Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: SZT serii DH1 i DH2: SN82 i SN83
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
11 czerwca rozpoczęła się próbna eksploatacja dwóch pojazdów DH zmodernizowanych przez ZNTK Poznań w Przewozach Regionalnych. Trafią one do województwa pomorskiego.

- Od przyszłego tygodnia DH2 będzie obsługiwać połączenie Tczew - Chojnice, a pojazd DH1 - trasę Chojnice - Szczecinek - powiedział RK rzecznik Przewozów Regionalnych, Piotr Olszewski.

ZNTK Poznań uzyskały homologację dla pojazdów DH1 i DH2 po przeprowadzonej naprawie pojazdu wraz z modernizacją, polonizacją oraz wymianą niektórych elementów na nowe. Jak informuje producent, w ramach modernizacji przeprowadzono m.in. nowe rozplanowanie przestrzeni pasażerskiej, wymianę siedzeń oraz obić siedzeń w przedziałach pasażerskich na wandaloodporne i spełniające warunki przeciwpożarowe, wymianę wyłożeń ścian, wymianę wykładziny podłogowej w całym pojeździe, wymianę lamp w przedsionkach i kloszy w przedziałach pasażerskich, zamontowano klimatyzację kabin maszynisty, zmodernizowano układy hydrauliczne, w tym instalacja wymuszonej wentylacji przedziału pasażerskiego.

Wymienione zostały reflektory czołowe na Posteor, zamontowano instalację sygnalizacji przeciwpożarową oraz dźwiękowy sygnał ostrzegawczy, zabudowano SHP, CA, RS z radiotelefonem, najnowszy elektroniczny prędkościomierz PIAP oraz zabudowano stopnie uchylne umożliwiające wsiadanie z peronu o wysokości 300 mm.

Jak dotąd, w poznańskich zakładach ukończona została naprawa pięciu pojazdów DH2 oraz jednego DH1, a kolejne autobusy szynowe przewidziane są do naprawy.

Obecnie trwają rozmowy z urzędami marszałkowskimi oraz przewoźnikami publicznymi i prywatnymi na temat zakupu autobusów szynowych DH. Wielu przewoźników zainteresowanych jest nabyciem i eksploatacją używanych pojazdów, gdyż stanowią one korzystną alternatywę dla nowych pojazdów, w zależności od producenta nowych autobusów szynowych, może to być cena niższa o 50-70%, a są to pojazdy, które spełniają przewidziane normy, ich okres eksploatacji wynosi przynajmniej 15-20 lat, a po naprawie odpowiadają warunkom pojazdu nowego. Istotną zaletą pojazdów jest to, że są one już dopuszczone do eksploatacji i mogą być od razu dostępne - informuje producent.

Zmodernizowany pojazd DH2 został zaprezentowany po raz pierwszy na zeszłorocznych targach Trako w Gdańsku.
(źródło: mg, Rynek Kolejowy/ZNTK Poznań, 11 czerwca 2010)
Uważam owy pojazd za dobry, Wnętrze wydaje się bardziej komfortowe, tylko czy wie ktoś ile jest tam miejsca na rowery? Moim zdaniem samorządy mogły by właśnie importować z zachodu używane SZT i przeprowadzić ich modernizację, lub spolonizować. Zakup używanych szynobusów wyjdzie bardziej opłacalnie w porównaniu do produktów Pesy Bydgoszcz np: typ 218Md, lecz często bywa tak że używane zachodnie produktu są bardziej paliwożerne od nowych tak jak to jest w przypadku np.SA110 A wiadomo ile jeszcze pojazdów typu DH2 oraz DH1może trafić do modernizacji?
Ciekawy ten nowy wzór malowania PR :-D Kiedy wyjadą, już zmodernizowane?
Na razie czekają na polonizację, konkretnych terminów nikt nie zna, nawet dyrektor zakładu.
Wiadomo tylko, że wozy czekają na ludzi z IPS`u.
A wiesz może, kiedy te pojazdy przybyły do Polski? Długo stoją już?
Pojazdy przybyły do ZNTK`u jakoś w marcu. Chyba, że przez zimę nocowały pod daszkiem i dopiero na wiosnę wyjechały na powietrze.
Mogę się dowiedzieć.
Lutek napisał(a):Mogę się dowiedzieć.
Jeśli to nie problem Smile
Trochę już stoją pod chmurką, bo wandale się do nich dobrali. Ręce opadają, jak słowo daję.
Ale, ale. Wandale to nie u nas. Jak to ktoś pomalował to poza PL ;]

No więc te DH znajdują się w ZNTK`u już od końcówki 2009 roku.
Dziś byłem na stacji w Tczewie i zobaczyłem niespodzankę SN83-001 jest dawny holenderski szynobus została zmodernizowana w ZNTK Poznań jest oklejony naklejkami Przewozy Regionalne. Maszyna ta była prezentowana na TRACO09. Zdjęcie wykonałem telefonem
Na jakiej trasie jechała? Masz jakieś szczegółowe dane, czy była z pasażerami, czy jechała gdzieś w innym celu? Dzięki za info! :-)
DH-3206 jeździ jako pociąg osobowy relacji Tczew - Chojnice
http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/dat ... 0610_1.jpg

DH-3102 był widziany w relacji Kościerzyna- Chojnice.

"DH2 jeździć będzie na odcinku Chojnice - Tczew , a DH1 (chyba) Chojnice - Szczecinek. Dziś np. DH2 jechał z pociągiem rel. Tczew - Starogard Gdański - Tczew." WRP
Kogoś nieźle popiep..yło. Jeden DH robiący na 203 ma SN83 a drugi robiący na 211 ma mieć SN82... komuś się we łbie z tymi oznaczeniami poprzewracało...
E ciekawe będzie co zrobią z resztą DH. Dojdziemy do SN100 ;]
mikrobart napisał(a):Na jakiej trasie jechała? Masz jakieś szczegółowe dane, czy była z pasażerami, czy jechała gdzieś w innym celu? Dzięki za info! :-)

Oczywiście przybył na stację w Tczewie jako pociąg osobowy relacji Chojnice - Tczew po czym udał się na bocznice i po krótkim odpoczynku pojechał z powrotem do Chojnic. W przyszłym tygodni udam się ze ze swoim aparatem i postaram się zrobić jakieś ciekawsze zdjęcia. Jeżeli ktoś jest zainteresowany posiadam foto kabiny i całego składu z TRACO09
Stron: 1 2 3 4