Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Kilka pytań - Sz, W24, a semafor grupowy, rozkaz pisemny S czy N?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam wszystkich. 
Pracuję na kolei ok 6 lat i mam do Was kilka pytań ( na większość znalazłem odpowiedź na tym forum jednak były to odpowiedzi sprzed 8-10lat)

Chciałbym być na 100% tych odpowiedzi ( pod pytaniem napiszę jak ja to interpretuję)

1. WJAZD do stacji na Sygnał Zastępczy - do jakiego momentu aktualne jest ograniczenie 40 km/h ?

   Wydaje mi się, że do minięcia rozjazdów osłanianych tym semaforem, dalej prędkość rozkładowa na torze głównym zasadniczym ( 40km/h na cełej dlugości toru głownego dodatkowego)


2. Wyjężdzam z toru na sygnał zezwalający + W24 + informacje od dyżurnego, że jazda będzie po torze lewym i dlaczego - Za tym semaforem jest semafor wyjazdowy - grupowy bez wskaźnika W24 - świeci na nim tylko sygnał zezwalający - teraz pytanie - czy to jest prawidłowa sytuacja ruchowa? semafor grupowy nie powinien być wyposażony w W24?

   Myślę, że skoro pierwszy semafor zezwalał na jazde + W24 + info od dużurnego, to grupowy nie musi już mieć W24 ponieważ znajduje za rozjazdami

3. Jadę po torze lewym w kierunku posterunku odstępowego - semafor wjazdowy do post. odst. jest uszkodzony - pytanie - wjazd/ przejazd na posterunek odbędzie się na rozkaz pisemny S czy N?

   Wydaje mi się, że skoro jest to posterunek odstępowy  i nie mam możliwości wrócić na tor prawy to wjazd na ten posterunek odbędzie się na rozkaz pisemny S ( ale tego nie jestem pewien na 100%)

4. Pytanie ostatnie  i pewnie najgłupsze, bo dotyczące pracy dyż. ruchu ( a kompletnie się tym nie interesowałem). Czy dyżurni między sobą ZAWSZE muszą się porozumieć o wyprawianym pociągu czy mają urządzenia blokowe (końcowe, początkowe) i na tej podstawie wiedzą, że szlak jest wolny i pociąg przybył do następnej stacji.

Bardzo dziękuję z góry za odpowiedź.
1. Tutaj nawet instruktorzy wiodą spór, osobiście trzymam się wersji, że zdanie "na całej drodze przebiegu" oznacza, że ograniczenie obowiązuje do czasu minięcia ostatnim pojazdem następnego semafora. Z jakiegoś powodu ustawodawca rozróżnił "na całej drodze przebiegu" od "w granicach okręgu zwrotnicowego".
2. Nie, ma być W24 na semaforze wyjazdowym. Jeżeli jest inaczej - trzeba zerknąć do regulaminu posterunku, bo tutaj Zarządca najpewniej wpisał, że opisana sytuacja jest prawidłowa. Dla każdego, kto myśli, że instrukcji nie można zmienić regulaminem przypomnę, że w tym kraju konstytucję obchodzi się rozporządzeniem.
3. Rozkazem S, jest to jeden z nielicznych (obok unieważnienia sbl i jazdy po torze zamkniętym) przypadków, gdy na torze lewym obowiązuje rozkaz S.
4. O ile dobrze pamiętam podstawą prowadzenia ruchu jest blokada, a nie porozumienie, ale tu trzeba by się upewnić w Ir-1.
Podpinam się pod przypadek 2, mianowicie jeśli na wyjeździe na semaforze jest sygnał zezwalający na jazdę po torze lewym ale nie ma możliwości wyświetlenia wskaźnika w24 i nawet jeśli zostałeś poinformowany przed dyżurnego o takiej jeździe regulamin mówi jasno że musisz mieć rozkaz pisemny N na dalszą jazdę po torze lewym do następnej stacji lub posterunku odstępowego. Po to właśnie są rozkazy N
W przypadku punktu 3,spotkałem z dwoma wariantami zarówno jak na rozkaz S lub N,z tym że bardziej "preferuje się" rozkaz S.
W paragrafie 58 instrukcja Ir-1 mówi wyraźnie, że jedyną opcją jest rozkaz S Wink
Na egzaminie dawno dawno temu podsłyszałem, że jeżeli blokada liniowa jest przystosowana do jazdy w obu kierunkach ( chodzi o tor lewy) to rozkaz S, a jeżeli NIE jest blokada przystosowana to N.
Dziekuje pieknie wszystkim za odpowiedzi!
Jeżeli blokada nie jest przystosowana i wówczas na posterunku odstępowym nie będzie semafora przy torze lewym, zezwoleniem na przejazd obok takiego posterunku będzie sygnał ręczny "do mnie". Jaką działkę w rozkazie N chciałbyś dostać przy pomijaniu semafora odstępowego?
Wszystko zależy od warunków lokalnych... Jeżeli blokada jest nie przystosowana to i semaforów nie ma po lewym.. przynajmniej w moich stronach. U nas jest sbl-ka więc zawsze idzie rozkaz s.
Właśnie zastanawiam się, czy jest posterunek odstępowy, który mimo nieprzystosowanej blokady ma semafory po lewym.