Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Remont linii podg Kłodzko Nowe-Kudowa Zdrój na odcinku podg Kłodzko Nowe - Duszniki Zdrój
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.

Virakocha

Pojawiła się szansa dla linii. Na stronie PLK jest aneks z SIWZem do przetargu na roboty na w/w linii. Część materiałów wrzucam :

1. Przedmiot niniejszego zamówienia stanowi opracowanie dokumentacji wykonawczej wraz z realizacją zadania „Naprawy linii kolejowej nr 309 na odcinku Kłodzko Nowe – Duszniki Zdrój przy użyciu materiałów nowych wraz z robotami towarzyszącymi” w następujących lokalizacjach:
Szlak Kłodzko Nowe tor nr 1 w km 0,040 – 0,755 oraz p.o. Kłodzko Nowe tor nr 1 w km 0,755 – 0,880;
 Szlak Kłodzko Nowe – Kłodzko Zagórze tor nr 1 w km 0,880 – 2,700 oraz p.o. Kłodzko Zagórze tor nr 1 w km 2,700 – 2,902;
 Szlak Kłodzko Zagórze – Stary Wielisław tor nr 1 w km 2,902 – 5,530 oraz p.o. Stary Wielisław tor nr 1 w km 5,530 - 5,749;
 Szlak Stary Wielisław – Polanica Zdrój tor nr 1 w km 5,749 – 9,888 oraz stacja Polanica Zdrój tor nr 1 w km 9,888 - 10,927;
 Szlak Polanica Zdrój – Szczytna Śląska tor nr 1 w km 10,927 – 15,378 oraz p.o. Szczytna Śląska tor nr 1 w km 15,378 - 16,567;
 Szlak Szczytna Śląska – Duszniki Zdrój tor nr 1 w km 16,567 – 21,289.


Po robotach przewidywana Vmax ma wzrosnąć do 50 km/h.
Ciekawe czy Dolkom nie skopie roboty :? :?:
A dlaczego tylko 50km/h? Ja rozumiem, ¿e to górska linia, ale naprawdê "niedasie" wiêcej?
Może łuki są takie a nie inne, poza tym po co na jakiejś lokalnej linii np. 90?
Mia³em na my¶li raczej max 70. Lokalna to ona jest, ale zauwa¿, ¿e prowadzi do miejscowo¶ci turystycznej. Swego czasu by³ poci±g z £odzi Kaliskiej do K³odzka, przed³u¿ony w sezonie do Kudowy.
Obleśny Szczur, naprawdę nie da się wiecej.
NIe znasz chyba profilu tej linii.
Linia do Kudowej z tego co pamiętem miała prędkośc konstrukcyjną 50 km\h i nigdy więcej pociągi tam nie jeździły.

darowu

Wrócą pociągi do Kudowy-Zdroju

Ponad rok temu kursowanie pociągu „Kamieńczyk” na odcinku od Kłodzka do Kudowy-Zdroju zostało zawieszone.

Stało się tak z powodu ciągłych awarii lokomotyw powodowanych fatalnym stanem torowiska. Składy nie były przystosowane do jazdy ze stałą prędkością 20 km/h.

- Dodatkowe trudności sprawiał trudny profil trasy, liczne łuki i duże nachylenie - mówi Jerzy Dul, Dyrektor wrocławskiego oddziału Centrum Realizacji Inwestycji PKP. - Zima też zrobiła swoje, tabor co chwilę ulegał awariom.

Od marca 2010 roku autobusy zastąpiły pociąg. Dziś już wiadomo, że przewozy wrócą do Kudowy.

- Wszystko dzięki porozumieniu z Urzędem Marszałkowskim, który w dużym stopniu sfinansuje te inwestycję - tłumaczy Dul.

W tej chwili ogłoszony został przetarg na zaprojektowanie trasy. W przyszłym roku powinny ruszyć prace budowlane.

Jeśli remont skończy się jesienią przyszłego roku, to nowe pociągi wjadą na trasę w grudniu 2012 roku. Koszt inwestycji to ok. 60 mln zł.

Poniżej fotoreportaż autorstwa Krzysztofa Witosa linii kolejowej na odcinku Duszniki Zdrój - Kudowa Zdrój. Całą galerię można zobaczyć tutaj.

prw.pl

[Obrazek: fR7alIdyVY.jpg]
Do jakiej prędkości przystosują tory? Myślę, że 50 km/h przy takim profilu wystarczy.
Kłodzko Nowe - Polanica Zdrój: 50 km/h, Polanica Zdrój - Kudowa Zdrój 45. Czyli dokładnie tak jak było w 2000 po ponownym uruchomieniu linii.

Virakocha

Akurat od Kłodzka Nowego do Książka to linia jest w miarę prosta i tam być może te 60 km/h dało by się zrobić. Oby tylko nie robił tego DOLKOM, bo będzie 10 km/h :-P
Virakocha napisał(a):Akurat od Kłodzka Nowego do Książka to linia jest w miarę prosta i tam być może te 60 km/h dało by się zrobić.
A to mówisz na podstawie jakichś badań, czy po prostu linia "jest prosta"?

Na tej linii więcej jak 50 km/h nie jest potrzebne.
Witam.

Dwa słowa na temat prędkości na szlaku Kłodzko Nowe - Kudowa Zdrój w roku 1943.

Odcinek Kłodzko Nowe - Kulin - 50 km/h
Kulin - Kudowa Zdrój - 40 km/h

Dodatkowo były dwa ograniczenia:
1. 40 km/h - wyjazd ze stacji Kłodzko Zagórze w kierunku Kudowy km 6,9 - 7,0
2. 30 km/hprzejazd przez most - km 7,0 - 7,2 w dwóch kierunkach
Ooo ciekawe :-) ale wygl±da na nasz polski standard - je¼dzimy wolniej ni¿ 100 lat temu, a jak remontujemy to do stanu sprzed 50 lat, który i tak by³ gorszy ni¿ "za Niemca".
Jestem ciekaw ile teraz bêdzie zwolnieñ, zapewne co najmniej kilkana¶cie, przejazdów po drodze trochê jest...

Virakocha

Te najważniejsze będą zabezpieczone sygnalizacją świetlną (lub nawet półrogatkami). Oby tylko ten system działał jak należy, bo znów co chwila będzie WOS :-( Poza tym na linii najprawdopodobniej pojadą SZT. Nie wiadomo tylko kto będzie ją obsługiwał, KD czy PR Wrocław Undecided
Pewnie można tam zrobić 70km/h ale tego, żaden tabor na tak krótkim odcinku nie osiągnie, bo zaraz będzie musiał hamować. Czyli marnotrawstwo paliwa w tym momencie. 50km/h to jest optimum co się da zrobić z technicznego punktu widzenia. Z przejazdami to zależy, jeżeli to wszystko będą kategorii D to zwolnienia do 15km/h niestety będą musiały na większości zostać wprowadzone (widoczność).

Szkoda, że linia straci swój staroświecki klimat, ale technologia do przodu też musi iść. Tak samo z linią 213 Hel - Reda, dawien dawno temu były kształtowe, teraz są świetlne i cała linia sterowana z jednej nastawni [wyjątek Hel, który ma swoje sterowanie]. Mniej wydatków na pensje, nie trzeba zatrudniać tylu pracowników itd.