Zauważyłem ostatnio na WPA lokomotywę, której nie ma metryczki na Ilostanie:
66024 (Class66) została sprowadzona w ostatnich miesiącach z Wielkiej Brytanii do Polski, tylko nie znam niestety jej dokładnej daty sprowadzenia. Nie znam także jej numeru fabrycznego
Malowanie: zielono-żółte [FPL]
EVN: 92 70 0066955-0 UK-FGL
Przewoźnik: Freightliner PL Sp. z o.o.
Produkcja: prawdopodobnie ta sama co 66020, 2008
Jeśli ktoś ma jakieś informacje dot. 66024 proszę o napisanie ich w tym wątku: "66024"
Z góry dziękuję
ostatnie pięć Class66 z UK dla FPL:
66021
92 70 0066 526 - 9 UK-FGL
fabr 20008269-1 / 2001
66022
92 70 0066 529 - 3 UK-FGL
fabr 20008269-4 / 2001
66023
92 70 0066 599 - 6 UK-FGL
fabr 20078922-005 / 2008
66024
92 70 0066 955 - 0 UK-FGL
fabr 20078922-008 / 2008
66025
92 70 0066 956 - 8 UK-FGL
fabr 20078922-009 / 2008
Jeśli trzeba, wydębię daty przyjęcia, ale które się liczą - data sprowadzenia, data formalnego przyjęcia umownego (od kiedy się za nie płaci), data wejścia do eksploatacji, inna data?
(05.11.2024, 09:39)chester napisał(a): [ -> ]ostatnie pięć Class66 z UK dla FPL:
66021
92 70 0066 526 - 9 UK-FGL
fabr 20008269-1 / 2001
66022
92 70 0066 529 - 3 UK-FGL
fabr 20008269-4 / 2001
66023
92 70 0066 599 - 6 UK-FGL
fabr 20078922-005 / 2008
66024
92 70 0066 955 - 0 UK-FGL
fabr 20078922-008 / 2008
66025
92 70 0066 956 - 8 UK-FGL
fabr 20078922-009 / 2008
Jeśli trzeba, wydębię daty przyjęcia, ale które się liczą - data sprowadzenia, data formalnego przyjęcia umownego (od kiedy się za nie płaci), data wejścia do eksploatacji, inna data?
Przyjąłem daty sprowadzenia maszyn do Polski jako początek przydziału. Jednak jeśli udało by się podać daty przyjęcia umownego, to takie właśnie wpiszemy. Datę wejścia do eksploatacji mogę wpisać jako datę polonizacji, lub jeśli jest inna po prostu wpisać ją do statusu. Konkretnie brakuje potwierdzonych dat przyjęcia umownego, daty ukończonej polonizacji oraz daty rozpoczęcia eksploatacji. W zasadzie dotyczy to wszystkich Classów 66 FPLu.
W typach fabrycznych jest nieco bałaganu, bo jak mi powiedziano, angielskie "t0" to europejskie "T1", a angielskie "T1" to ponoć europejskie "T2". I bądź tu mądry...
Najgorsze jest to, że w rejestrach pojazdów przyjmuje się umowne "Class66", "Klasa 29 EMD", "JT42CWR", "JT42CWRM" i tyle.
Co do dat przyjęcia na stan, czyli początku okresu "bycia dysponentem", to mamy tak dla Freightliner PL:
66583/66010 - 01.06.2009
66624/66602 - 28.06.2010
66582/66009 - 01.06.2009
66584/66011 - 20.08.2009
66586/66008 - 01.11.2008
66625/66601 - 26.10.2009
66608/66603 - 29.12.2010
66609/66605 - 07.02.2011
66611/66604 - 07.02.2011
66612/66606 - 28.03.2011
66526/66021 - 16.10.2023
66529/66022 - 16.10.2023
66527/66016 - 16.05.2016
66530/66017 - 16.05.2016
66535/66018 - 16.05.2016
653-05 - 01.04.2018
653-09 - 01.04.2018
561-02/66012 - 01.04.2018
513-02 - 01.04.2018
66411/66013 - 23.09.2011
66412/66015 - 23.09.2011
66417/66014 - 23.09.2011
PB08 - 29.03.2018
66954/66019 - 01.02.2018
66595/66020 - 01.02.2018
66956/66025 - 01.01.2024
66955/66024 - 01.01.2024
66599/66023 - 01.01.2024
254-02/PB02 - 03.04.2019
545-03/RL002 - 03.04.2019
254-03/29006 - 03.04.2019
29007 - 08.03.2024
na razie bez 66001-7, bo muszę daty zweryfikować.
Uwaga, części z tych lokomotyw w ogóle w PL nie było, bo to lokomotywy w Niemczech pracujące, dla których FPL jest dysponentem, a jeżdżą na licencji Freightliner DE.
66001 do 66004 - 08.08.2007
66005 i 66006 - 16.10.2007
66007 - 05.12.2007