych tylko i wyłącznie na zysk z miejscami ważnymi dla Polaków pod względem narodowym - nie wiem, po co odnoszę się do takich oderwanych od rzeczywistości wypowiedzi.

Spółka i tak zostanie sprzedana - właściciel, czyli Grupa PKP S.A. już to postanowiła. Warto, aby sprzedano ją w całości a nie zaczynano dzielić na PKP PKL Wagony, PKP PKL Liny nośne itp.
Kolejka na Kasprowy nie jest ważnym miejscem dla Polaków?

PKL już dawno powinno być wyłączone ze struktur Grupy PKP. Może nie tyle co prywatyzacja tejże firmy, co usamorządowienie. To może być właściwy kurs.
Lubuszanin napisał(a):Może nie tyle co prywatyzacja tejże firmy, co usamorzadowienie.

Taaa, usamorządowienie, piękne słowa, wszyscy śpiewali je jak jeden mąż gdy rozpoczynało się usamorządowienie Przewozów Regionalnych (a raczej PKP PR). Teraz dalej chce się śpiewać? Nie, bo usamorządowienie w Polsce to fatalny krok, chyba, że ktoś szuka okazji do rozbicia PKL.

Lubuszanin, to z lekka reliktowe myślenie - myśląc Twoimi kategoriami, to wszystko jest w pewnym rodzaju ważne dla Polaków - czyli wracamy do tego, przed czym starsze ode mnie pokolenia uciekały?
Stron: 1 2 3 4 5 6