Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Lokomotywy PKP IC
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Witam,
chciałbym się dowiedzieć,czy PKP Intercity planuje może zakup kolejnych elektrowozów do ruchu krajowego?
Łącznie na ten moment PKP intercity ma TYLKO 40 fabrycznie nowych elektrowozów kupionych w 21 wieku czyli:
-10 sztuk Siemensów Taurusów oznaczonych jako EU44(w Polsce nazywane Husarzami)
-30 sztuk Griffinów z Newagu oznaczonych jako EU160

W porównaniu do krajów zachodnich takich jak Niemcy,Austria czy nawet Czechy mamy bardzo mało nowoczesnych elektrowozów przeznaczonych do ruchu pasażerskiego.Lubię siódemki,lecz niestety są one przestarzałe i wiecznie jeździć nie będą i trzeba będzie je zastąpić.

Pozdrawiam
W marcu ma być otwarcie ofert na 10 lokomotyw wielosystemowych (Vectron/Traxx). A kolejnych przetargów myślę, że coś wleci w 2021/2022.
O tym przetargu to ja wiem,mi chodziło o lokomotywy do połączeń krajowych.
Obstawiam ,że będą Vectrony
: Powiem jedno; nie narzekaj na to, że coś jest stare. Ważne, żeby działało. I powiem wprost, że w Czechach są używane lokomotywy zbliżone wiekowe z siódemkami i są używane w ruchu pasażerskim. Nawet Arriva czeska używa kilku lokomotyw serii 140, które kiedyś pracowały w STK.

Dobra, ale jeszcze rozpisując się na temat nowych lokomotyw dla IC to uważam, że najpierw powinne zostać dostarczone lokomotywy wielosystemowe do obsługi ruchu granicznego z Niemcami. Jeżeli przetarg o którym pisał się powiedzie nowe lokomotywy wielosystemowe mogłyby zastąpić leasingowene trzy Vectrony od MRCE.
(31.12.2020, 14:31)Kibelek napisał(a): [ -> ]O tym przetargu to ja wiem,mi chodziło o lokomotywy do połączeń krajowych.
Obstawiam ,że będą Vectrony

Husarze są wykorzystywane też w ruchu krajowym. ZaPendolino, obecnie Malinowski czy swego czasu Chrobry.
Także cokolwiek wleci, to też na krajówki wpadnie.
Swoją drogą ciekawe ,czy lokomotywy z najnowszego przetargu będą czasem obsługiwać pociągi krajowe
: Zależy to od dostępności taboru.
Czy PKP IC planuje kupić kolejne lokomotywy spalinowe? Gamy podobno strasznie się psują,więc moim zdaniem powinni zainwestować w nowe lokomotywy spalinowe np.Griffiny (czytałem na wikipedii że w ofercie jest spalinowa wersja oznaczona jako D4MSU,pozatym Newag złożył ofertę w tamtym przetargu na 10 spalinowozów co Gamy kupili)
: Na razie rozpoczęli dzierżawę dwóch spalinowych zespołów trakcyjnych SN84 od SKPL na relacji Kraków - Zagórz. Przetargu na zakup spalinowe lokomotywy chyba nie ma.
Szkoda,jakby kupili to by nie musieli wiecznie wypożyczać "Nurków" z Czech
Na jakich połączeniach krajowych najczęściej można spotkać husarze?
Na obecną chwile stale kursują na TLK 13100/31100 Malinowski na odcinku Warszawa - Kraków - Warszawa. Podsył lokomotywy na IC Wawel.
Mam dwa pytania odnośnie strategii taborowej PKP Intercity na lata 2021-2030
Link do artykułu: https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci...00461.html

1.Czy przez to ,że chcą kupić lokomotywy wielosystemowe to Polscy producenci nie mają szans?
2.Kiedy można spodziewać się nowych przetargów na lokomotywy?

Pozdrawiam
Czy przez to ,że chcą kupić lokomotywy wielosystemowe to Polscy producenci nie mają szans?"
Zależy dokąd je wysyłamy - na Niemcy nie ma szans. Czechy/Słowacja/Węgry - tu szanse są.

Kiedy przetargi? Nie wiadomo, zwłaszcza, że ICki i tak przekładają termin otwarcia ofert Smile
: Niby dlaczego nie mieliby szans ? Jeżeli chodzi o Newag to istnieje wariant Griffina, który mógłby pracować pod napięciem 15 kV, takim jaki używany jest w Niemczech, ale póki co nikt nie dokonał jeszcze takiego zamówienia.
Stron: 1 2 3