Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Jakie instrukcje do nauki na Egzamin Licencja Maszynisty
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam wszystkich kolejarzy, z jakich instrukcji uczyć się do egzaminu na licencje maszynisty, lub jak najlepiej byłoby się zacząć uczyć do tego egzaminu, tak aby przyswoić faktycznie rzeczy które mogą być na egzaminie, a nie takie które tylko niepotrzebnie zajmowałby miejsce w głowie. Pozdrawiam
Ze wszystkich   Big Grin
Ie-1, Ir-1, Ir-5, Ir-8, Ir-9, Ir-16, hamulcowa, dla rewidentów, bhp, tak na dzień dobry
Wssystkie instrukcje. Przeciez masz test podzielony na działy
Ciekawe, kto przeczytał wszystkie instrukcje na stronie PKP PLK, zwłaszcza takie perełki jak: Ir-3, Ir-13, Ir-20, Ir-27 (moja ulubiona), Ie-2, Ie-3, Ie-4, Ie-6, Ie-7...
Masz racje kolego przeczytac wszystkie instrukcje i sie ich nauczyc to masakra. Ale taka chora prawda na tych egzaminach pytanie w stylu jakimi literami oznacza sie posterunki, stacje wezlowe. Serio ??? Kolejne to sygnaly ręczne ?? Do mnie , ode mnie itp. Do huja pana mamy XXI wiek kto sie dupi w tych czasach w jakies machanie reka i swiecenie latarka ?? W DB cargo maja latarki ale tylko czołowki ustawiacze. To jest wlasnie polska kolej. Albo semafory ramieniowe no ok dobra są jeszcze chyba w polsce gdzie sie tego uzywa ale ile tego jest. Albo tarcza ostrzegawcza " nocna" ta blaszana widzialem jedna w zyciu w dodatku zjebaną. Wiec te testy są moim zdaniem z dupy na maxa. Ale kolego musisz to umiec. Bo takie sa wlasnie pytania. Wiadomo Ir1 musi byc na 100% inaczej caly test dupa.
No jak ktoś nie zna sygnałów ręcznych to nie powinien pracować na stanowisku ruchowym. Semafory kształtowe są akurat całkiem proste - tylko trzy sygnały. Tarcze ostrzegawcze kształtowe to ta taka sytuacja.
@Kamilnexia, sygnały ręczne są stosowane bardzo często, nie wyobrażam sobie zresztą by na radiu na stacji gdzie naraz prowadzonych jest kilka manewrów podawane były komunikaty dla kilku pociągów jednocześnie. Semafory kształtowe są na co najmniej kilkudziesięciu stacjach w Polsce, duża część pociągów podczas swojego kursu przejeżdża przez co najmniej jedną taką stację. Tych sygnałów i urządzeń jest zresztą zaledwie kilka do nauczenia się. Instrukcję Ir-1 wystarczy znać częściowo, nie wiem dlaczego piszesz że 100%; do czego maszyniście jest potrzebna wiedza na przykład o zapowiadaniu pociągów, prowadzeniu dziennika ruchu, o skomunikowaniu pociągów, podawaniu semafora, przygotowywaniu drogi przebiegu, o regulowaniu ruchu pociągów? I cała masa innych. Na licencji omawiane są tylko części które należy znać i mogą się pojawić na egzaminie.
Narazie sygnalizacje świetlną wkuwam na pamięć, reszta to tak po troche, sam nadal nie wiem z czego dokładnie sie pouczyć i co mi najbardziej potrzebne, troche też ogółu informacji pamietam ze szkoleń.
Panowie ir 1 które rozdziały dla maszynisty a które dla dyżurnego?
Czytając widać .
No to podaj cwaniaczku xD ja już pracuję jako maszynista
Jak będziesz na kursie dla pomocnika to pani.M . S szybko Ci wyjaśni .
Jak będziesz na kursie na pomocnika maszynisty to pani.M . S szybko Ci wyjaśni .
Mi podawać nie musisz bo ja wiem , chodziło mi raczej o napiętnowanie ludzi którzy udzielają odpowiedzi jak klasyczny imbecyl i internetowy cwaniak. Nie chcesz powiedzieć? To nic nie pisz ośle.
Stron: 1 2