29 dnia kwietnia 2020 jednostka SA132-012, prowadząc pociąg nr 77472/3 (Gołańcz-Wolsztyn), zderzyła się z samochodem ciężarowym na przejeździe kat. B na szlaku Murowana Goślina-Bolechowo. Wg. informacji dostępnych w internecie SSP działała prawidłowo, a kierowca ciężarówki omijając pas aut oczekujących przed przejazdem wjechał pod pociąg.
Dziś - 30 kwietnia 2020 - około godziny 13 szynobus został usunięty z toru. O godzinie 18 prace w torze ciągle trwały i nie wiadomo kiedy się zakończą. Niestety sytuacja nie wygląda zbyt ciekawie.
Miejmy nadzieję iż ruch od stacji Bolechowo w kierunku Wągrowca zostanie przywrócony jak najszybciej.
Kilka zdjęć nie zaszkodzi
Jakiej marki jest ta ciężarówka i czy drugi człon jest w dobrym stanie żeby można było go dalej używać ?
Godzina 20:30, pierwszy pociąg (nie związany z pracami na torze) dostał zezwolenie na przejazd przez miejsce wypadku.
(30.04.2020, 19:27)KazET21224142 napisał(a): [ -> ]Jakiej marki jest ta ciężarówka i czy drugi człon jest w dobrym stanie żeby można było go dalej używać ?
Marki niestety nie potrafię określić, natomiast drugi człon wyglądał na nienaruszony, chyba, że od wykolejenia coś poszło w wózkach.
Coż teraz pozostaje pytanie co będzie dalej z pojazdem ? Uszkodzenia wyglądają jeszcze gorzej niż w SA109-009. Kabina praktycznie przestała istnieć, choć według jednego z użytkowników w członie, który uderzył w pojazd podobno pękła ostoja pojazdu co może wykluczyć go z naprawy. Owszem Koleje Wielkopolskie w zeszłym roku zamówiło cztery Impulsy w wersji spalinowej z opcją dwa kolejne, ale tutaj pozostaje pytanie, czy zdołają uzupełnić tabor ? Owszem na chwilę obecną cztery szynobusy (SA108 od 003 do 005 i tytułowy SA132-012) w tym również wypożyczony od Arrivy spalinowy zespół trakcyjny 628 są wyłączone z ruchu. Pytanie tylko czy w takim przypadku Impulsy zdołałyby po dostarczeniu co najpewniej nastąpi w przyszłym roku uzupełnić braki taborowe ? I czy lepszym rozwiązaniem byłoby gdyby na chwilę obecną w Wielkopolsce część kursów mogłoby być wykonywanych przez SZT i motoraki 810 SKPL ? Z tego co mi się wydaje to chyba wszystkie 810 SKPLu stacjonują w Pleszewie.
Szczerze to śmiem wątpić w to, że owe Impulsy dadzą radę, szczególnie, że to jeszcze chwila do odbioru. Patrząc na to, że KW wspierało się parowozami na linii 359 (Zbąszynek - Wolsztyn - Leszno) gdy poszły 628/928, to teraz może być problem z taborem :S.
Z SKPL nie taki głupi pomysł, tylko ciekawe czy KW by na to poszło...
Widać, że ograniczenie liczby kursów do 29 sierpnia poszło KW na rękę
A z tym pójściem 628/928 to w sensie, że zostały odstawione czy zwrócone właścicielowi ? Gdyż chyba jeden był jeszcze czynny, a drugi wycofany z ruchu po wypadku bodajże z ciężarówką na przejeździe gdzieś w 2018 lub 2019 roku. W sumie to skoro Koleje Dolnośląskie niedawno prowadziły dzierżawę taboru od SKPL, to czemu niby Koleje Wielkopolskie miałyby tego nie robić, zwłaszcza że większość szynobusów SKPL nie obsługuje normalnego ruchu pasażerskiego ?
(30.04.2020, 22:16)KazET21224142 napisał(a): [ -> ]A z tym pójściem 628/928 to w sensie, że zostały odstawione czy zwrócone właścicielowi ? Gdyż chyba jeden był jeszcze czynny, a drugi wycofany z ruchu po wypadku bodajże z ciężarówką na przejeździe gdzieś w 2018 lub 2019 roku.
Z tym "pójściem" chodziło mi ich wypadki akurat,
W lutym tego roku obie jednostki (628/928 619 i 628/928 659) miały wypadki w odstępie chyba 5 dni :/
Aha. To chyba status powinna jedna mieć zmieniony. A co do uszkodzeń to one mają bardzo poważne, czy tylko takie, które można łatwo wyklepać ?
Szczerze powiedziawszy to nie wiem dużo o tych wypadkach, więc niestety nie odpowiem na to pytanie, mając nadzieję, że może ktoś inny odpowie haha
Masz jakieś dokładne info na ten temat, ponieważ twój komentarz nie posiada żadnego argumentu ani źródła ? Nie wiem, rozmawiałeś z jakimś pracownikiem KW, że wiesz co dalej będzie z SA132-012 ?
Czy wiadomo co dalej będzie z SA132-012 ?